Mooiste XC gebied ?! Frankrijk

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
FREAKaZOID
Contacteer:
Mooiste XC gebied ?! Frankrijk

Bericht door FREAKaZOID » di mei 16, 2006 9:56 am

Roel (xircuit) niet te vergeten remco static pulse & ikzelf zei de gek willen van de zomer Belgie en Frankrijk aandoen om lekker te biken. Wat is de "place to be" voor betere XC / lichte Freeride?

Afgelopen jaar in Oostenrijk geweest en ik vond de paden nogal breed dus waar moeten we zitten voor smalle paadjes, hoge bergen maar wel goed te doen op eigen houtje en XC bike!!? :)
Laatst gewijzigd door FREAKaZOID op di mei 16, 2006 9:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

hund

Bericht door hund » di mei 16, 2006 10:17 am

kan alleen mijn eigen ervaring geven. maar ik vind de vogezen een heel mooi gebergte om te biken. (is ook het enige echte gebergte waar ik weleens gebiked heb) mooie technische trails (met een wandelkaart kom je een heel eind) en de bergen zijn hoog genoeg om je lekker uit te leven.
if you ain't having fun, get of your bike

Sven

Bericht door Sven » di mei 16, 2006 10:57 am

Eventjes verplaatst...

Dit is je vakantie, en niet je café he ;)

Goede keuze, dat wel!!

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di mei 16, 2006 11:29 am

Cafe geeft meer reactie :angelnot:

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » di mei 16, 2006 1:22 pm

Mooi standaard advies en wellicht teveel geassocieerd met DH/FR:

Portes du Soleil!

Veel uitgepijlde routes, veel smalle singletrack, mogelijkheid om een lift te pakken en eventueel kun je nog een gids huren voor de verborgen paadjes

Meestal goed weer, maar niet te warm om te biken, vooral doordat je lekker hoog de bergen in kan

ideaal! :arms:

Static Pulse

Bericht door Static Pulse » di mei 16, 2006 6:21 pm

Heej Freak ga ik niet mee?? :cry:

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di mei 16, 2006 7:03 pm

Ja, jij gaat ook mee.

Portes du Solei is een goede plek dus, iemand een goede uitvalsbasis? (Plaats of zelfs een goede Camping)
Ich Heisse Super Fantastisch!

El Krico

Bericht door El Krico » di mei 16, 2006 9:45 pm

De Vogezen is in de ons omringende landen niet te versmaden:

1. niet overdreven ver
2. goede bewegwijzering
3. erg leuke, vaak technische trails en singletracks.
4. Weinig brede schotterpaden zoals in de Alpen vaker het geval is.

Wat wil je nog meer. De Jura is ook oke.

Het Zwarte Woud en de streek van Winterberg waren tegenvallers: flauwe circuits en erg slechte bewegwijzering. Wat is er met die Duitse grundlichkeit gebeurd? :D

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di mei 16, 2006 10:41 pm

Ik ben het helemaal met je eens over de vogezen, het is mooi biken daar. Maar daar zijn we al geweest, nu weer eens wat anders. Overgens vond ik Winterberg best mooi om te fietsen.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo mei 17, 2006 5:08 am

Xircuit schreef: Portes du Solei is een goede plek dus, iemand een goede uitvalsbasis? (Plaats of zelfs een goede Camping)

In Les Gets is een mooie camping op 1550 meter hoogte. Het leuke is dat als je de lift omhoog neemt en vervolgens een stukje afdaalt je bij de camping uit kan komen :arms:

walter

Bericht door walter » do mei 18, 2006 9:32 am

Jura, ligt precies tussen Vogezen en Portes du Soleil in.
Veel uitgepijlde routes, ingedeeld in 3 niveaus.
Afdalinkje in Metabief meepikken.
Veel XC afdalingen in La France zijn trouwens behoorlijk FR, voor Nederlandse begrippen.
Lac St Point, camping in Malbuisson. Rij je na afloop zo het meer in, lekker fris :D

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do mei 18, 2006 9:58 am

msxx schreef:

In Les Gets is een mooie camping op 1550 meter hoogte. Het leuke is dat als je de lift omhoog neemt en vervolgens een stukje afdaalt je bij de camping uit kan komen :arms:

Klinkt goed, heb je evt iets van een site van die camping?

