schijf - v-brake
Moderator:Beheerders
Hoe krijg je je achterrem ( v-brakes) wat minder hard pakkend, wiel blokkeert heel snel, en aangezien ik redelijk goed begin te worden in whielies is dit lastig om te doseren.
grtz
grtz
Re:schijf - v-brake
niet denk ik, misschien als je een verstelbare handel hebt de overbreng verhouding veranderen, of je blokken wat schuiner zetten.
het is gewoon een fijt dat v-brakes slechter te doseren zijn.
het is gewoon een fijt dat v-brakes slechter te doseren zijn.
Wat is een fijt?
dat jij een zijkert ben ;D
heb ik ook al gemerkt ja, had eerst v-brakes vanvoor, voor tricks te doen echt lastig.
ach, je kan het ook anders zien... als jij strax die mooie nieuwe remmen heb liggen, gaan je tricks meteen een stuk beter :P
het izz een feit dat je zeikerd met een klein ei schrijft ;D
gewoon slechte Tektro v-brakes monteren.....
ja tektros, die remmen weinig, dus das doseren, ik heb toendertijd ik nog een voorrem had nosewheelies getrokken van ettelijke meters met die dingen, dus probeer die eens. en ze kosten ergens 10 € voor 2 dus ja ::) voor de prijs hoef je ze niet te laten
-
mee een vinger remmen of zo een power modulator voor ouwe mensen ertussen steken
Power modulator voor oude mensen ???
Daarmee kan je juist die feeling krijgen in je v-brake omdat deze de lengte van je kabel varieerd en dus niet zo"n alles of niets gevoel krijgt. Zoals remvloeistof druk ook opgebouwt kan worden..
Nadeel van v-brakes is ook de afhankelijkheid van de velg (en evt slagjes daarin).
Schijfremmen heerschen dusch gewoon
Daarmee kan je juist die feeling krijgen in je v-brake omdat deze de lengte van je kabel varieerd en dus niet zo"n alles of niets gevoel krijgt. Zoals remvloeistof druk ook opgebouwt kan worden..
Nadeel van v-brakes is ook de afhankelijkheid van de velg (en evt slagjes daarin).
Schijfremmen heerschen dusch gewoon

Zoals bijna elke optie voor remproblemen:
Monteer Magura HS33 velgremmen.
Krachtig maar toch goed doseerbaar, geen piepen of rare geluiden.
Maar ja dat doseren hangt nog steeds van de bereider af he. Elke zot kan de remhendels gewoon vol inknijpen. Jah dan blokkeert alles.. Maar tis nou net het mooie om het net op het randtje te kunnen.. Tegen t blokkeren en glijden aan..
ERG belangrijk met deze omstandigheden, nat, modderig, bladeren etc etc.
Ik gaat ze vanmiddag weer eens op de proef stellen!
Grtz Stefan
Monteer Magura HS33 velgremmen.
Krachtig maar toch goed doseerbaar, geen piepen of rare geluiden.
Maar ja dat doseren hangt nog steeds van de bereider af he. Elke zot kan de remhendels gewoon vol inknijpen. Jah dan blokkeert alles.. Maar tis nou net het mooie om het net op het randtje te kunnen.. Tegen t blokkeren en glijden aan..
ERG belangrijk met deze omstandigheden, nat, modderig, bladeren etc etc.
Ik gaat ze vanmiddag weer eens op de proef stellen!
Grtz Stefan
piepen doen de hs33 ook hoor (vooral bij nieuwe blokken), en als het erg nat is met veel bladeren heb je ook het gevoel dat de hs33 niet echt goed werken (zoals afgelopen weekend bij mij het geval was).
Ze remmen idd stukken beter als mechanische velgremmen en je hoeft veel minder kracht te zetten.
groeten Koen
Ze remmen idd stukken beter als mechanische velgremmen en je hoeft veel minder kracht te zetten.
groeten Koen
-
Als je echt goed ben in wheelies gebruik je je rem niet, duh!!!
Als je kunt kiezen tussen achterover vallen of remmen is de keuze voor MIJ gauw gemaakt hoor!
REMMEN!
grtz
REMMEN!
grtz
Maar verschrikkelijke 1 zegt dussss, dat je niet achterover valt als je kan wheelien.
(heey, verrek, da"s eigenlijk best logisch zeg!!!)
(heey, verrek, da"s eigenlijk best logisch zeg!!!)
Terrible_One schreef:
Als je echt goed ben in wheelies gebruik je je rem niet, duh!!!
Daar ben ik het niet mee eens.
Dus jij trekt nooit te ver? Straf...
En als je moet afremmen aan een kruispunt, kijken of er niets komt, dan verder wheelien? Hoe doe je dat dan?
Dus op heuvelachtige, bochtige singletracks gebruik je ook je remmen niet
tijdens het wheelien? You"re the man...
Grtz
Tbx
-
Haha, wheelies zijn lelijk. Ik doe helemaal geen wheelies.
Ohw je ken het gewoon niet dus!!!
mag je gerust voor uit komen hoor!
grtz
grtz
Wheelies, manual, wel rem geen rem gebruiken het is net wat JIJ fijn vindt. Ik heb heel lang met v-brakes gereden en dan nog prut namelijk tektro (destewel heel strak afgesteld, maar toch moeite wiel te blokkeren met 1 vinger) verder ging dat heel goed hoor, manuals en wheelies geen probleem. Nu heb ik net schijfremmen, dus moet ik dat nog proberen, maar ik denk dat het me niet zal tegenvallen.
V-brake: Licht, krachtig (mits avid of xt-xtr) niet duur in vergelijking met schijven
Disc: Krachtig, posergehalte (nadelen zijn dat je wel disc wielen moet hebben, prijs voor goede schijven en als je crashed op je disc ben je niet blij
)
V-brake: Licht, krachtig (mits avid of xt-xtr) niet duur in vergelijking met schijven
Disc: Krachtig, posergehalte (nadelen zijn dat je wel disc wielen moet hebben, prijs voor goede schijven en als je crashed op je disc ben je niet blij

add: Disc: doseerbaarheid...
Schijven heerschen gewoon, door de kleinere diameter en doordat ze, normaal gesproken, 100% recht zijn itt velgen.
Schijven heerschen gewoon, door de kleinere diameter en doordat ze, normaal gesproken, 100% recht zijn itt velgen.
Loki schreef:
100% recht??? my ass !! schijven vervormen door hitte ontwikkeling, zeer miniem, maar toch
-
Sorry, heel even tussendoor. ::) hahahahahahahahahahaha.Faxmulder schreef:Ohw je ken het gewoon niet dus!!!
grtz
- dobbel our zero
GT dude schreef:
[Loki schreef:
100% recht??? my ass !! schijven vervormen door hitte ontwikkeling, zeer miniem, maar toch
miniem idd, maar toch altijd beter dan v-braks waarbij je, als je een hoogteslag in je velg hebt zo nu en dan totaal niet kan remmen
En je hebt ook niet dat als je lekker gepleurd bent dat je het voor mekaar krijgt om je rem onder je velg te laten schieten ::)