Headshock ombouwen naar vaste vork
Moderators:JJ, Beheerders
Weet iemand of je een Cannondale Headshock systeem kan ombouwen naar een vaste voorvork. Ik heb nu een headshock die lek is en vroeg me af of ik met de huidige vork ook een vaste set-up kan maken.
Re:Headshock ombouwen naar vaste vork
Zet de lockout erop... of pomp hem op 20 bar... of een stuk hout ipv de kartridge... of laat hem reviseren.... of koop verloopstukken en zet er een starre vork in.
Precies, er zijn adaptoren op de markt om er andere vorken in te monteren...maar waar???
Maar een headshock die vast staat is volgens mij al aadig stijf, waarom eruit halen??
Maar een headshock die vast staat is volgens mij al aadig stijf, waarom eruit halen??
Het probleem is dat de headshock lek is, dus oppompen heeft geen zin. En als je de lockout erop zet zakt de vork na een paar kilometer toch weer tot de aanslag in.
Zo"n verloopring/adapter lijkt me wel wat. Ik heb de vering eigenlijk niet nodig dus dacht ik dat ik beter kan gaan kijken naar een vaste voorvork.
Bij mijn fiets was de voorvork eigenlijk het enige wat onderhoud nodig heeft of kapot kan gaan. En wat gaat er zaterdagochtend in Vielsalm (Ardennen) kapot.......? Juist: de Headshock!
Zo"n verloopring/adapter lijkt me wel wat. Ik heb de vering eigenlijk niet nodig dus dacht ik dat ik beter kan gaan kijken naar een vaste voorvork.
Bij mijn fiets was de voorvork eigenlijk het enige wat onderhoud nodig heeft of kapot kan gaan. En wat gaat er zaterdagochtend in Vielsalm (Ardennen) kapot.......? Juist: de Headshock!
Laat hem dan reviseren of zet er een magura patroon in. Maar ja een verloop stuk moet toch makkelijk te verkrijgen zijn. Cannondale dealer misschien of bel de importeur even. Die weten vast wel of het te vinden is.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
-
ofwel gebruik maken van de inruilactie die voor het ogenblik geldig is bij cannondale
oude vork (mag stuk zijn) inruilen en sterk vermindering krijgen op nieuwe
headshock of lefty
oude vork (mag stuk zijn) inruilen en sterk vermindering krijgen op nieuwe
headshock of lefty
Bedankt voor de tips. De inruilactie is wel interessant maar dan moet ik de hele vork inruilen en krijg ik er bv een zwarte voor terug (kost dan wel 500 euri). Ik zal eens kijken of die adapter gebruikt kan worden met de originele vork.
Revisie is ook nog een optie. Is ook niet erg duur. 30 euri ofzo.....
Revisie is ook nog een optie. Is ook niet erg duur. 30 euri ofzo.....
Cannondale heeft zelf toch conversie adapters.
In lagere F modellen zitten destijds toch Manitou Black of een P-Bone starre sjaak.
Mail ff naar Cannondale Europe of bij je LBS info vragen...
In lagere F modellen zitten destijds toch Manitou Black of een P-Bone starre sjaak.
Mail ff naar Cannondale Europe of bij je LBS info vragen...
FSA heeft een balhoofdset voor 1.5 naar 1.1/8"
zie op deze bikes:
http://www.bikemarket.de/Can_05_Feminine.html
Er zijn volgens mij meer merken die er hebben
zie op deze bikes:
http://www.bikemarket.de/Can_05_Feminine.html
Er zijn volgens mij meer merken die er hebben