Wat te doen met wandelaars op MTB-routes???

Alles over vaste routes in Nederland, België en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Erikje
Re:Wat te doen met wandelaars op MTB-routes???

Bericht door Erikje » di nov 25, 2003 12:30 pm

FREAKaZOID schreef:
Zondag kwam er ook zo"n geval geval op me af lopen, 1 ding was zeker k provoceer niks. Kben eigenlijk een beetje bang voor zo"n grote dikke stier :-[

RUSure dat je mij niet hebt gezien?

Erikje

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di nov 25, 2003 2:03 pm

Erikje schreef:
[
FREAKaZOID schreef:
Zondag kwam er ook zo"n geval geval op me af lopen, 1 ding was zeker k provoceer niks. Kben eigenlijk een beetje bang voor zo"n grote dikke stier :-[

RUSure dat je mij niet hebt gezien?

Erikje

Freak,

reed die stier op een spezialized? ZO ja dan is het Erikje!! Als hij op een andere fiets reed waarschijnlijk een ander.. ;)

Rinse

Cubeman

Bericht door Cubeman » di nov 25, 2003 5:19 pm

Goh, dat er naar zo"n lange tijd nogsteeds reactie op de poll komt!
Over het algemeen ben ik tegen wandelaars op de route, maar dit wil ik wel ff splitsen.
Op sommige routes is het idd zo dat je de paden waar je op fietst deelt met andere gebruikers.
Natuurlijk is het hierde beste optie gewoon ff vriendelijk te blijven en geen kwaad bloed te zetten bij de "tegenpartij"...........
Maar op de routes waar dit duidelijk is gescheiden van elkaar moeten die wandelaars gewoon ff opzouten en de bordjes lezen die zeggen dat het niet de bedoeling is om op de MTB-ROUTE te lopen.
Maar ook dan is het nog geen reden om ze meteen plat te rijden of op te hangen aan hun eigen schoenveters.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma mei 03, 2004 2:06 pm

Cubeman!

Je vergeet die andere optie nog, op een afdaling vol grint tijdens het passeren van de wandelaars je achterwiel vol blokkeren en een van die wandelaaars hard *AUW* horen roepen, hehe :)

Ben alleen vergeten wie van ons twee dat nou was ??? ???

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma mei 03, 2004 3:23 pm

Die optie was ik idd vergeten, maar die werkt ook bijna nergens in Nederland!

Ik geloof dat ik dat was en ik geloof dat ik ook nog weet waar dat was op die fantastische route net na Chatel in die mooie bocht naar links op leisteen en keien ;D (Portes du Soleil)
Werkte wel aardig, maar ik denk niet dat ze het leuk gevonden hebben:)

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 11:32 am

Cubeman schreef:
Die optie was ik idd vergeten, maar die werkt ook bijna nergens in Nederland!

Ik geloof dat ik dat was en ik geloof dat ik ook nog weet waar dat was op die fantastische route net na Chatel in die mooie bocht naar links op leisteen en keien ;D (Portes du Soleil)
Werkte wel aardig, maar ik denk niet dat ze het leuk gevonden hebben:)

Bwah, wij hebben t toch leuk gevonden, dus dat brengt t weer in evenwicht he :)

roadkill

Bericht door roadkill » zo mei 16, 2004 3:46 pm

Eigenlijk maar 2 opties,normaal gewoon ff zeggen dat het een mtb route is en dat het niet handig is om daar te lopen.Maar lopen ze nou ter hoogte van een flinke plas,je mond houden en vol door de modder heen ;D ;D ;D.Let wel dit geld alleen op een mtb parcour he!!!!

daFreakster

Bericht door daFreakster » ma mei 17, 2004 10:25 am

Gisteren ook nog gelachen........................we waren aan "t biken op de veluwe. Komen we op een gegeven moment een paard met daarboven op een geit tegen, gevolgd door manlief op de fiets.
Zegt die gast: " hee jullie mogen hier niet fietsen, dit is een ruiterpad".
Dus ik zeg van "waar zit je zelf op dan......................?".
Die kerel stil, zegt dat wijf: "ja maar hij gedraagt zich tenminste als een ruiter"
.............................................................................!!!???? dat is toch om te huilen, wat een treurig volk.
Dus, gewoon negeren en voorbij fietsen.

Cubeman

Bericht door Cubeman » di mei 18, 2004 11:55 am

Tegenwoordig doe ik vaak een immitatie van een fietsbel, ik roep gewoon heel hard "ting ting".
Werkt goed, ze gaan aan de kant en ze moeten er vaak nog om lachen ook.
Zou het werkelijk vreemd zijn dat ik het zo oplos ??? :?
Ze kijken meestal of ik wat mankeer.......

