B-1 Hyper 4

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Jurr
B-1 Hyper 4

Bericht door Jurr » do aug 07, 2003 7:34 pm

Ben helemaal nieuw in de mountainbikewereld, en zou graag jullie mening willen weten over m`n nieuwste aanschaf: een B-1 Hyper 4. Is dit een goede fiets om mee te beginnen, of hebben jullie hier nog op- of aanmerkingen op?

Klopt het dat deze is gemaakt door Votec, en is dit een plus of minpunt?;)

Wil nu ook graag een setje fietsschoenen, en een fietscomputer. Waarschijnlijk is draadloos het slimst, door de verende voorvork? Suggesties?

Verder zit er een slag in m`n achterwiel, icm 1 spaak die helemaal los zit nu en een flinke deuk in de velg die nu naar binnen is gebogen. Enig idee of dit nog te repareren is?

Ook zou ik graag willen weten hoe mijn fiets het beste te onderhouden en schoon te houden.

Jurr
Laatst gewijzigd door Jurr op zo mar 04, 2007 4:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

amigo

Re:B-1 Hyper 4

Bericht door amigo » vr aug 08, 2003 11:25 pm

tja wat de hyper 4 betrefd volgens mij wel een aardige fiets om mee te starten,maar volgen mij is ie niet door votec gemaakt,ik weet wel dat er een fiets met een votec vork is uitgerust denk de hyper 1 ofzo in ieder geval het duurste model wat ze toen hadden . die was beetje baby blauw metallic.
verders is het veersysteem wat achterhaald volgens mij u.r.t.
maar dat wil niet betekenen dat je er geen lol mee kunt beleven .
wat je velg betreft , hij mankeert 3 dingen een : 1-slag 2-deuk in velg -3 losse spaak
ik zou een nieuwe velgrand aanschaffen en de spaken in ieder geval nalaten kijken al dan niet vervangen en ook de spaak nippels niet te vergeten.. maar een beetje fietsenmaker weet dat wel denk ik.
wat betreft schoonhouden.... eh niet mee fietsen word ie ook nie vies:D
of anders vies laten kan ie nie vuil worden.ja eh gewoon water en een sopje ofzo
doet toch wel wonderen
:D
grtz "(A)migo

Jurr

Bericht door Jurr » zo aug 10, 2003 11:59 am

Bedankt!
Het veersysteem is achterhaald, wat bedoel je daarmee? De hele constructie, de voorvork, achtervork, of achterdemper?

Jurr
Laatst gewijzigd door Jurr op zo mar 04, 2007 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » zo aug 10, 2003 2:08 pm

De achterbrug.

Enduro

Bericht door Enduro » zo aug 10, 2003 3:20 pm

De Hyper 4 was juist het duurste model. Komt uit 1999 en is volgens mij uitgerust met een Votec GS2 vork, Magura Louise en de rest Deore XT...

dragon

Bericht door dragon » wo aug 20, 2003 8:52 pm

heb er eentje voor mijn meisje gekocht. best een leuke bike.
geen problemen mee. inderdaad ietsie ouder model maar rijdt goed.
voor tochten is het een lekkere bike, dit jaar is ie ook weer meegeweest naar de alpen.

Jurr

Bericht door Jurr » do aug 21, 2003 11:39 pm

Magura Louise zitten er inderdaad voor en achter, dus kan wel dat Enduro gelijk heeft ja.... Trouwens nog enige suggestie voor m`n velg? Nog een bepaald merk of type waarme het niet of minder snel kapot gaat, zonder het hoeven vervangen van naaf of alle spaken? Hij staat namelijk nog steeds met bovengenoemde problemen :-[

Jurr

Plaats reactie