Re:trek/tour vakantie
Moderator:Beheerders
- PinoMEISSIE
Het hoort eigenlijk niet helemaal hier op het forum, maar toch.
Zijn er hier ook mensen die graag op vakantie gaan met de fiets, met koffers en tent ed achterop? Lekker fietsen van camping naar camping. Soms een dagje ergens blijven staan en een rond kijken in de omgeving.
Ik ben een aantal jaren zo weg geweest. Naar Engeland, Zwitserland, Belgie, Luxenburg, Frankrijk, Duitsland. En vond het altijd erg leuk. De laatste paar jaar niet meer gedaan. Geen fietscompagnon meer. Volgend jaar zou ik wel weer graag willen. Die fiets hangt nu ook maar zo zielig in de schuur te hangen.
Zijn er hier ook mensen die graag op vakantie gaan met de fiets, met koffers en tent ed achterop? Lekker fietsen van camping naar camping. Soms een dagje ergens blijven staan en een rond kijken in de omgeving.
Ik ben een aantal jaren zo weg geweest. Naar Engeland, Zwitserland, Belgie, Luxenburg, Frankrijk, Duitsland. En vond het altijd erg leuk. De laatste paar jaar niet meer gedaan. Geen fietscompagnon meer. Volgend jaar zou ik wel weer graag willen. Die fiets hangt nu ook maar zo zielig in de schuur te hangen.
ja zeker trek/tour vakanties. (duitsland, belgie, frankrijk, zwitserland, italie)
voor mij een van de mooiste manieren om vakantie te houden.
de laatste grote vakantie is helaas al weer een paar jaar geleden. mijn vaste fietscompagnon werd vader...
maar gelukkig nog elk jaar een lang weekendje weg met tent en bepakking.
voor mij een van de mooiste manieren om vakantie te houden.
de laatste grote vakantie is helaas al weer een paar jaar geleden. mijn vaste fietscompagnon werd vader...
maar gelukkig nog elk jaar een lang weekendje weg met tent en bepakking.
Heb dat ook een paar jaar gedaan: ik en mijn vriendin op de tandem + BOB YAK en alles mee. NL,Be en FR tot nu toe. Wilden dit jaar Schotland gaan doen (B&B). "Helaas" gaan we nu, net als in 2003, naar Canada/BC (zonder tandem)...eheh.
-
PinoMEISSIE schreef:
Zijn er hier ook mensen die graag op vakantie gaan met de fiets, met koffers en tent ed achterop?
Ik heb helemaal niets extra"s op mijn mountainbike, al mijn bagage zit in de Bob Yak aanhanger. Karretje eraf en je kan meteen gaan mountainbiken!
Zo ben ik dit jaar al door Liechtenstein, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland gefietst. Per jaar trek/tour/mtb ik zo"n 12.000 km per jaar. Nu gaat de reis naar het noorden en oosten van Europa.
-
PinoMEISSIE schreef:
Zijn er hier ook mensen die graag op vakantie gaan met de fiets, met koffers en tent ed achterop?
Nou niet met "koffers", wel met een volledige set Ortliebs. V+A, stuurtas etc.
Samen met Patricia in 2002 2 weken lang Ijsland doorgecrost. O.a. de Sprengingsandur gereden. 300 km lange weg zonder enige vorm van luxe dwars door Ijsland heen.3 dagen over gedaan.
Voor volgend jaar staat 4 weken lang Spanje op de rol. Nog niet bekend of we dat op onze eigen fietsen doen of met de nieuwe (voor ons dan) tandem.
Daarnaast in 2002 rondje Midden/Oost-Nederland gepakt, 4 dagen trekken.
Zelf in 4 dagen rondje Limburg/Belgische Ardennen in "94 gedaan. Eindigde alleen in ziekenhuis...
Dit jaar nog niks gedaan maar is nog wel de bedoeling de tandem in ieder geval een lang weekend "in te wijden".
TBB
- PinoMEISSIE
Als jullie gaan fietsen in het buitenland, zeg Spanje oid, gaat de fiets dan in het vliegtuig? Ik ben daar nog al huiverig voor. Dat ie straks erg beschadigd is, of stuk is als je aan komt.
En de koffers is natuurlijk bij van spreken, ik heb een set tassen van Karrimor. En die bevallen wel goed moet ik zeggen.
En de koffers is natuurlijk bij van spreken, ik heb een set tassen van Karrimor. En die bevallen wel goed moet ik zeggen.
met de fietsbus naar spanje gaat ook prima naar het schijnt. ik ga het in september ervaring hoe de fietsslaapbus naar spanje is.
fiets in vliegtuig hoor/ lees je possitievere en negatievere berichten over.
(naar spanje fietsen zou ik zeggen)
fiets in vliegtuig hoor/ lees je possitievere en negatievere berichten over.
(naar spanje fietsen zou ik zeggen)