techniek van mountainbiker

De fijne kneepjes van het mountainbiken. Stel hier je vragen om de rijtechniek onder de knie te krijgen.

Moderator:Beheerders

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » di apr 24, 2007 10:42 am

vrouwen scheren hun benen!!!!!!!! en xc rijders.....
Ik blijf toch liever nen echte vent....

crossertje

Bericht door crossertje » di apr 24, 2007 2:15 pm

crazyfuck schreef:vrouwen scheren hun benen!!!!!!!! en xc rijders.....

juist! :lol:
Ik heb altijd gelijk, en als ik niet gelijk heb, heb ik 't ook niet fout.

Plip

Bericht door Plip » di apr 24, 2007 3:54 pm

Best leuk om te lezen dit. :arms:

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » di apr 24, 2007 4:41 pm

crazyfuck schreef:vrouwen scheren hun benen!!!!!!!! en xc rijders.....
Dat is mooi voor jou. Ik heb echter vrij snel ontstoken haarzakjes op mijn benen. Bovendien fietst het ook zeker fijner. Nou dan kies ik wel voor het scheren of ben ik nou geen echte vent meer.
nothing beats cubic inches

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » di apr 24, 2007 5:27 pm

t was ma om te lachen zenne... :lol: Zit hem excuses te zoeken bij onstoken haarstoppelkes :D
ge doet wa ge zelf wilt
en diene spandex is ni zo evident bij de ietwat hardere bike-stijlen ;)
ook vind ik het er maar lame uitzien...
Sommige mensen vinden mij dan weer een harige aap maar gelijk ik het zeg het is wat ge zelf kiest ;)
me so solly :angelnot:

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » di apr 24, 2007 5:46 pm

crazyfuck schreef:en diene spandex is ni zo evident bij de ietwat hardere bike-stijlen ;)
Ik denk dat er genoeg DH'ers zijn die onder hun crossbroek een "spandex" dragen. Maargoed weer ontopic.

Sven

Bericht door Sven » di apr 24, 2007 6:06 pm

RIJTECHNIEK!

Is het zo moeilijk om te lezen? Nog een keer proberen ontopic...
___

Ik merk wel duidelijk dat mijn rijtechniek niet heeft gefaald na een tijdje minder biken (afstudeerperikelen).

De conditie daarintegen wel.
De techniek wordt altijd snel vergeleken met degene waarmee je fietst, immers je ziet direct wat bij de ander fout doet, het is de snelst lerende methode.
Ik vind het dan ook niet juist om iemand af te kraken op iemands techniek..

wictor

Bericht door wictor » di apr 24, 2007 8:05 pm

Tja..... Ik denk dat je het zo moet bekijken:

Er zijn mensen nul interesse hebben in onmenselijk hard de berg op rossen, omdat ze dat

a) niet leuk vinden
b) niet belangrijk vinden
c) het nut er niet van in zien
d) geen plezier er aan beleven.

Datzelfde zullen genoeg anderen denken over technische stukken, bepaalde obstakels, enzovoorts.

Naar mijn idee ligt het 'echte MTBer' zijn meer aan de instelling en de mentalitiet dan techniek of conditie. Al kan je een dubbele backflip door een brandende hoepel op 50 m van de grond: als je je in het bos als een aso gedraagt en je neus ophaalt voor alles en iedereen blijf je voor mij niet meer dan een l*l, en ben je geen echte MTBer.

Iemand afzeiken/afkraken over zijn/haar techniek is dan ook net zo nutteloos als ze afzeiken/afkraken over hun conditie.

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » di apr 24, 2007 9:37 pm

Wictor slaat de spijker op de kop. Ik denk echter wel dat ondanks je mentaliteit en manier van denken je wel meer plezier gaat beleven als je techniek verbeterd. Het blijft toch telkens die grenzen verleggen en dat bochtje net even iets harder uitkomen.

Sven

Bericht door Sven » di apr 24, 2007 10:02 pm

Wictor: Absoluut, eensch.

Bart-FMX: Ook eens. Maar beseft iedereen ook dat de techniek (net dat stukje harder de bocht om, net dat kleine beetje meer controle) zich ook uit buiten je rondje op de dirt of rondje xc-en?

Ik heb al vaker plezier gehad van verschillende reflexen. Ook op m'n stadsfiets, bij obstakeltjes etcetera.

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » di apr 24, 2007 10:14 pm

@Sven: Of iedereen zich dat beseft is de vraag maar ik weet zeker dat ik er al meerdere malen profijt van heb gehad buiten het fietsen om. Met de motor in een woonwijk en dat dan iemand even de deur van de auto opengooit. Dan merk je toch ook wel dat je wendbaarheidsnelheid gewoon verbeterd.

wictor

Bericht door wictor » wo apr 25, 2007 7:04 am

Oh, dat absoluut. Maar 't is niet alleen praktisch maar ook hardstikke leuk voor jezelf.

't Is ook gewoon gaaf om steeds je grenzen (qua technisch kunnen dan) te verleggen, lijkt me. Maar dat gevoel van "eindelijk!", "sh!t yeah, I did it!" hebben veel mensen geen behoefte aan of zo.

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » wo apr 25, 2007 9:47 am

wictor schreef:Tja..... Ik denk dat je het zo moet bekijken:

Er zijn mensen nul interesse hebben in onmenselijk hard de berg op rossen, omdat ze dat

a) niet leuk vinden
b) niet belangrijk vinden
c) het nut er niet van in zien
d) geen plezier er aan beleven.

Datzelfde zullen genoeg anderen denken over technische stukken, bepaalde obstakels, enzovoorts.

Naar mijn idee ligt het 'echte MTBer' zijn meer aan de instelling en de mentalitiet dan techniek of conditie. Al kan je een dubbele backflip door een brandende hoepel op 50 m van de grond: als je je in het bos als een aso gedraagt en je neus ophaalt voor alles en iedereen blijf je voor mij niet meer dan een l*l, en ben je geen echte MTBer.

Iemand afzeiken/afkraken over zijn/haar techniek is dan ook net zo nutteloos als ze afzeiken/afkraken over hun conditie.
groot gelijk, je kan beter tips geven!!!
Ik zie vaak genoeg mannen met hun XC's met weinig techniek maar wat me dan opvalt is dat ze zo stijf als iets zijn en op een afdaling weinig zelfvertrouwen hebben!! Zelfvertrouwen is namelijk de sleutel tot alles....

Plaats reactie