Re:welk headset???

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Quido

Bericht door Quido » ma jan 17, 2005 7:36 pm

Ben zelf ook gaan zoeken naar een nieuwe headset omdat de oude al na twee ritten speling had die niet meer te stellen was. Kreeg wel de optie om zelf een nieuwe uit te zoeken van de leverancier. Ben toen uitgekomen bij de ROOX twister FRD, en moet zeggen bevalt erg goed. Goede seals, goede lagers en mooie passing in frame.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma jan 17, 2005 7:48 pm

Drooze @ DirtE19 schreef:
[
The Pyreneeën King schreef:
FSA orbit X. identiek aan CK alleen meer dan de helft goedkoper! Is sinds kort mijn keuze voor mijn Rotwild.

hehe, dat betwijfel ik... CK maakt de beste headsets verkrijgbaar. ze maken ook hun eigen lagers zelf. alles gewoon. alles is perfect en op de micrometer juist gemaakt, en op elkaar afgestemd.

ik zeg niet dat FSA slecht is, maar een CK is zeker weten qualitatief beter.

aziatische kloon. uiterlijk hetzelfde. en ik dnek dat de kwaliteit niet veel onder doet.
binnen kort heb ik de FSA orbit X en dan kan ik hem vergleijken met mijn CK. (die ck heb ik enkel en alleen voor de show, net als wel meer bike onderdelen, boeje 8))

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » di jan 18, 2005 8:29 pm

lol... ;D

welja, FSA maakt best wel degelijke dingen... laat maar iets weten of ie het volhoud he... als ik nog 1x de cup van dat rommel pro ding balhoofd zever breek, dan denk ik dat ik er een PIG of zo op ga gooien.

heb je trouwens een link naar een pagina over de FSA orbit X? ik vind enkel enkele orbit extreme. (en als je die bedoelde, dewelke dan?)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di jan 18, 2005 10:31 pm

Afbeelding
Afbeelding

Is dat een kopie of een kopie?

het gekke is dat de Orbit X niet op de FSAwebsite staat...o.a. Bike2build verkoopt hem

Binker

Bericht door Binker » wo jan 19, 2005 3:39 pm

Hoe Hufterproof wil je het hebben? Weet dat Nicolai heeeeele mooie steel headsets maakt net als Chris King overigens!!!!!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo jan 19, 2005 8:52 pm

Hey koning, als iets er hetzelfde uitziet wil dat nog niet zeggen dat het ook hetzelfde functioneert (lagers!!!). CK is bewezen goed, dat moet FSA nog bewijzen..

Het hangt er gewoon af hoe je fietst en op wat voor manier je fietsen opbouwt. Als je zelf de boel op (laat) bouwt (bouwen) en bijna geen complete fietsen koopt, en dus ook onderdelen doorgeeft naar nieuwe bikes, is een CK headset een prima investering. Als je om de drie jaar een compleet nieuwe bike koopt gaat een goedkoper balhoofd ook prima, al moet je van 99% van de balhoofden na een natte koude winter lagers of meer vervangen, dat hoeft bij een CK niet ...

En natuurlijk hoort een CK op een poser bike ;D

JJ

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo jan 19, 2005 10:37 pm

aziatische kloon. uiterlijk hetzelfde. en ik dnek dat de kwaliteit niet veel onder doet.
binnen kort heb ik de FSA orbit X en dan kan ik hem vergleijken met mijn CK. (die ck heb ik enkel en alleen voor de show, net als wel meer bike onderdelen, boeje 8))

dat zeg ik JJ ;)

Gast

Bericht door Gast » wo jan 19, 2005 10:43 pm

pig dh pro kope , zelfs ik krijg het nie kapot ;D

DrJ

Bericht door DrJ » di jan 25, 2005 11:00 pm

Heb je "m inmiddels al binnen?
Moet misschien ook op zoek naar een nieuwe headset en ben erg benieuwd naar je bevindingen....

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo jan 26, 2005 8:15 am

ja hij is geleverd.
nu nog wielen.
(LBS schiet eens op)

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jan 26, 2005 9:21 am

Hij kan niet heksen he Jurr!

Tijd voor versterking wellicht daar...

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo jan 26, 2005 10:36 am

Ach ik ken iemand die een CK had en zijn bike op de drager achter de auto naar Italie heeft vervoerd. Let wel bijna de hele weg regen en na een aantal dagen was het ook met de CK afgelopen. Oorzaak ROEST!!!
Dus een CK is kwalitatief goed, maar ook simpelweg kapot te krijgen.
Heb zelf 3 bikes met Cane Kreek, Chris King en Race Face en alle drie zijn goed.( Afgezien van het prijsverschil.)

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » wo jan 26, 2005 12:17 pm

Jumping Hansje schreef:
Ach ik ken iemand die een CK had en zijn bike op de drager achter de auto naar Italie heeft vervoerd. Let wel bijna de hele weg regen en na een aantal dagen was het ook met de CK afgelopen. Oorzaak ROEST!!!
Dus een CK is kwalitatief goed, maar ook simpelweg kapot te krijgen.
Heb zelf 3 bikes met Cane Kreek, Chris King en Race Face en alle drie zijn goed.( Afgezien van het prijsverschil.)

Roest? Chris King gebruikt roestvrijstalen lagers, waarschijnlijk begon het betonijzer in het frame dan te rotten... Mijn Kingetje heeft ook wel een hele dag op een drager in de regen gestaan maar niks geen problemen, en das al jaren zo...

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo jan 26, 2005 1:07 pm

Yep (roest VASTstalen lagers), maar toen blijkbaar nog niet. Maar daar ging het ook niet om.
Btw als ik nu weer een nieuwe headset nodig heb koop ik weer een CK.
Maar dan wel via internet in Amerika zeker met de huidige dollarkoers. ;D

DrJ

Bericht door DrJ » do jan 27, 2005 7:29 pm

ja hij is geleverd.

Is hij intern ook hetzelfde als de ChrisKing?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do jan 27, 2005 8:03 pm

ik heb mijn CK nog niet uit elkaar gehaald

Plaats reactie