Marathon Houffalise
Moderators:JJ, Beheerders
Huh?
Oja, kan best. Ik heb echt te lang naar m'n Matlab scherm zitten kijken de laatste dagen.....
Ik heb in '04 dan op Chasse et Peche gezeten. Prima op wat jeugd na (niks dat neit opgelost wordt door een grote bek). Kennissen van mij kwamen regelmatig bij Le Viaduc, en waren daar ook altijd tevreden over. Van wat ik mij herinner waren de prijzen best acceptabel.

Oja, kan best. Ik heb echt te lang naar m'n Matlab scherm zitten kijken de laatste dagen.....
Ik heb in '04 dan op Chasse et Peche gezeten. Prima op wat jeugd na (niks dat neit opgelost wordt door een grote bek). Kennissen van mij kwamen regelmatig bij Le Viaduc, en waren daar ook altijd tevreden over. Van wat ik mij herinner waren de prijzen best acceptabel.
Hey ik ga hem waarschijnlijk ook rijden, wegprogamma wordt niet echt spannend en helaas ga ik niet naar de Cristalp. Dus dan wordt het de Houffalize marathon.
Heb je al wat trainingsarbeid verricht. Ik zit nu op ongeveer 9 a 10 uur per week (weg). Ik ben wel benieuwd hoe het weertje dit jaar zal zijn. Hopelijk niet teveel regen, lijkt me niet prettig.
mzzl
Gène
Heb je al wat trainingsarbeid verricht. Ik zit nu op ongeveer 9 a 10 uur per week (weg). Ik ben wel benieuwd hoe het weertje dit jaar zal zijn. Hopelijk niet teveel regen, lijkt me niet prettig.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Cool, bestaat dat nog? Daar heb ik ook heel wat uren naar zitten turen, zou nu alleen niet meer weten wat ik er allemaal uit getoverd heb...wictor schreef:Ik heb echt te lang naar m'n Matlab scherm zitten kijken de laatste dagen.....
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- Contacteer:
Het grote trainingswerk moet nog beginnen. Ik ben op het moment een beetje druk met mijn stage/school/werk. Stage loopt over 3 weken af dan heb ik zeeen van tijd. xircuit moet eindexamen doen en die krijgt straks dus ook tijd zat.Gène schreef: Heb je al wat trainingsarbeid verricht. Ik zit nu op ongeveer 9 a 10 uur per week (weg). Ik ben wel benieuwd hoe het weertje dit jaar zal zijn. Hopelijk niet teveel regen, lijkt me niet prettig.
mzzl
Gène
Afgelopen week toch aardig gereden, zaterdag 80 km over de posbank, zondag 1 rondje montferland (kort maar krachtig 25 km) dinsdag in de sport school geweest en gister een kort rondje van 35 a 40 km over de posbank.
Straks moet het wel meer worden maar dat gaat ook wel lukken