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » di mei 18, 2004 2:45 pm

Tis eigenlijk wel een oud topic maar ik wil toch nog ff reageren.

Als er wandelaars opde route lopen dan bel ik, ja ik heb dus een bel, en als ik voorbij ben dan zeg ik nog dankjewel ook.
Wie ben ik om die route in het bos te claimen voor mezelf, laat staan de wandelaars af te blaffen omdat ze niet opgemerkt hebben dat ze op een mtb-route lopen, als ze twee keer opzij moeten voor mtb-ers dan zoeken ze echt wel een ander paadje. Paadjes genoeg toch?

Kwam laatst twee ruiters tegen op het mtb-pad in de drunense duinen, en omdat we niet tegelijk over het pad konden ben ik dus gestopt zodat zij er door konden. De ruiters reageerden verbaasd, "mtb-ers gaan anders nooit opzij". Nou ik wel, paarden zijn echt veel te groot naar mijn zin.

En als ik al de reacties lees dan begrijp ik wel dat mtb-ers een slechte naam hebben, jammer toch. :(

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » di mei 18, 2004 7:01 pm

Dick Pony schreef:
Tis eigenlijk wel een oud topic maar ik wil toch nog ff reageren.

Als er wandelaars opde route lopen dan bel ik, ja ik heb dus een bel, en als ik voorbij ben dan zeg ik nog dankjewel ook.
Wie ben ik om die route in het bos te claimen voor mezelf, laat staan de wandelaars af te blaffen omdat ze niet opgemerkt hebben dat ze op een mtb-route lopen, als ze twee keer opzij moeten voor mtb-ers dan zoeken ze echt wel een ander paadje. Paadjes genoeg toch?

Kwam laatst twee ruiters tegen op het mtb-pad in de drunense duinen, en omdat we niet tegelijk over het pad konden ben ik dus gestopt zodat zij er door konden. De ruiters reageerden verbaasd, "mtb-ers gaan anders nooit opzij". Nou ik wel, paarden zijn echt veel te groot naar mijn zin.

En als ik al de reacties lees dan begrijp ik wel dat mtb-ers een slechte naam hebben, jammer toch. :(

misschien reageren we wel zo assertief omdat we overal al weggekeken/weggepest worden, dan krijgen we eindelijk eens een paar kilometer lang lintje als route toegewezen en dan gaan daar een stel mx"ers of paarden de boel verraggen...

waar ik me trouwens nog meer aan erger zijn mtb"ers die op een parcours in tegengestelde richting rijden, zij zouden het toch zeker beter moeten weten he...

marcvanacker

Bericht door marcvanacker » do mei 20, 2004 9:10 am

Als ze maar aan de kant gaan heb ik er geen probleem mee, ik heb ook een kleine bel op m"n KLEIN. Ping,wegwezen!!!! ;D

Junq

Bericht door Junq » wo nov 17, 2004 1:57 am

misschien reageren we wel zo assertief omdat we overal al weggekeken/weggepest worden, dan krijgen we eindelijk eens een paar kilometer lang lintje als route toegewezen en dan gaan daar een stel mx"ers of paarden de boel verraggen...

eens, en dan vooral over die paarden......
straks broodje rookvlees als ontbijt, ja! ;)

MAD MAX

Bericht door MAD MAX » wo nov 17, 2004 9:41 am

Toch ook maar effe reageren dan. Ik moet ook mijn ei kwijt hè. ;)

Ikke heb dus ook zo"n mooie bel, die 3x niks weegt overigens, maar meestal gaan de mensen netjes aan de kant en zeg ik goedemorgen en naai er vervolgens weer uit. Ik moet wel toegeven dat somige mensen oostindisch doof zijn, maar een kleinigheidje blijf je houden toch. :?

Ik heb me altijd voorgenomen om mensen die boos worden o.i.d. even uit te leggen dat ze toch echt wel op een MTB route lopen en dan kan je nou enmaal een fietser verwachten, maar heb dit nog nooit hoeven doen.

