Re:wheelie
Moderator:Beheerders
-
met een boot in de vorm van een brood langst de kust varen waar een dude een coaster wheely .............
ik heb nu breedere bandan in mijn bike (eerst 1,95 en nu 2,50). nu heb ik het idee dat het evenwicht houden makkelijker gaat zou dit ook kunnen of beeld ik mij dit gewoon in en wordt ik beter ???
-
goh, volgens mij heb je gelijk...dus dat betekent als je dr nog dikkere banden instopt dat het vanzelf gaat, toch?
conclusie:
dikkebanden=alles
conclusie:
dikkebanden=alles
-
zo , tijd om te gaan whielleieieein dacht ik zo...latorie
oeiiii
ga vooral niet schakelen meestal vergeet je dan je achterrem en let je te veel op dat schakelen
(zelf al vaak daardoor op me smoel gegaan omdat vrienden van mij dat wel weer kunnen dan)
het is eigelijk niet moeilijk
>ga ongeveer 10 km per uur rijden.
>zet hem in ze 2 voor en ze 4 achter
>ga dan een klein beetje staan.
>trek dan je stuur met gestrekte armen naar je toe en trap tegerlijker tijd een beetje harder.
>wees niet bang om achter over te vallen
>zodra je een klein knikje voelt zachtjes je rem in drukken(wat harder bij minder agressieve rem)
>blijf constant trappen
> geef het niet snel op want het is makkelijker dan je denkt
ga vooral niet schakelen meestal vergeet je dan je achterrem en let je te veel op dat schakelen
(zelf al vaak daardoor op me smoel gegaan omdat vrienden van mij dat wel weer kunnen dan)
>trek dan je stuur met gestrekte armen naar je toe en trap tegerlijker tijd een beetje harder.
>zodra je een klein knikje voelt zachtjes je rem in drukken(wat harder bij minder agressieve rem)
>blijf constant trappen
> geef het niet snel op want het is makkelijker dan je denkt

-
daantje schreef:
oeiiii
>blijf constant trappen
> geef het niet snel op want het is makkelijker dan je denkt![]()
ik heb voor maar 1 blad, WAT NU !!!!!!!!

