Wat denken jullie hier van??

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
ligger
Wat denken jullie hier van??

Bericht door ligger » di jan 13, 2004 9:31 am

wat denken jullie hier van? - het is wel gewoon mijn eigen fiets overig-

Frame   Hardrock Pro
Stuurpen   RooX
Zadelpen   RooX
Stuur    RooX
Slambar    RooX
Zadelpen opvulring   USE Seatpost Shim
Shifters    Deore
Remmen    Hayes HFX Mag (stalen leidingen)
Voorwiel   Shimano/Mavic X317/ DT Swiss
Achterwiel   Scott/ alexrims Supr-A-D pro
Voorvork    Judy TT 100
Buitenbanden:    Specialized Enduro
Binnenbanden    Hutchinsom Semi-DH
Crank   Specialized Strongarm 2
Kettingbladen    Specialized
Trapas    Shimano ?
Ketting   HG?
Cassette    Shimano?
Zadel   Fizik nisene
Pedalen   Platform
Achterbrug beschermer    Woodman
Achterderailleur   Deore
Voorderailleur    Acera

niet zo overzichtelijk ofzo maar toch.
er moeten nog wat dingen verandert worden, de voorvork en de voorderailleur, als er een nieuwe vork in komt heb ik ook nog zo"n voorwiel liggen (steekas) als het achterwielhet zadel en de shifter worden eerdaags vervangen en eigenlijk wil ik er nog een nieuwe crank en trapas op/in.

wat denken jullie verder?

voor de foto check:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=146845

Ruben
Forumbeheerder

Re:Wat denken jullie hier van??

Bericht door Ruben » di jan 13, 2004 12:03 pm

Ziet er allemaal goed uit hoor, alleen die vork is eng ::)

Binker

Bericht door Binker » di jan 13, 2004 12:27 pm

Zou ik effe niet doen inderdaad of je moet een vedergewicht zijn(45kg).

Gast

Bericht door Gast » di jan 13, 2004 6:34 pm

Vork, krak, au!

BlackBox

Bericht door BlackBox » di jan 13, 2004 10:01 pm

HOEVeel wil je uitgeven,,,??:S ik zou eerder nog ff doorsparen en een nieuwe kopen
en dan alles LX en WHM 540 wielen en een ridley thunder framepje en duke XC vorkje das al heel wat beterzz

Grtzz BlackBox PS succes met je zoektocht

ligger

Bericht door ligger » di jan 13, 2004 10:02 pm

hijs tot nu toe nog niet gebroken (wel krom)
en hij heeft vandaag ook weer overleeft zie:
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=13087
maar ik heb wel last van me linkerhand :-[ ;)

ligger

Bericht door ligger » di jan 13, 2004 10:04 pm

@ blackbox
zoals ik al zei is het gewoon me eigen fiets :S
enuh ik ga er echt geen duke in zetten >:(
die gaat meteen kapot
ga er iig iets met steekas inzetten weet aleen nog niet wat

lion

Bericht door lion » di jan 13, 2004 10:41 pm

een steekas is helemaal niet zo nodig hoor. altijd leuk maar als die judy die drops zo goed houd... overigens zijn die Roox spullen echt supermooi en je doet harstikke mooie droppies met die bike. ik wist niet dat die dat kon hebben.
voortaan nu wel helm op (ja wat een gezeur he) want allu breekt in een keer en als je zo doorgaat gebeurt dat ook binnenkort.

ligger

Bericht door ligger » wo jan 14, 2004 9:10 am

@lion
ja ik heb al een voorwiel liggen met steekas dus waarom zou ik hem er dan niet inzetten?
enuh ik heb wel regelmatig een helm op maar was hem nu vergeten vandaar...

koenstantijn

Bericht door koenstantijn » wo jan 14, 2004 9:13 am

Leuke bike opzich, alleen ik zou wat onderdelen snel gaan veranderen aan jou rijstijl, die mavic x 317 velgjes zijn echt alleen voor xc, (ik heb ze zelf al kapot gereden door met 44km/u door een gat te klappen op het asfalt, die vork meteen vervangen voor een dj3 of een psylo ofzo, iig deze gaat breken met die rijstijl, verder de versnellingen niet te veel aan doen.. die gebruik je toch niet genoeg om op te waarderen denk ik... de roox onderdelen zijn wel mooi.
en het volgende probleem. dat is geen frame om zulke drops mee te doen... misschien kan hij het wel ff hebben.. maar krom issie dadelijk zeker wel en breek je hem door heb je hopelijk veel geluk door dat specialized hele goede garantie geeft... maar als ze zien dat jij zulke drops doet kan je ook die garantie vergeten....
Ik geef je een tip, koop iets anders, iig een degelijk frame en vork en wielsetje om te beginnen.. dan nog op gaan waarderen naar wat degelijk ander spul ojah en KOOP EEN HELM

Binker

Bericht door Binker » wo jan 14, 2004 9:40 am

leuk fietsie maar zou inderdaad geen xcvelgjes gebruiken. je fiets moet "hufterproof" zijn zodat je er goe mee kan raggen o die helm tip is ook een goeie . ;D

koenstantijn

Bericht door koenstantijn » wo jan 14, 2004 11:09 am

Helm is al in het bezit las ik op het ander topic.. alleen meestal op en toevallig NU NIET....