10 uur op de fiets per week is ook ongeveer mijn doel
Gelukkig zijn mijn plannen niet helemaal verlopen zoals ik ze aan het begin van het jaar in m'n hoofd had. Voor m'n Alpen vakantie zat ik in een lekker ritme van trainen en wedstrijden. Maar na deze vakantie heb ik al twee weken, m.u.v. het NK, geen fatsoenlijke training of avond wedstrijd gereden.
Of zich niet zo'n ramp, het seizoen is toch al zo goed als voorbij. Eerlijk gezegt zie ik het ook niet zo zitten om in de bagger 120 km's te gaan rijden. Ik geloof ook dat vandaag de laatste inschrijf datum is.
Heren, succes en monteer goede modder happers!!
mzzl
Gène
Of zich niet zo'n ramp, het seizoen is toch al zo goed als voorbij. Eerlijk gezegt zie ik het ook niet zo zitten om in de bagger 120 km's te gaan rijden. Ik geloof ook dat vandaag de laatste inschrijf datum is.
Heren, succes en monteer goede modder happers!!
mzzl
Gène
-
- Contacteer:
Vanwege idd het slechte weer en nog meer de vraag:
"WAAR BEGINNEN WE EIGENLIJK AAN"
Doen Roel en ik mee met de 90 KM. Conditie is (voor ons doen) goed, behoorlijk wat hoogtemeters gemaakt in morzine en later alpe d'uez. Heb alleen zelf de laatste dagen slechte vorm, maar kga er straks nog even een half rondje posbank uitgooien. Woensdag nog lekker rijden en ik denk donderdag nog een hele ronde.
"WAAR BEGINNEN WE EIGENLIJK AAN"
Doen Roel en ik mee met de 90 KM. Conditie is (voor ons doen) goed, behoorlijk wat hoogtemeters gemaakt in morzine en later alpe d'uez. Heb alleen zelf de laatste dagen slechte vorm, maar kga er straks nog even een half rondje posbank uitgooien. Woensdag nog lekker rijden en ik denk donderdag nog een hele ronde.
Remember, your worst day of biking is always better than your best day at work!
ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70
- Xircuit
- Contacteer:
Inderdaad, ik rij eerst maar eens de 90km, volgend jaar (mocht ik het leuk vinden) durf ik met wat ervaring wel de 120km aan, schat ik zo in. Met het trainen zit het wel goed, ik heb de laatste 2 maanden flink getraint en ben (jaja) sterker dan ooit. Die 90km (absurde weersomstandigheden daargelaten) moeten goed te doen zijn.
In september wil ik ook de hel van Groesbeek rijden, dat is ook 90km. Nog meer liefhebbers?
Ik heb er zin an, verslag doen we na de tijd. Nu maar duimen voor redelijk weer.
In september wil ik ook de hel van Groesbeek rijden, dat is ook 90km. Nog meer liefhebbers?
Ik heb er zin an, verslag doen we na de tijd. Nu maar duimen voor redelijk weer.
Ich Heisse Super Fantastisch!
-
- Contacteer:
Jup, op z'n minst aan de voorkant. Met de regen die de afgelopen dagen in de ardenne is gevallen doe je er geen slechte zet mee. Vergeet niet dat er nog zo'n 300 man mee doen, het zal wel veel meer zijn. Die moeten allemaal over het zelfde stukje grond.
Ik zal voor je duimen, maar het zal heftig worden kan ik je vertellen.
mzzl
Gène
Ik zal voor je duimen, maar het zal heftig worden kan ik je vertellen.
mzzl
Gène
-
- Contacteer:
Ik denk dat ik de Nobby Nics ga leggen. Voor en achter. Het rolt wat zwaarder maar de grip is beter. Bult op handig en bult af misschien een stuk veiliger. Neem de RR banden ook wel mee, maar ik denk dat ik morgen bandjes ga wisselen!
Remember, your worst day of biking is always better than your best day at work!
- Xircuit
- Contacteer:
Ja, dat zal. Maar ik zit nu toch echt te twijfelen of ik nog ga, de omstandigheden zijn verre van ideaal.
Als je een modderbad treft, en dan ook nog een hondereden mensen die het pad voor je hebben kapot gereden, dan kost het je ook nog eens een set remblokken, tandwielen en een ketting... Liever niet....
Edit: ik en Freek houden het voor gezien, als ik de Belgische fora's af ga en de weersverwachtingen bekijk, vind ik het niet de moeite om naar Houffa te gaan. Volgend jaar beter.
Gr, een Balende Roel....
Als je een modderbad treft, en dan ook nog een hondereden mensen die het pad voor je hebben kapot gereden, dan kost het je ook nog eens een set remblokken, tandwielen en een ketting... Liever niet....
Edit: ik en Freek houden het voor gezien, als ik de Belgische fora's af ga en de weersverwachtingen bekijk, vind ik het niet de moeite om naar Houffa te gaan. Volgend jaar beter.
Gr, een Balende Roel....
Ich Heisse Super Fantastisch!
Het was......ehm............ nat. Niet zo nat als in 2004, maar de moddersloten die deze marathon toen berucht maakten waren er gisteren ook. Evenals was smerige, zuigende gras + blubber paden richting einde, waar geen mens van kon genieten.
Na 14 dagen in de Alpen gisteren dus doorgecrosed naar Houffa en de 120 km gereden. Start was goed...... heb zo'n 1h30 lang de quasi-kopgroep (was meer een lint in het begin) kunnen zien. Toen gestopt om aan m'n schoenplaatje te rommelen - had een beetje kniepijn dus het moest wel weven - en daarbij zo'n 5 minuten verloren. De aansluiting met het groepje voor mij heb ik niet meer kunnen maken...
Zo halverwegen in 60 seconden twee keer op m'n plaat gegaan, waarvan de laatste doordat m'n voet achterstevoren in m'n wiel zat.
Tja..... Daarna eigenlijk tot de finish volgas proberen te rijden.... heb in de laatste 20 km nog drie man ingehaald om in 6:25 te finishen. Uitslag uiteraard nog onbekend.
Al met al precies wat ik er van verwacht had: een modderhel die ontzettend pijn deed maar wel vermakelijk was.
Na 14 dagen in de Alpen gisteren dus doorgecrosed naar Houffa en de 120 km gereden. Start was goed...... heb zo'n 1h30 lang de quasi-kopgroep (was meer een lint in het begin) kunnen zien. Toen gestopt om aan m'n schoenplaatje te rommelen - had een beetje kniepijn dus het moest wel weven - en daarbij zo'n 5 minuten verloren. De aansluiting met het groepje voor mij heb ik niet meer kunnen maken...
Zo halverwegen in 60 seconden twee keer op m'n plaat gegaan, waarvan de laatste doordat m'n voet achterstevoren in m'n wiel zat.

Al met al precies wat ik er van verwacht had: een modderhel die ontzettend pijn deed maar wel vermakelijk was.