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do mei 18, 2006 10:04 am

Xircuit schreef:
msxx schreef:

De camping heeft geen website (heb er vorig jaar zelf ook gestaan) wij hebben wel ergens een telefoonnummer. Maar ze doen niet aan reserveringen (hebben wij begrepen) dus je moet op de bonnefooi heen.

Rinse
Whoop Whoop!

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » do mei 18, 2006 11:34 am

Rinse Appelstroop schreef:
Xircuit schreef:
msxx schreef:

De camping heeft geen website (heb er vorig jaar zelf ook gestaan) wij hebben wel ergens een telefoonnummer. Maar ze doen niet aan reserveringen (hebben wij begrepen) dus je moet op de bonnefooi heen.

Rinse
Maar normaal gesproken zijn ze ook niet vol (althans, niet tijdens de twee jaar dat wij er geweest zijn, in het hoogseizoen in juli)

Leuke camping, basic plaatsen, maar wel een kantine achtige gelegenheid waar je ook kunt koken op een normaal gasstel. Is wel fijner dan op je brandertje voor de tent.

Verder hebben ze nog zo'n warm drooghok voor je was (zal ooit wel voor het ski-seizoen bedacht zijn) en een zithoek met tv (formule 1 kijken op de camping is ook leuk)

Als je Les Gets inrijdt, komende vanaf de snelweg, dan is het bij binnenrijden vrijwel direkt aan je linkerhand (klein bordje) een relatief smalle weg in, de weg gaat omhoog de berg op en wordt alleen maar smaller.

Het eerste jaar reden we die berg weer op na een dag allerlei routes gereden te hebben... het tweede jaar waren we te lui en hadden we een liftpas gekocht, pure luxe :-)

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do mei 18, 2006 12:00 pm

msxx schreef:
Rinse Appelstroop schreef:
Xircuit schreef:

Rinse
Maar normaal gesproken zijn ze ook niet vol (althans, niet tijdens de twee jaar dat wij er geweest zijn, in het hoogseizoen in juli)

Leuke camping, basic plaatsen, maar wel een kantine achtige gelegenheid waar je ook kunt koken op een normaal gasstel. Is wel fijner dan op je brandertje voor de tent.

Verder hebben ze nog zo'n warm drooghok voor je was (zal ooit wel voor het ski-seizoen bedacht zijn) en een zithoek met tv (formule 1 kijken op de camping is ook leuk)

Als je Les Gets inrijdt, komende vanaf de snelweg, dan is het bij binnenrijden vrijwel direkt aan je linkerhand (klein bordje) een relatief smalle weg in, de weg gaat omhoog de berg op en wordt alleen maar smaller.

Het eerste jaar reden we die berg weer op na een dag allerlei routes gereden te hebben... het tweede jaar waren we te lui en hadden we een liftpas gekocht, pure luxe :-)
Wij gaan de passeportes rijden, en wilden graag zekerheid hebben voor een campeer plaats :)

De camping is verder idd. zwaar relaxed. Wij kookten dan wel op een gasbrander voor de tent >> met uitzicht op de mont blanc!

Rinse
Whoop Whoop!

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » do mei 18, 2006 12:32 pm

Hmm, in het normale hoogseizoen zou ik de gok wel durven nemen, maar inderdaad... tijdens bike-evenementen kan de camping wellicht vol zitten...

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » za mei 20, 2006 6:12 pm

Ik denk dat ik met een kleine zekerheid wel durf te stellen dat wij naar les Gets gaan 8)

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » za mei 20, 2006 6:17 pm

FREAKaZOID schreef:Ik denk dat ik met een kleine zekerheid wel durf te stellen dat wij naar les Gets gaan 8)
Ik denk (twijfel 1) met een kleine zekerheid (twijfel 2) wel durf te stellen (twijfel 3) dat wij naar les Gets gaan.

Geen gelul, we gaan d'r gewoon heen.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » za mei 20, 2006 6:30 pm

Wanneer gaan jullie? :?

Eerste week van augustus ben ik er voor de vierde 8) keer :D

Edit: twee keer op de camping geweest, nu voor tweede keer op hotel

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » zo mei 21, 2006 11:31 am

Wij gaan ook in de eerste week van augustus :)
Maar dan wel op de camping.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma mei 22, 2006 7:14 am

Dan gaan we elkaar goed weer wensen, gaat het helemaal goedkomen :arms:

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » do mei 25, 2006 7:18 pm

:arms:

Plaats reactie