Re:bike halen bij s-tec

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
El Captaino
bike halen bij s-tec

Bericht door El Captaino » do mar 10, 2005 5:59 pm

Ga deze mooi en lichte bike halen bj s-tec. Zetten ze hem terplaatsen in elkaar of moet ik bellen dat ik er 1 op kom halen? iemand ervaring met een bike ophalen bij s-tec. En mening gevraagd over de bike :)

Ga nog wel wat dingen veranderen:

- Cross max Sl disc
- XTR disc
- selle italia Carbonio zadel

Nu zit het gewicht op 9.3 kg, dus met mijn wijzigingen zal hij naar de 9,5 of >>>>> gaan :( hellaas.

Afbeelding

Afbeelding

Exar

Bericht door Exar » do mar 10, 2005 9:43 pm

Strakke bak. Ze hebben er wel veel bikes staan, maar van te voren bellen scheelt een boel denk ik.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » za mar 12, 2005 1:44 pm

Zelf ben ik in 2003 er naar toe gereden en mijn bike "besteld" een Giant NRS Team.
Levertijd is normaal gesproken (als de onderdelen op voorraad zijn) 1 week.
Dus het is misschien handiger om eerst even te bellen/ mailen met ze.
Over je geplande onderdelen wijziging Cross Max SL hangt wel van je eigen gewicht en rijstijl af en over de "nieuwe" XT & XTR schijfremmen hoor je verschillende verhalen van goed tot (zeer) slecht.
Denk aan lekkage en relatief weinig remvermogen e.d.

El Captaino

Bericht door El Captaino » za mar 12, 2005 2:18 pm

Heb zelf Xt"04 gehad, en klopt ze remmen niet echt geweldig. Maar lekkage is bijn mij niet bekend. Maar ik ga ze eventjes mailen.

BLRacing

Bericht door BLRacing » za mar 12, 2005 9:45 pm

Nee alstublieft geen xtr schijfjes. Ik heb ze lek gekregen vorig jaar in de bergen.
Verder zijn deze remmen gewoon niet krachtig genoeg voor een persoon van 75 kilo!! Voor de rest lijkt het mij een puike fiets. Alleen die SL"s zijn misschien te zwak en ik weet niet wat je er precies mee gaat doen en hoe zwaar je bent.

HUGO©

Bericht door HUGO© » zo mar 13, 2005 12:25 am

Nu zit het gewicht op 9.3 kg, dus met mijn wijzigingen zal hij naar de 9,5 of >>>>> gaan hellaas

nou nou, dat is nog steeds 10 kg lichter dan de fiets waarmee ik vroeger op momenten ook xc reed ;D :D ;)

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo mar 13, 2005 12:52 am

Ik kom nog wel eens bij S-tec (woon dan ook in het oosten des land) maar heb er nog nooit een complete fiets gekocht, al het andere dan wel ;) Het zijn best relaxte lui, niet altijd even vrolijk maar wel behulpzaam. Wat je noemt over het aanpassen van een fiets is meestal geen probleem, even bellen is zeker verstandig.

En, ik zou ook Niet voor XTR schijven gaan, eerder voor Hope of Hayes. Voor de rest is het een zeer strakke fiets voor een buitengewoone, extreem lage prijs.

El Captaino

Bericht door El Captaino » zo mar 13, 2005 8:42 am

Ben nog zo"n 65kg er ga er XC mee rijden. En zijn de XTR remmen echt zo slecht. Dan moet ik de volgende combi ook meer eens gaan bekijken:

optie 1
- X.0 achterder.
- X.0 shifters.
- Marta SL

optie 2
- XTR shifters
- Marta SL

optie 2 is volgens mij het goedkoopst, dus die zal het wel worden.

Pimiento

Bericht door Pimiento » zo mar 13, 2005 12:26 pm

Hmm zou niet zo gauw Marta Snel Lekken nemen, hoor toch veel problemen met die dingen en magura int algemeen. :?

Sven

Bericht door Sven » zo mar 13, 2005 12:43 pm

Met 65 kilo zou ik niet zo snel bang worden, niet zoveel gewicht om stop te zetten....

Brum.

Bericht door Brum. » zo mar 13, 2005 12:56 pm

Pimiento schreef:
Hmm zou niet zo gauw Marta Snel Lekken nemen, hoor toch veel problemen met die dingen en magura int algemeen. :?

Ga eens op een Amerikaans forum kijken, zal je zien dat Magura de hemel in word geprezen en Hope de grond in word gezeken. Word er af en toe bang van als ik zie dat mensen met een heavy duty trailbike daar de Marta SL"s op speccen, maar het schijnt toch goed te gaan.

Het is maar net dat genoeg mensen iets roepen. Magura heeft idd een probleem met een bepaalde batch remmen, maar ze hebben 5 jaar garantie dus dit word mooi verholpen. De nieuwere modellen hebben de problemen niet meer. Ook over Hope hoor je veel gezeik, de nieuwe Shimano remmen zouden zuigen, Avid Juicy"s zouden makkelijk lekken, Formulas lekken veel bij het reservoir en Hayes zal ook wel wat hebben. Mijn Marta SL achter is ook lek, maar zolang het gemaakt word onder garantie hoor je mij niet echt zeuren.

Wil je probleemloze schijfremmen, ga dan voor Shimano 4-pots of mechanische Avids ofzo..

ZAG

Bericht door ZAG » zo mar 13, 2005 9:25 pm

bij bike2build verkopen ze magura, maar raden ze het wel af.
ikzelf zweer bij hope. heb enorm veel gezeik gehad met mn marta"s, in de modder is het echt een ramp, en de hope loopt dan prima. tot een bepaalde grens dan, maar ze voelen ook veel steviger aan

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » zo mar 13, 2005 9:34 pm

Kzou voor de marta sl en x.o gaan.. heb ze beide, beide bij s-tec gekocht. Helaas is mijn achterrem een beetje lek.. das wel jammer natuurlijk maar ik ben toch nog wel blij met de remmen. Als k ze dadelijk weer werkend heb zijn ze licht en mooi en remmen goed. Hopes kunnen natuurlijk ook!

misschien nog een optie. 240 s naven met dt xr 4.1d velgen! Ook blits! Misschien nog een ander vorkje?? :P

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » ma mar 14, 2005 2:24 pm

Qua remmen zou ik voor de XT 4 pots gaan, heb deze reeds jaren en tot op heden nooit problemen mee gehad.
Zelfs in Italie mijn schijven blauw gereden (ondertussen weer blank) en nog steeds recht en geen verlies van remkracht.
Ook tot op heden geen lekkage gehad.
Enige nadeel kan het gewicht zijn als je een weight weenie bent.
Suuces met je keus.

El Captaino

Bericht door El Captaino » ma mar 14, 2005 6:55 pm

ik heb die gast die op MP de oude XT (€170,-) aanbied een mailtje gestuurd. Even horen of hij ze nog heeft. Wat doen die trouwens kwa gewicht t.o.v. de XTR of marta"s?

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di mar 15, 2005 10:56 am

Plaats reactie