Oostenrijk

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Joost2
Oostenrijk

Bericht door Joost2 » wo aug 24, 2005 8:57 am

Hallo,

Wij hebben het plan om zaterdag naar Oostenrijk te gaan voor een weekje mountainbiken. De planning is om naar Serfaus te gaan. Maar laatste nieuwsberichten uit die hoek zijn niet echt hoopgevend zoals iedereen heeft kunnen zien. Het is er nogal kutweer met overstromingen en al, het is zelfs zo dat men je nu af raad om er met de auto naar toe te gaan.

Is een van jullie er zelf geweest de laatste tijd (sinds het klote weer)? En is het nog een beetje te doen in de Oostenrijkse alpen?

simon-ffc

Re:Oostenrijk

Bericht door simon-ffc » wo aug 24, 2005 10:31 am

misschien kun je beter een bootje(raft) meenemen ;)
ik dacht dat de grootste problemen waren in de dalen,dus de laagst gelegen gebieden,maar k weet niet of het nu echt het moment is om te gaan want er waren veel problemen aan de grensovergangen.ben er zelf nog niet geweest maar t is wel een zeer mooie streek :D

Joost2

Re:geen Oostenrijk, waar dan wel?

Bericht door Joost2 » wo aug 24, 2005 1:08 pm

ha ha, ja raft is misschien een goed idee.

Maar goed, ik heb net het hotel gebeld, maar echt mountainbiken is er daar momenteel niet bij, veel te nat (lees: wateroverlast). En dat alleen als we het voor elkaar krijgen om er te komen, want de toegangswegen zijn momenteel ook dicht...

Heeft iemand een goed alternatief? We gaan met 3 mensen, waarvan er twee de mogelijkheid moeten hebben om een goede mountainbike (XC) ter plaatse te huren. Zou ook wel leuk zijn als het nog een beetje betaalbaar zou zijn.
Zwitserland en Oostenrijk vallen dus af van wege het weer

Iemand suggesties?

Rgds Joost

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » wo aug 24, 2005 1:39 pm

wel,de franse alpen ??? maar ik weet niet hoe de situatie er is,ben er al gweest,maar nog niet gaan biken :- maar het is er wel erg mooi en een bike huren is daar geen probleem,er zijn daar bikestations in overvloed, dh,fr,xc....
wel spijtig voor julie dat juist nu die miserie is ginder :?

Thijsje
Contacteer:

Bericht door Thijsje » do aug 25, 2005 9:31 am

Les Gets, Sauerland, Ardennen, Tsjechie... Scandinavie?

Vooral Les Gets moet erg mooi zijn!

Joost2

Bericht door Joost2 » do aug 25, 2005 10:06 am

kunnen jullie me ook vertellen waar ik naar toe zou moeten in de Ardennen, dat lijkt mij het meest haalbare als we zaterdag of zondag weg willen. (met goede routes en een goede verhuur (XC) toko als het even kan).

Scandinavie (Noorwegen) heb ook naar gekeken, maar dat is niet haalbaar op deze korte termijn. Maar dat lijkt mij ook een erg goede bestemming inderdaad.

Nelizzz

Bericht door Nelizzz » do aug 25, 2005 10:16 pm

Tja, als je niet bekend bent met Ardense standaard-MTB-plaatsjes:
probeer La Roche of Houffalize eens. Dan kan je daarna eindelijk met iedereen meepraten! ;)
Verhuur is in beide plaatsen geen probleem. Routes zijn uitgepijld.
en anders zoek je zelf maar op www.mtbroutes.be

plezier!

en voor later Oostenrijk: ik ben van de zomer (juni) in Stubai-tal en Zillertal geweest. Fietsen tot je erbij omvalt. Ook veel lopen met fiets op je nek dus.
Maar ja, om even tot rust te komen kan je dus wel effe nog een dagje op je snowboard staan he (Hintertuxer gletscher en Stubaigletscher)

Nelizzz

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » wo aug 31, 2005 11:59 am

Ben tot 13 augustus in Mellau (Vorarlberg) op een groot hafluur van Bregenz geweest, een weekje voor die overstormingen. Gelukkig was ik er een week voor de overstromingen weg. Heb er niet kunnen biken, maar je kan er beslist zalig biken, je zit er eveneens redelijk centraal.
Wil je het een dag kalmer aandoen dan trek je richting Bregenz, naar de Bodensee dus waar de bergen een beetje minder hoog zijn. Maar je kan ook voor de hogere bergen gaan, dan trek je naar/richting Warth en Lech waar je je ferm kan uitleven. Ik zat er dus zeer centraal, beetje vanalles binnen bereik want zowel Bregenz en Warth liggen op slechts een goed halfuurtje rijden met de auto.
Op dit moment is deze streek dus niet echt aan te raden om naartoe te gaan aangezien de wegen daar helemaal verkloot en soms weggespoeld zijn, dorpjes als Warth, Lech en andere omliggende dorpjes waren trouwens enkel per helikopter bereikbaar.

Indien alles er een beetje beter aan toe gaat dan nu, zeker een aanrader om eens naartoe te gaan en te gaan biken.

grtz

Joost2

Bericht door Joost2 » do sep 01, 2005 9:19 am

Ons plan is nu om de 1e of 2e week van oktober alsnog naar toe te gaan. Serfaus schijnt weer bereikbaar te zijn, dus gaan met die banaan.

Rgds Joost

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo sep 21, 2005 12:28 pm

Ik ga volgende week naar Brixen in Thale...bij Kitzbuhl in de buurt!!

Ik laat wel weten hoe het was!!

Iemand enig idee hoe het zit met de omstandigheden?? en t weer daar etc??

Joost2

Bericht door Joost2 » za sep 24, 2005 7:01 pm

Faxmulder schreef:
Iemand enig idee hoe het zit met de omstandigheden?? en t weer daar etc??

schijnt dat het de afgelopen weken heel goed weer is geweest. Het loopt nu natuurlijk wel weer tegen de herfst aan, dus weer wordt meer wisselvallig.

Ik ga trouwens helemaal niet meer mountainbiken (vakantie bedoel ik), wordt dus wachten op de wintersport in januari....

Plaats reactie