maat bike-woodbumble

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Marty1985
maat bike-woodbumble

Bericht door Marty1985 » di nov 16, 2004 4:33 pm

Ik ga een nieuwe/tweedehands bike kopen en heb een woodbumble 2004 op het oog. Voordat ik er helemaal heen ga om hem even te zien vroeg ik mij af of iemand weet of de maat goed is voor mijn lengte, ben bang dat hij te klein is. Ik ben 1.84 en de woodbumble is maat 43, dat is de kleine maat volgens mij. Weet iemand uit ervaring of deze fiets te klein voor mij is?

Lynx

Re:maat bike-woodbumble

Bericht door Lynx » wo nov 17, 2004 7:39 pm

kona manomano schreef: Ik ga een nieuwe/tweedehands bike kopen en heb een woodbumble 2004 op het oog. Voordat ik er helemaal heen ga om hem even te zien vroeg ik mij af of iemand weet of de maat goed is voor mijn lengte, ben bang dat hij te klein is. Ik ben 1.84 en de woodbumble is maat 43, dat is de kleine maat volgens mij. Weet iemand uit ervaring of deze fiets te klein voor mij is?
Moet lukken, ik ben 1.84m, ik rij op een medium Kona Stinky en een 43 Woodbumble DS.(de 4x broer van de woodbumble).
Ik heb liever een iets kleinere fiets dan een te grote om wat te dollen en te springen.
Het enige "nadeel" is dat kleinere fietsen iets minder handig zijn om te klimmen.
Maar je kan met een stuurpen en zadelpen al veel goedmaken...maar ik zou geen grotere maat van frame willen.

Maar doe zeker dit :
Maak eerst een testrit of meerdere en liefst nog met verschillende maten :D

Marty1985

Re:maat bike-woodbumble

Bericht door Marty1985 » wo nov 17, 2004 10:52 pm

Ik weet dat het het beste is om gewoon een proefritje te maken, maar voordat ik er helemaal heen rij kan ik me natuurlijk wel een beetje laten informeren.
Ik weet dat veel een woodbumble hebben of hebben gehad, dus zijn er nog anderen die me kunnen helpen!?

Plaats reactie