We hebben wel een keer een vrouwtje laten schrikken dat met de fiets aan de hand op het fietspad liep. Da"s niet zo lullig als je weet dat er naast dat fietspad een stoep van meer dan 2 meter breed is. Muts >:(

Blijf gewoon beleeft. Al die negatieve publiciteit doet ons toch al weinig goeds. ;)

T-mag

Bericht door T-mag » zo sep 25, 2005 6:38 pm

Giedo schreef:
[
Enduro schreef:
Gewoon bellen... gaan altijd wel opzij, mét tegenzin of zonder. :)

Heb niet het telnr. van al die wandelaars ;D

Echte humor heeft die persoon.
:) ;D

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo sep 25, 2005 6:53 pm

Ik ga echt niet de moeite doen om elke wandelaar op t pad uit te leggen dat ie daar beter niet kan lopen. Ik heb ook geen idee OF die wandelaar daar wel of niet mag lopen. Ik bel weleens maar meeste van de tijd fiets ik gewoon hard door.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo jun 18, 2006 4:50 pm

Deze oplossing tegen dove wandelaars heb ik al een keer in actie gezien, werk SUPER:

http://urbanscooters.com/cgi-bin/urbans ... ounds.html

Le Mark

Bericht door Le Mark » wo jun 28, 2006 5:33 pm

Gefeliciteerd ;) Je hebt hem eruit gekregen

Afbeelding
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"

Erikje

Bericht door Erikje » wo jun 28, 2006 7:12 pm

Origineel man! :o
Erikje schreef:
HOPPAH schreef:
wat vinden jullie?

Ik vind het wel gaaf dat je een topic van bijna een jaar geleden weer opduikelt.... hier heb je nog wat om uit de sloot te trekken......
Afbeelding

Le Mark

Bericht door Le Mark » do jun 29, 2006 7:12 am

Vond het idee wel grappig opzich :)
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"

Erikje

Bericht door Erikje » do jun 29, 2006 9:25 am

Ik ook! 8) Was niet lullig bedoelt overigens hoor!

Erikje

Le Mark

Bericht door Le Mark » do jun 29, 2006 10:01 am

Haha oke :) :)

Om het even ontopic te houden:

Hier bij de Nedereindse plassen kom je vaak tegen dat ze dondersgoed weten dat ze op een route lopen, maar er gewoon schijt aan hebben, om het zo uit te drukken. Mja, al ik dan netjes te tijd neem om het uit te leggen :) Krijg k altijd boze reacties :| Mja, wat ik dan doe als het mooi weer is, is even verder rijden, omkeren en vol gas terug knallen en voor hun neus vol in de remmen :) Stof happen! ;)

Geen geklier want Markje is hier 8)

(ik ben overigens wel redelijk als ze het niet weten hoor :) Ik doe ook weleens wat verkeerd)

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » ma aug 28, 2006 4:22 pm

afgelopen zondag weer gehad
hele families op het pad bij de snelle afdaling naar het fietspad -in het amerongse berg parcours-
gaat die mongeaul midden op het pad staan
kom je daar met 60 p/u aangeblaft (ik reed voorop) met 12 man in je wiel
dus gewoon doorgeblaft
ah leuk spelletje chicken
hij verloor (logisch)
zonder van gezichtsuitdrukking te veranderen / op/om te kijken erlangs geblaft
los van de bagger die ie om zijn oren kreeg denk ik dat hij niet zo 1-2-3 daar nogeens zal gaan lopen met zijn kinderen

het was overduidelijk, er reed onderaan de heuvel toen wij met afdalen begonnen ook een groepje dus hij was al gewaarschuwd, ze liepen omhoog. Daarbij er staan onderaan die afdaling een soort van rood-witte borden als milukte chicane om de snelheid eruit te halen dus was moedwillig ook nog

E

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » do jan 04, 2007 1:08 pm

allé is toch leuk die wandelaars, geeft een extra dimensie aan de mtb-routes die supersaai zijn in onze lage landen... Hoera voor de extra obstakels!!!
En als je er tegen rijd heb je geen problemen want zij zijn id fout!!! Net als in een skatepark waar je vaak ook van die onverantwoordelijke schlemielen ziet (als ze id weg staan en je zit erop is het hun schuld; hehe =moet eerlijk toegeven dat ik al een paar mensen omver heb gereden) Of wat nog plezant is voor als er weer een paar (dikkenek) skaters de jumpbox blokeren, spring er gewoon over en trek een tabletop met je wielen op een cm afstand van hun achterlijke skatergezichten. works every time.... :evil:

Erikje

Bericht door Erikje » do jan 04, 2007 3:23 pm

crazyfuck schreef:allé................ etc etc
Speciaal voor Crazyfuck...

Afbeelding
Afbeelding

Erikje

BTW, volgens mij is er meer dan genoeg over wandelaars verteld en gezegd. Conclusie?

Gesloten