Greetzz koenie

Binker

Bericht door Binker » wo jan 14, 2004 12:33 pm

Ja precies, de helm moet OP HET HOOFD!!!!!!

Gène

Bericht door Gène » wo jan 14, 2004 2:31 pm

Hmm wat ik ervan denk, even door sparen. Voor de vork, zeker het achterwiel, voor der. Verder moet jeje afvragen wat je precies wil. Beetje spelen of het ruigere werk. Aan de hand daarvan koop je je voorvork. En ook als je ruiger werk wil gaan clearen wil dat nog niet zeggen dat je aan de steekas moet gaan. Liever een mooie stevige vork voor quickrelease dan een slechte veel te lompe/zware met steekas.
mzzl
Gène

Frapp

Bericht door Frapp » wo jan 14, 2004 3:02 pm

citaat: niet zo overzichtelijk ofzo maar toch

hier ben ik het wel mee eens! ;D, maar verder leuke fiets als je naderhand nog wat (lees: vork) verhanderd heb.

ligger

Bericht door ligger » wo jan 14, 2004 7:00 pm

hey
zoals ik in het andere topic ( waar het ook meer over gaat) al zei dat ik wel regelmatig ene helm ophad maar dat terzeide
ehm ik heb al een keer een quickrealease krom gemaakt overigens.
de judy ga ik zo snel mogelijk vervangen ( dat wil zeggen als mijn portomonnee het toelaat.) maar daar dan wel weer een topic over.
@ Gène wat is er mis met het achterwiel?
enuh als ik daarna nog weer geld heb ga ik ook een nader frame kopen, niet zo"n hele fijne geometrie en hij is ook duidelijk te groot 19 " namelijk.
mzl Tim

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » wo jan 14, 2004 9:41 pm

koenstantijn schreef:
Leuke bike opzich, alleen ik zou wat onderdelen snel gaan veranderen aan jou rijstijl, die mavic x 317 velgjes zijn echt alleen voor xc, (ik heb ze zelf al kapot gereden door met 44km/u door een gat te klappen op het asfalt, die vork meteen vervangen voor een dj3 of een psylo ofzo, iig deze gaat breken met die rijstijl, verder de versnellingen niet te veel aan doen.. die gebruik je toch niet genoeg om op te waarderen denk ik... de roox onderdelen zijn wel mooi.
en het volgende probleem. dat is geen frame om zulke drops mee te doen... misschien kan hij het wel ff hebben.. maar krom issie dadelijk zeker wel en breek je hem door heb je hopelijk veel geluk door dat specialized hele goede garantie geeft... maar als ze zien dat jij zulke drops doet kan je ook die garantie vergeten....
Ik geef je een tip, koop iets anders, iig een degelijk frame en vork en wielsetje om te beginnen.. dan nog op gaan waarderen naar wat degelijk ander spul ojah en KOOP EEN HELM

u kent Tim tha chrasher blijkbaar niet...
hij rijdt met een speci hardrock pro (net zoals deeze alleen een andere kleur) met een shiver onder :o... Hij doet met die fiets DH en street, tim houdt van drops to flat en liefst van al zo hoog mogelijk! hij rijdt er nu al 4 maanden op en nog steeds geen scheurtjes... (als je weet dat ie eer 4 DH-fietsen op had zitten op 1 jaar...)

tis maar om een idee te geven dat de hardrock pro wel stevig is! ::)

o ja een pic van de fiets met de "scheve vorkbenen" monster... ;D :D

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=147053
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=147052

stevige groeten King Zeus

Gène

Bericht door Gène » vr jan 16, 2004 2:45 pm

Wat er mis is met het achterwiel: ik ben niet zo dol op Alex rims en al helemaal niet op eigen merk naven. Heb ik zelf hele slechte ervaringen mee. Trouwens een scott onderdeel op een specialized monteren die voor de rest hoge kwaliteits producten heeft, doet afbreuk aan de fiets( Roox, Hayes/Hope ???).
Maar je moet het zelf weten. Ik vind steek as trouwens ook niet zo mooi, doet lomp voorkomen, maar das persoonlijk. Daarom vroeg ik wat wil je ermee gaan doen?
Veel succes/plezier met zoeken naar een vork,
mzzl
Gène

Enduro

Bericht door Enduro » vr jan 16, 2004 3:35 pm

Die HR"s zijn idd erg stevig. Specialized weet ook dat mensen er vaak andere dingen mee doen dan trail...

Gast

Bericht door Gast » vr jan 16, 2004 4:03 pm

Gène schreef:
Wat er mis is met het achterwiel: ik ben niet zo dol op Alex rims en al helemaal niet op eigen merk naven. Heb ik zelf hele slechte ervaringen mee. Trouwens een scott onderdeel op een specialized monteren die voor de rest hoge kwaliteits producten heeft, doet afbreuk aan de fiets( Roox, Hayes/Hope ???).
Maar je moet het zelf weten. Ik vind steek as trouwens ook niet zo mooi, doet lomp voorkomen, maar das persoonlijk. Daarom vroeg ik wat wil je ermee gaan doen?
Veel succes/plezier met zoeken naar een vork,
mzzl
Gène

zooooo slecht is scott nou ook weer niet :?
en dat een steekas lelijker is? tis toch niet voor t aanzicht, je moet dr mee raien, niet mee naar bed :-*
(ps eigenlijk vind ik m stiekem nog mooier ook, hihi -girlie-smiletje- )

Plaats reactie