kadermaterialen
Moderators:JJ, Beheerders
Naar aanleiding van de discussie binnen de discussie in het topic "santos carbo"...
Re:kadermaterialen
ik heb nu een scott usa team racing kader van 750 euro en een kinesis kadertje van 150 euro..
Kvoel totaal geen verschil in rijen alleen is de scott 250 gr lichter maar toch wel zeker geen 600 euro meer waart ::).
Koop beter een goeje vork en groep vindik
Kvoel totaal geen verschil in rijen alleen is de scott 250 gr lichter maar toch wel zeker geen 600 euro meer waart ::).
Koop beter een goeje vork en groep vindik
Re:kadermaterialen
Tsja... heb toenstraks priveles gehad dus nu vind ik het maar weer een onutttig topic
:D Hoewel ik het nog wel steeds oneens ben over het feit dat de geometrie en stijfheid van het frame erg belangrijk is en zeker niet bij ieder merk het zelfde is... Zo kan een merida en specialized wel het zelfde zijn... Maar niet qua geometrie volgens mij en dat is ook erg belangrijk...
mvg Ninko

mvg Ninko
Re:kadermaterialen
Zefde fabriek, zelfde buizen,ander product. Bij toyota is de fabriek ook dezelfde met maar een paar productielijnen maar wel verschillende types.
Re:kadermaterialen
janman schreef:
ik heb nu een scott usa team racing kader van 750 euro en een kinesis kadertje van 150 euro..
Kvoel totaal geen verschil in rijen alleen is de scott 250 gr lichter maar toch wel zeker geen 600 euro meer waart ::).
Koop beter een goeje vork en groep vindik
vergeet vooral een paar goede wielen niet !!!
trouwens het verschil tussen frame"s zit m volgens mij (zoals reeds velen gezegd hebben) vooral in de geometrie. vooral bij fully"s zal dit verschil merkbaar zijn (ander veersysteem).
maar of er veel vershil zit tussen aluminium, titanium, carbon of magnesium ???
ik kan enkel maar zeggen dat je met een carbo-bike niet lang zult rijden (scheuren) en de magnesium versie na 10 jaar nog steeds meegaat.
Re:kadermaterialen
da flow schreef:
maar of er veel vershil zit tussen aluminium, titanium, carbon of magnesium ???
ik kan enkel maar zeggen dat je met een carbo-bike niet lang zult rijden (scheuren) en de magnesium versie na 10 jaar nog steeds meegaat.
Verschillen té over! Daarbij is magnesium juist één van de meest fragile materialen om een frame uit te bouwen. Is het niet behandeld of is de laklaag beschadigd... neem dan maar alvast afscheid, want magnesium is niet bestand tegen "de elementen"....
En een carbon frame gaat in de regel zeker langer mee dan magnesium. De nagenoeg kompleet magnesium frames dÃe er zijn gemaakt.. kan je op 1 hand tellen. Carbon frames zijn er in veel meer soorten en maten geweest en worden nog steeds in redelijke aantallen gemaakt.
Re:kadermaterialen
De kenner heeft gesproken!
En als ik zou moeten kiezen tussen een minder frame met superonderdelen en een superframe met wat mindere onderdelen, koos is de laatste. Of zoals DeKerfs luva laatst al zei, bike met XTR gaat echt niet harder dan een bike met LX. Tis all bout the frame people...

En als ik zou moeten kiezen tussen een minder frame met superonderdelen en een superframe met wat mindere onderdelen, koos is de laatste. Of zoals DeKerfs luva laatst al zei, bike met XTR gaat echt niet harder dan een bike met LX. Tis all bout the frame people...
Re:kadermaterialen
Ruud schreef:
Idd, wat kan de rijder nu schelen!
:-*
Ginne drol. Mijn fietsen zijn niet snel. Met mij er op zelfs nog minder....
-
- Berichten:254
- Lid geworden op:zo apr 27, 2003 3:18 pm
Re:kadermaterialen
[quote="DeKerf"s"]
Verschillen té over! Daarbij is magnesium juist één van de meest fragile materialen om een frame uit te bouwen. Is het niet behandeld of is de laklaag beschadigd... neem dan maar alvast afscheid, want magnesium is niet bestand tegen "de elementen"....
[/quote]
Klopt, maar tegenwoordig bestaan er vrij goede oppervlaktebehandelingen voor magnesium.
Verschillen té over! Daarbij is magnesium juist één van de meest fragile materialen om een frame uit te bouwen. Is het niet behandeld of is de laklaag beschadigd... neem dan maar alvast afscheid, want magnesium is niet bestand tegen "de elementen"....
[/quote]
Klopt, maar tegenwoordig bestaan er vrij goede oppervlaktebehandelingen voor magnesium.