op m"n achterwiel achteruit hoppen lukt me wel, maar nu vooruit.
heeft iemand nog tips? (behalve oefenen, oefenen, oefenen, want dat doe ik ook wel)
het idee is volgens mij dat je even je rem loslaat, dan een fikse trap geeftt zodat je vooruit springt, maar moet je daarbij ook nog je zwaartepunt verschuiven o.i.d.?
en tot slot nog, ik doe dit alles op een planet-x bummer, niet echt trial-achtig opgebouwd (130 mm marzocchi, single-speed en 15 kg ofzo), hoeveel verschil zit er nou eigenlijk tussen trial rijden op zo"n fiets en eentje die ervoor bedoeld is? (heb zelf namelijk nog nooit op een trial-fietsje gereden)
op "t achterwiel
Moderator:Beheerders
Re:op "t achterwiel
Well enigste dat ik je kan zeggen is, een trial bike is lichter, steviger en ook bedoelt voor trial, maar je kan ook met je gewone bike doen, maar is moeilijker.
En njah, gewoon blijven oefenen is de tip nummer 1
Greets, B
En njah, gewoon blijven oefenen is de tip nummer 1

Greets, B
-
En jij bent bekend met trials duoke? ::)
Enieweejs, je bedoelt dus de pedalkick, dat is idd dat je even je rem loslaat maar terwijl je dat doet naar voren hopt en terwijl je die hop doet ook idd je pedaal naar voren duwen (daarom heet het pedalkick)
Misschien moet je een keer meegaan met iemand die het kan zodat hij t kan laten zien, dan lukt het waarschijnlijk makkelijker
Enieweejs, je bedoelt dus de pedalkick, dat is idd dat je even je rem loslaat maar terwijl je dat doet naar voren hopt en terwijl je die hop doet ook idd je pedaal naar voren duwen (daarom heet het pedalkick)
Misschien moet je een keer meegaan met iemand die het kan zodat hij t kan laten zien, dan lukt het waarschijnlijk makkelijker
of de film Island paradise kijken daaar kan je veel van leren
ok, dank voor de reacties.
island paradise, is dat de complete titel van die film? kan er namelijk niet zoveel over vinden, zou je misschien de makers ofzo er even bij kunnen vermelden?
island paradise, is dat de complete titel van die film? kan er namelijk niet zoveel over vinden, zou je misschien de makers ofzo er even bij kunnen vermelden?
Sorry het moest zijn Island style... :-[