Oostenrijk (Steirermark)

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
didadunlop
Oostenrijk (Steirermark)

Bericht door didadunlop » zo mei 16, 2010 9:56 pm

Ola,

beetje de planning om dit jaar naar Oostenrijk te gaan. Dit om daar via wat bosweggetjes/forest roads etc te gaan bikepacken.

Maar nu lees ik zo'n beetje dat je eigenlijk alleen maar mag MTB-en over verharde wegen en dat forest roads/shotterwegen en forstwegen eigenlijk off limits zijn voor fietsers.

Weet iemand wat de regels zijn in Oostenrijk op dit gebied? Ik vind de webinfo nog niet al te duidelijk. En het op wandelen gerichte toeristenboekje zegt dat er eigenlijk niks mag buiten de aangegeven routes en de verharde weg.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Sepp

Bericht door Sepp » ma mei 17, 2010 8:31 am

oficieel ja - maar ik rijd thuis bij mijn ouders in Spital am Semmering ook zo'n beetje overall door de bergen heen - voor jouw geldt dan "kannietverstaan" :)

In stiermarken heb je de ALPENTOUR - die gaat zo'n beetje door de heele provincie heen, en biedt genoeg afwisseling voor marathon/XC rijders.

Hier meer info's (zelf GPS tracks kun je downloaden) - allen duits helaas:

http://www.alpentour.at/125_de/page.asp?id=1686

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma mei 17, 2010 9:15 am

Hehehe altijd een goede "Iknietweten" en "ikkannieverstaan".

Die alpentour heb ik idd ook gevonden. Die loopt ook dwars door Wildalpen heen wat ik zou gebruiken als startplaats. Misschien dat ik die tour kan rijden met wat kleine "afwijkingen" die wat leuker zijn.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

edwardje

Bericht door edwardje » wo aug 15, 2012 9:21 am

Hoi,
Ik woon al 10 jaar in de Steiermark. je kan hier gewoon over wandelwegen fietsen, het ligt hier helemaal bezaaid met de geilste singeltracks, natuurlijk kan het zijn dat je een jager of grondbezitter tegen houd, is bij mij maar heel zelden gebeurt. Wat vooral belangrijk is, ben een beetje netjes tegen de rest die op de berg onderweg is dan wordt je hier gewoon geduld. Ik ken het gebied van Judenburg tot en met Mürzzuschlag bijna helemaal dat is een gebied van ongeveer 100km bij 20 km en je kan hier erg mooi mountainbiken.

Plaats reactie