pedal (kick) up

De fijne kneepjes van het mountainbiken. Stel hier je vragen om de rijtechniek onder de knie te krijgen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
JD @ NL
pedal (kick) up

Bericht door JD @ NL » zo jul 13, 2003 2:01 pm

Da bin ich wieder... :)

met een vraag.

Lurchen en pedal kicken heb ik aardig onder de knie nu, maar hoe spring ik vanuit het achterwiel een heel eind de lucht in? Ik zou het wel leuk vinden als ik doormiddel van een pedal kick ergens op kon komen (zie filmpje van arnold giacio (zwerft hier nog ergens rond))

Alle reacties welkom,

JD

Ninko

Re:pedal (kick) up

Bericht door Ninko » zo jul 13, 2003 6:15 pm

mooi filmpje he.... ;D

stino

Bericht door stino » zo jul 13, 2003 6:45 pm

als je toch het filmpje hebt, speel dat beeld per beeld af: een betere uitleg kan ik mij moeilijk indenken, dan zie je de goeie positie voor elk van je lichaamsdelen, en dat moet je dan pogen na te doen.

D33N

Bericht door D33N » vr jul 25, 2003 2:36 pm

een link naar dat filmpje zou ik dan ook wel op prijs stellen :)

JD @ NL

Bericht door JD @ NL » vr jul 25, 2003 3:47 pm

Eh.....tja...eh....waar is die...stond heeeeeel lang geleden op het forum, is denk ik niet meegegaan met verhuizing....wie het weet mag het zeggen, bij mij staat ie inmiddels al in my shared folder namelijk.

JD

Morphineman

Bericht door Morphineman » di aug 26, 2003 10:23 am

Dat is een beweging die geloof ik niet schriftelijk uitteleggen is dat moet je echt zien

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » di aug 26, 2003 10:41 am

Yo JD,

Ik ben sinds kort ook begonnen met zo wat trial kunstjes te proberen. Ik rijd nu met een spezi hardrock, volledig standaard maar met lange stuurpen en kort stuurtje. Nu ik kan al een endo 180 en dan 180 verder draaien op mijn achterwiel en soms een kleine manual achterwiel bijdoen. Ook mijn backhop is in orde en ergens op springen, achterwiel eerst neerzetten en dan blijven staan lukt ook (niet hoog ze +- 30 cm). maar ik wil meer. Zou een breed stuur en korte stuurpen helpen???

O ja aan pedal kicks en dergelijke ben ik nog niet aan toe dus ik kan je nie helpen.

GreetZ King Zeus

Morphineman

Bericht door Morphineman » di aug 26, 2003 12:16 pm

uh tja als je een korte stuurpen hebt kun je je gewicht met een voorwiel pirowetje beter naar voren houden dat wel maar het blijft lastig (op een fiets van 16 kilo ) :D

JD @ NL

Bericht door JD @ NL » di aug 26, 2003 2:24 pm

Ik heb een lange stuurpen, maar met een aardige rise...Bovendien heb ik een stuur van 80 cm breed. (nu is dat erg breed, ja, maar geeft wel veel controle) Deze dingen helpen zeker.

Zet je zadel trouwens op de allerlaagste stand of haal hem eraf, zoals ik heb gedaan :-)
Pomp je banden niet al te hard op...

Zorg ervoor dat je krachtige remmen hebt, of althans....dat je je vingers nog onder de remhendels kunt houden als je vol remt.
(tip: zet je remhendels gewoon wat naarbinnen, dan rem je met één vinger aan de buitenkant van de hendel en win je aan kracht (moment) en aan balans.)

Zet je vork zo hard mogelijk...ik rijd met een "rigid"-vork.

Pedal kick:

Belangrijkste tip die ik je kan geven is dat je niet direkt moet proberen te springen. Maak eerst maar wat mini-wheelietjes achter elkaar. Uiteraard doe je dit staand. Als je dat doorhebt, kun je proberen erbij te springen, door jezelf naar je stuur toe te trekken. Ik land vaak behoorlijk verticaal. Dit geeft je de tijd om een volgende sprong te maken.

Als je meer wilt weten voeg je me maar toe op msn: dijkstra4@hotmail.com

JD

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » wo aug 27, 2003 4:35 pm

JD = Real schreef:
Ik heb een lange stuurpen, maar met een aardige rise...Bovendien heb ik een stuur van 80 cm breed. (nu is dat erg breed, ja, maar geeft wel veel controle) Deze dingen helpen zeker.

Zet je zadel trouwens op de allerlaagste stand of haal hem eraf[glow=red,2,300]Ik heb m derin zitten op laagste stand[/glow], zoals ik heb gedaan :-)
Pomp je banden niet al te hard op...[glow=red,2,300]Ze staan op 1.0 bar, ik rijd met 1.95 bandjes...[/glow]

Zorg ervoor dat je krachtige remmen hebt, of althans....dat je je vingers nog onder de remhendels kunt houden als je vol remt.
(tip: zet je remhendels gewoon wat naarbinnen, dan rem je met één vinger aan de buitenkant van de hendel en win je aan kracht (moment) en aan balans.)

Zet je vork zo hard mogelijk...ik rijd met een "rigid"-vork.[glow=red,2,300]Ik rijd met een vaste vork van staal[/glow]

Pedal kick:[glow=red,2,300]Heb ik al aardig onder de knie vindt ik[/glow]

Belangrijkste tip die ik je kan geven is dat je niet direkt moet proberen te springen. Maak eerst maar wat mini-wheelietjes achter elkaar. Uiteraard doe je dit staand. Als je dat doorhebt, kun je proberen erbij te springen, door jezelf naar je stuur toe te trekken. Ik land vaak behoorlijk verticaal. Dit geeft je de tijd om een volgende sprong te maken.

Als je meer wilt weten voeg je me maar toe op msn: dijkstra4@hotmail.com

JD

Plaats reactie