Turner goes faux bar...

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Gebruikersavatar
cHoc
Berichten:1079
Lid geworden op:do nov 07, 2002 5:23 pm
Locatie:Portes du Soleil (in my dreams...)
Re:Turner goes faux bar...

Bericht door cHoc » di sep 27, 2005 2:40 pm

les alpes schreef:
[
cHoc schreef:
[
les alpes schreef:
iemand "n kona kopen? :D

er loopt trouwens op het pinkbike-forum ergens een thread waar iemand beweerde dat dmv links het pad van een singlepivot hetzelfde te maken is dan VPP systeem en nu dus ook 4bar.

edit: hier dus


heb het topic gelezen, zeer interresant, maar wat je bedoelt te zeggen is dat de weg die de achteras aflegt met een V10 met vpp ongeveer hetzelfde beweegt als een single pivot met zijn draaipunt ruim voor en boven de BB (zoals een 223).


idd, als je dit interessant vond moet je dit eens doornemen. Is een link die in de thread stond.


thnx, die had ik nog over het hoofd gezien.
heb het tot nu toe kort bekeken, maar ook hier hebben ze het er over dat een V10 alleen maar een C shaped curve heeft op zijn achteras bij normale werking, net als een single pivot.
leuk studie voer.

M@lphy
Berichten:3388
Lid geworden op:wo dec 19, 2001 8:52 pm
Locatie:076

Re:Turner goes faux bar...

Bericht door M@lphy » wo sep 28, 2005 6:00 pm

Mwoah ik maal er niet!

Single Pivot Fun babee" :P

Iemand nog een Turner DHR in small voor weinig... ouwe?

Christiaan
Berichten:6303
Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm

Re:Turner goes faux bar...

Bericht door Christiaan » wo sep 28, 2005 6:46 pm

Steelboy schreef:
Volgens mij bedoel jij het stukje van Casey, ex-werknemer bij Turner... die had er idd al op gereden. Schijnt dat ze deze dagen op de Interbike ook wat demo modellen hebben staan om te proberen. Ik ben benieuwd!


Szeechy ofzo op mtbr. Is dat Casey? Is casey bij Turner weg? Dat meen je niet?

Gebruikersavatar
bettes
Berichten:2947
Lid geworden op:za feb 02, 2002 1:45 pm

Re:Turner goes faux bar...

Bericht door bettes » wo sep 28, 2005 10:27 pm

tscheezy is niet casey, tscheezy is een absolute turnernut, hij heeft ook de tekst voor de linkservice gemaakt die op de turnersite staat. Hij heeft ook al alle shocks in zijn bikes gehad (op 1 ritje) en er dan een vergelijk van gemaakt... MTBR resident uber-turner-homer dus. De nick van casey is "turnerover"...blijkbaar is hij er net weg. Ik denk eerlijk dat dat nog een groter gemis zal zijn dan de horst link. :D

Als zij zeggen dat hij even goed rijdt, dan kan er al iets van waar zijn...

greetz
bettes

Gebruikersavatar
Lynx
Berichten:766
Lid geworden op:di jun 25, 2002 11:01 am

Re:Turner goes faux bar...

Bericht door Lynx » do sep 29, 2005 8:04 am

bettes schreef:
Als zij zeggen dat hij even goed rijdt, dan kan er al iets van waar zijn...


...en als em nu ook nog even goed remt, is iedereen content.


M@lphy
Berichten:3388
Lid geworden op:wo dec 19, 2001 8:52 pm
Locatie:076

Re:Turner goes faux bar...

Bericht door M@lphy » vr okt 07, 2005 4:17 pm

bettes schreef:
tscheezy is niet casey, tscheezy is een absolute turnernut, hij heeft ook de tekst voor de linkservice gemaakt die op de turnersite staat. Hij heeft ook al alle shocks in zijn bikes gehad (op 1 ritje) en er dan een vergelijk van gemaakt... MTBR resident uber-turner-homer dus. De nick van casey is "turnerover"...blijkbaar is hij er net weg. Ik denk eerlijk dat dat nog een groter gemis zal zijn dan de horst link. :D

Als zij zeggen dat hij even goed rijdt, dan kan er al iets van waar zijn...

greetz
bettes


Aah de zgn. Turner zerks!


boat42715
Berichten:3
Lid geworden op:zo dec 04, 2005 8:06 pm
Contacteer:

Oh my god!

Bericht door boat42715 » zo dec 04, 2005 8:08 pm

Jurriaan schreef: Je ziet nu bij veerschillende fabrikanten 4-bar frames verschijnen(www.
OMG OMG ! This is brilliant! I totally agree. :lol::lol:

Sir Gonz Lays
Berichten:1104
Lid geworden op:di jun 03, 2003 3:30 pm
Locatie:DH

Bericht door Sir Gonz Lays » di dec 13, 2005 3:41 pm

als ze nu goedkoper zouden worden... maar nee, jammer genoeg niet..

dmx
Berichten:138
Lid geworden op:wo apr 27, 2005 8:10 pm
Locatie:Wellen

Bericht door dmx » wo dec 21, 2005 7:14 pm

Volgens mij heeft die Dave Turner gewoon een slechte advocaat. Heb zelf een paar patenten (waarvan één europees). Als je kan aantonen dat je een bepaald idee al een tijdje commercialiseert, dan kan de andere (in dit geval TE) daar helemaal geen patent op nemen.
Bij een patent moet er namelijk sprake zijn van een nieuwe techniek, een nieuw toestel of een nieuwe combinatie van bestaande technieken. Voor iets dat al bestaat, kan je onmogelijk een patent krijgen.
In dit geval blijft het alleen royalties betalen voor de Horst-link. Maar dat zal ook niet meer lang duren, want een patent kan maximaal 20 jaar lopen.

