Re:Mountainbike rond de 1300,-
Moderators:JJ, Beheerders
-
He hallo allemaal,
Na een tijdje te hebben rond gefietst op een wat oudere Giant Terrago ben ik wel eens toe aan wat anders. Nu ben ik al een paar keer bij een fietsenzaak geweest maar ik vertouw die kerel daar niet zo. Wie weet voor mij een goede nieuwe mountainbike voor rond de €1300,- wat zijn de voordelen van bepaalde merken en wat is allemaal minder.
In ieder geval bedankt.
Edit: Kies eens een duidelijkere titel...
Na een tijdje te hebben rond gefietst op een wat oudere Giant Terrago ben ik wel eens toe aan wat anders. Nu ben ik al een paar keer bij een fietsenzaak geweest maar ik vertouw die kerel daar niet zo. Wie weet voor mij een goede nieuwe mountainbike voor rond de €1300,- wat zijn de voordelen van bepaalde merken en wat is allemaal minder.
In ieder geval bedankt.
Edit: Kies eens een duidelijkere titel...
-
- Contacteer:

Voor de hele site
http://www.s-tec-sports.de/templates/s- ... p?page=mtb
Iets boven je budget en zonder de crossmax sl. Wel een enorme topbike die in de gemiddelde winkel wel eens dicht bij het dubbele kan kosten! s-tec is redelijk met service maar je vind voor 1500 euro nergens een betere bike voor afmontage dan deze.. Neem bijvoorbeeld de fox vork die kost los al meer dan 800 euro

Verder als je een mooie full suspension wil waar zelfs k jaloers op zou zijn. voor de waanzinnige prijs vaan 999 euro hebben ze een yeti kokopelli, niet zo enorm afgemonteerd maar wel een vette bike! kweet niet of ze van die fiets alle maten hebben.
Een aantal andere alternatieven
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10102
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=9832
Verder: Er zijn een hoop alternatieven die je overal kan kopen. Koop gewoon een redelijk bekend merk. Giant, Trek, cube, c"dale(BAH..ik zei c"dale)b, be one, Let op afmontage: in deze prijs klasse moet je toch wel shimano lx en xt/ sram x7 x9 onderdelen krijgen en een geveerde vork van een redelijk bekend merk! zoals manitou, rs, marzocchi

Wat wil je ermee? Touren, freeriden, XC wedstrijden?
Je kan namelijk eens rond snuffelen op internet. Daarbij zou ik vooral kiezen voor een fiets met voorvering en geen schtervering. Want fietsen van 1300 euro met een achtervering zijn niet echt van geweldige kwaliteit. Ik zou ook letten op afmontage. Voor mountainbiken heb je minimaal Deore (shimano) 7.0 (Sram) nodig. Kijk ook de sites van sram en shimano voor meer uitleg over de groepen. In de Links <------------------- hiernaast in het keuze menu kan je eiegenlijk ieder merk wel vinden.
Ik zou ook niet gaan voor schijfremmen in die prijs caterogie want die wegen vaak meer als het hele frame.
Vooral letten op de voorvork frame en wielen. Want de rest is niet duur om een keer te vervangen. Lees ook veel, in de O2 bikers van deze maand en komende maand staat veel in over fietsen, onderdelen. Ik geloof ook dat ze wel weer zullen komen met een prijzen tabel. Hierin staat iedere fiets kort omschreven en voor welke advies prijzen ze hebben.
mzzl
Gène
Je kan namelijk eens rond snuffelen op internet. Daarbij zou ik vooral kiezen voor een fiets met voorvering en geen schtervering. Want fietsen van 1300 euro met een achtervering zijn niet echt van geweldige kwaliteit. Ik zou ook letten op afmontage. Voor mountainbiken heb je minimaal Deore (shimano) 7.0 (Sram) nodig. Kijk ook de sites van sram en shimano voor meer uitleg over de groepen. In de Links <------------------- hiernaast in het keuze menu kan je eiegenlijk ieder merk wel vinden.
Ik zou ook niet gaan voor schijfremmen in die prijs caterogie want die wegen vaak meer als het hele frame.
Vooral letten op de voorvork frame en wielen. Want de rest is niet duur om een keer te vervangen. Lees ook veel, in de O2 bikers van deze maand en komende maand staat veel in over fietsen, onderdelen. Ik geloof ook dat ze wel weer zullen komen met een prijzen tabel. Hierin staat iedere fiets kort omschreven en voor welke advies prijzen ze hebben.
mzzl
Gène
-
- Contacteer:
Mocht je zelf handig zijn en de gereedschapen hebben. Koop jezelf een los frame op internet en bouw een bike na wens. Misschien niet de goedkoopste manier maar tis wel leuk
En t kan redelijk voordelig