flippie schreef:
[daantje schreef:
..........
ik heb voor maar 1 blad, WAT NU !!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Dan leg je je ketting op dat ene blad! :P
flippie schreef:
ik heb voor maar 1 blad, WAT NU !!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Ik achter EN voor maar één!!!!!!11111111111 Dat gaat moeilijk worden!!!1111111111111112
-
SHIT WAT NUUUUUUUUU, NU ZULLEN WE WEL NOOIT KUNNEN STEIGEREN
Rijdt nu alweer een tijdje op mijn achterwiel en gaat opzich vrij goed. 200 m of meer is geen uitzondering. 1 verkeersdrempel of 2 achter elkaar pak ik ook op mijn achterwiel maar hoe kan het nou dat ik het nog steeds niet zolang kan volhouden zo lang als ik wil. Laatste tijd zit ik een beetje in een dip, baal er behoorlijk van en zit niet echt meer progress in. Houd de bike opzich goed op zijn evenwichtspunt. Bijremmen ook geen probleem. Hebben jullie hier ook last van gehad en tips zijn ook welkom. Oja ik rijdt op een fully. Heb de bike een tijd lang op 170 mm veerweg gehad en rijdt nu dus met 150 zou het hieraan kunnen liggen. Enduro, kom is op met je advies. ;D
Idd bikel daar licht het aan... door die verandering van veerweg heb je de geo van je bike anders gemaakt. Daardoor heb je nu een ander zwaartepunt en dus opnieuw evenwicht vinden boven de achteras. Dan zal het terug even lekker gaan als eerst.
Greetz
bettes
Greetz
bettes
Bettes heeft gelijk en je zult het moeten accepteren dat er na een tijd geen progress meer in zit. Altijd als ik moet stoppen met wheelien is het omdat ik moe ben. Logisch: dat voorwiel wil zo graag omlaag, kost erg veel kracht in je armen. En ook: je remt vrij vaak met je achterrem en zo trap je tegen je rem in, ook vermoeiend.
Probeer voor de gein ook eens wat met je stuur te draaien tijdens het wheelien, bochten maken (steeds scherpere) en van iets af te rijden en blijven wheelien (stoeprand en dan steeds hoger).
Probeer voor de gein ook eens wat met je stuur te draaien tijdens het wheelien, bochten maken (steeds scherpere) en van iets af te rijden en blijven wheelien (stoeprand en dan steeds hoger).
Afgelopenavond veerweg maar weer ff op 170 gezet. Ging alweer een stuk beter. Beterzzz. Begon me al druk te maken. Mannen thnx. ;D
Nu die manual ook nog wat beter. Maar gaat goedkomen.
Nu die manual ook nog wat beter. Maar gaat goedkomen.
-
ja en ik blijf dus niet op mn evenwichtspunt hangen... das toch wel kut als je ver wil kunnen wielen, op een wiel dus... oefenene dus.
Oefenen oefenen en nog is een keer oefenen. Ben er nu al een jaar ofzo mee bezig. Maar is niet voor niks. Probeer ook eens staand te wheelien komt je manual alleen maar ten goede. Of zet ff staand aan stop met trappen en probeer de bike dan op zijn evenwichtspunt te houden. Sort off manual.
Enduro schreef:
Bettes heeft gelijk en je zult het moeten accepteren dat er na een tijd geen progress meer in zit. Altijd als ik moet stoppen met wheelien is het omdat ik moe ben. Logisch: dat voorwiel wil zo graag omlaag, kost erg veel kracht in je armen. En ook: je remt vrij vaak met je achterrem en zo trap je tegen je rem in, ook vermoeiend.
Dan wordt het tijd voor singletrack wheelie, wheelie 2 drop, powerwheelie"s....
Op vlakke weg is het makkelijk maar in het bos.... op singletrack met bochten en kuilen....
Wheelie 2 rollercoaster 2 stop, backhoppen en terug vertrekken op je achterste wiel. (Is me gisteren 2 keer gelukt)
Grtz
Tbx
;D je bent ook onverbeterlijk!
Enduro schreef:
Als je moet word van wheelien zit je ff tegen je technische grens vrees ik..
Aan je stuur blijven trekken is nergens voor nodig en constant remmen ook niet. Zeker dat laatste maak de wheelie nogal unpredictable omdat hij stilvalt zodra je tussen 2 trappen inzit. Hoe hoger je snelheid(lees: traptoerental) hoe constanter je trapkracht op dat wiel hebt, probeer dat eens.
Heuvel op heb ik zelf nooit gedaan maar volgens mij maakt dat wel je balanspunt breder, je remt namelijk automatisch een beetje af ???
En dan nog iets, velen vinden het relaxt om te wheelien met het zadel laag. Bij mij staat het op bijna 1.20m hoog en ik wil het voor wheelies echt NIET laag. Je maakt het balanspunt naar mijn idee veelste smal doordat een klein beetje gewichts verplaatsing veel meer invloed heeft op de hoek van je wheelie. Ook staat je fiets er veel steiler door.. Hoewel met armen gestrekt relaxter rijd is met hoge snelheid en armen stuk gebogen errug aangenaam rijden, beetje een high-seat id ;D
Inmiddels kan ik met ongeveer elke versnelling wheelien en ook best een eindje inclusief bochten (ja met zadel hoog ja, ook langs 1 baans rotondetje) toch minimaal een minuut of 5..
-
zadel hoog: wheelie
maar voor manual zit er niets anders op dan zadel opt laagste da t kan anders kun je nie "pompen"
maar voor manual zit er niets anders op dan zadel opt laagste da t kan anders kun je nie "pompen"
Ik trek niet aan mijn stuur, ik heb hem gewoon vast, maar je voorwiel wil dus echt wel naar beneden he (niet op het evenwichtspunt) en ik rem ook niet constant, alleen als ik wat achterover gaat.Loki schreef: Aan je stuur blijven trekken is nergens voor nodig en constant remmen ook niet.
Maar als je dus remt, fiets je door. Vind ik wel vermoeiend.
P.S.: Mijn zadel staat ook hoog.
Dus nog ff je wheelieskillz polijsten en dan komt het wel goed

-
ik rij met een 15 inch fraam met zadel heel laag en dikke banden, in het begin was dit moeilijk maar op een gegeven moment voel je dat je meer balans hebt dan wanneer je hoog zit, ook rijdt ik meestal licht verzet. vruuger deed ik het op mn gewone mtb met hoger zadel, je bent dan geneigd om sneller van het balanspunt " af te vallen" tenminste bij mij, dus
maar ja ieder zn manier,
maar ja ieder zn manier,
-
Effe een schopje voor dit topic :P
Ik ben nu bezig met het leren van een wheelie, maar de achterrem van m"n rag-mountainbike is niet meer wat ie geweest is en daardoor is het vrijwel onmogelijk gedoseerd te remmen. De rem van m"n Gazele herenfiets is wel redelijk goed te doseren maar ik merk dat het wheelien hier een stuk moeilijker mee gaat. Is het werkelijk moelijker met een stadsfiets te wheelien dan op een mountainbike of is het gewoon een kwestie van wennen?
Ik ben nu bezig met het leren van een wheelie, maar de achterrem van m"n rag-mountainbike is niet meer wat ie geweest is en daardoor is het vrijwel onmogelijk gedoseerd te remmen. De rem van m"n Gazele herenfiets is wel redelijk goed te doseren maar ik merk dat het wheelien hier een stuk moeilijker mee gaat. Is het werkelijk moelijker met een stadsfiets te wheelien dan op een mountainbike of is het gewoon een kwestie van wennen?
boktor schreef:
Effe een schopje voor dit topic :P
als je veel gaat wheelien met een stadsfiets gaat je voorwiel is plooien door het telkens neerkomen erop