Gebruikersavatar
wictor
Berichten:1066
Lid geworden op:vr jun 18, 2004 7:40 am
Locatie:langs de Rijn....

Bericht door wictor » wo dec 21, 2005 7:21 pm

Vergeet niet dat patentrecht in de VS misschien anders kan zijn. Het is zelfs zo dat Scott in de VS de Genius modellen niet kan verkopen i.v.m. de Horst-Link patenten van Specialized.

BLRacing
Berichten:2754
Lid geworden op:zo nov 04, 2001 4:35 pm
Locatie:Ergens in Utrecht

Bericht door BLRacing » wo dec 21, 2005 8:38 pm

Wat ik eigenlijk gek vind is dat je patent kan krijgen op een bepaalde geometrie of kinematische beweging met behulp van een stangenstelsel want dat is het eigenlijk. Je wilt met een constructie (een) vooraf bepaalde eigenschap(pen) meegeven. Of die nou goed is of slecht zijn en of die hun doel bereiken of niet.
Is het Horst-link patent ook geldig in Europa eigenlijk, of hebben alleen de amerikanen daar last van?

dmx
Berichten:138
Lid geworden op:wo apr 27, 2005 8:10 pm
Locatie:Wellen

Bericht door dmx » wo dec 21, 2005 9:03 pm

Voor zover ik het begrepen heb, geldt het Horst-Link patent niet in Europa. Daarom kan Scott hier rustig Genius modellen verkopen en niet in de USA. Je moet nl. land per land aangeven waar je een patent wil laten registreren. Omdat dit op termijn duur wordt, neemt men meestal alleen een patent in de landen waar er ook iets te verdienen valt.

Gebruikersavatar
zonoskar
Berichten:2600
Lid geworden op:za nov 24, 2001 12:29 am

Bericht door zonoskar » wo dec 21, 2005 11:07 pm

Dave Turner heeft geen geld voor een goede advocaat, of iig niet ervoor over. Het kost hem nl. niet alleen geld, maar ook tijd en kopzorgen. Voor bestaande dingen kun je heel gemakkelijk een patent krijgen, of het daarna geldig is in de rechtbank valt te betwijfelen. Maar totdat je het patent aanvecht, heeft de ander het patent en mag jij het niet gebruiken. Hoe vaak hoor je over patent rechtzaken die uitdraaien op een nietig verklaring van het patent? best vaak dacht ik zo (alhoewel ik ff geen voorbeeld kan verzinnen)

Alles bij elkaar denk ik dat de man de juiste beslissing heeft genomen. Laat Ellsworth maar door de stront zakken door om het patent heen te werken en met een fiets te komen die nagenoeg hetzelfde presteert. Sommigen zeggen (die beide fietsen gereden hebben) dat de TNT in een aantal opzichten beter is dan, en voor de rest nauwelijks te onderscheiden is van de HL versie van vorig jaar.

Tel daarbij op dat Turner nog een van de weinigen is die met de bushings werkt (wat dus veel beter is dan kogellagers IMHO), en je hebt een fiets die bijna perfect is :) Nu moet ie alleen nog een 3.5" versie van de Nitrous of een lichtere versie van de Flux maken....

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Bericht door DeKerfs » do dec 22, 2005 7:08 am

Offtopic; Flux is niet zwaar... durf ik gerust naast je Pocky Mtn, sorry Rocky (met pootje) Mtn te zetten ;)
---www.cjmedia.nl---

Gebruikersavatar
wictor
Berichten:1066
Lid geworden op:vr jun 18, 2004 7:40 am
Locatie:langs de Rijn....

Bericht door wictor » do dec 22, 2005 5:27 pm

Niks over RM, hé! Die oude Instinct van mij is ook nog lekker licht, en voorzien van glijlagers in plaats van kogeltjes.

Wat betreft de scharnierpunt-locatie: this topic has been beaten to death op MTBr, maar ik denk echt niet dat er een wezenlijk verschil is voor 99% procent van de mensen op 99% van de paden.

Een worst-link (excuses...Horst-) bobt ook nog lichtjes onder pedaalinvloeden, en het grootst merkbare effect is als je nagenoeg totale brake lock-up hebt en je vering flink op z'n donder krijgt.

Een TNT frame zal darentegen ongetwijfeld zijdelings stijver zijn, een grotere bushing-levensduur hebben, en geen Specialized of TE sticker op de liggende achtervork hebben. :shock:

Gebruikersavatar
zonoskar
Berichten:2600
Lid geworden op:za nov 24, 2001 12:29 am

Bericht door zonoskar » do dec 22, 2005 11:09 pm

DeKerf's schreef:Offtopic; Flux is niet zwaar... durf ik gerust naast je Pocky Mtn, sorry Rocky (met pootje) Mtn te zetten ;)
Klopt, de Flux weegt exact hetzelfde als mijn RM, maar je wilt altijd minder grammetjes he?

Z-Blocker
Berichten:301
Lid geworden op:di nov 16, 2004 2:32 pm
Locatie:Antwerpen

fluxathon

Bericht door Z-Blocker » vr dec 23, 2005 9:55 am

zonoskar schreef:Klopt, de Flux weegt exact hetzelfde als mijn RM, maar je wilt altijd minder grammetjes he?
Hey zonoskar, hoe bevalt de flux je? Het lijkt me een ideale marathonvelo.

Gebruikersavatar
zonoskar
Berichten:2600
Lid geworden op:za nov 24, 2001 12:29 am

Bericht door zonoskar » za dec 24, 2005 11:07 am

Ik heb (nog) geen Flux, dus dat kan ik je nu niet vertellen. Jet is trouwens niet zeker dat ik een Flux koop hoor.

Plaats reactie