En t kan redelijk voordelig

-
maar zijn er dan ook echt merken bij die ik niet moet nemen, of is het ook verstandig om iets goedkopers te nemen. Ik ben van plan om XC te rijden
geen halfords e.d.
verder worden er weinig slechte fietsen gemaakt.
Over Santos veel goeds gelezen.
Kijk ook eens bij www.rose-versand.de
verder worden er weinig slechte fietsen gemaakt.
Over Santos veel goeds gelezen.
Kijk ook eens bij www.rose-versand.de
Als je al op een Terrago hebt rondgereden, heb je dat goedkope wel gehad niet? Die Giant XtC van S-Tec is een mooie bike als opvolger, als ik een hardstaart zou kopen kwam ie zeker in aanmerking. Rose is idd ook een goede optie, bike wordt per postorder bezorgt, en de service is Duits goed. Goed afgemonteerd en niet duur. Duitse merken zijn zowieso vaak wat goedkoper, en net zo goed als welke andere bike.
mijn pa heeft laatst een Hardtail gekocht bij Verdoes in Den Helder(http://www.verdoesfietsen.nl/
Dit zijn intersens frames, lijken op Santos alleen dan vele malen goedkoper.
Hij was voor een komplete fiets nog geen € 1000 kwijt,
frame was dubbel butted zwart/grijs
komplete LX 2005 groep
HS-33 evo remmen
Magura asgard vork
rigida velgen
fast fred banden
ritchey pro stuur, pennen etc
uit voorraad leverbaar allemaal.
Als jij € 1300 te besteden heb, kan je daar een hele leuke fiets bij elkaar sjoppen, ze hebben nl. ook nog een triple butted frame wat qua kleu heel mooi is.
Je kan trouwens ook je frame krijgen zonder naam erop (verdoes)
dusssss©
Dit zijn intersens frames, lijken op Santos alleen dan vele malen goedkoper.
Hij was voor een komplete fiets nog geen € 1000 kwijt,
frame was dubbel butted zwart/grijs
komplete LX 2005 groep
HS-33 evo remmen
Magura asgard vork
rigida velgen
fast fred banden
ritchey pro stuur, pennen etc
uit voorraad leverbaar allemaal.
Als jij € 1300 te besteden heb, kan je daar een hele leuke fiets bij elkaar sjoppen, ze hebben nl. ook nog een triple butted frame wat qua kleu heel mooi is.
Je kan trouwens ook je frame krijgen zonder naam erop (verdoes)
dusssss©
Hi Jeroen,
Ik heb nog een leuke Specialized FSR XC (vrij wel nieuw) staan. Het is wel een XL. Voor €1300,- doe ik er schijfremmen bij.
Een beter aanbod vind je niet snel.!!
Groet Klaas kb@x4all.nl
Ik heb nog een leuke Specialized FSR XC (vrij wel nieuw) staan. Het is wel een XL. Voor €1300,- doe ik er schijfremmen bij.
Een beter aanbod vind je niet snel.!!
Groet Klaas kb@x4all.nl