Advies op balhoofd gebied gevraagd
Moderators:JJ, Beheerders
Tijdens de montage van mijn nieuwe voorvork (en al eerder tijdens het voor-laatste ritje) had ik al het vermoeden/gevoel dat mijn balhoofdlagers hun beste tijd hebben gehad na 1300km XC'en
Standaard zit er een Cane Creek (precieze model weet ik helaas niet. Er staat alleen Cane Creek A-headset op) balhoofdset gemonteerd in mijn 2002 Giant XTC840
Ik was niet van plan 150,- uit te geven voor een nieuw balhoofdset dus ik denk dat een Chris King afvalt.
Wat zijn goede balhoofdsetjes naar jullie ervaring?
Standaard zit er een Cane Creek (precieze model weet ik helaas niet. Er staat alleen Cane Creek A-headset op) balhoofdset gemonteerd in mijn 2002 Giant XTC840
Ik was niet van plan 150,- uit te geven voor een nieuw balhoofdset dus ik denk dat een Chris King afvalt.
De klim was de afdaling waard
De Orbit Xtreme en de Orbit Xtreme pro, beide goed getest is de MBR van een tijdje terug.
Maar ja, zelf heb ik ook de nodige balhoofd ellende achter de rug. Ik heb vanalles geprobeerd voor het Chris King tijdperk. Deze zit nu op m'n fiets en moet z'n kracht tegenover mij nog bewijzen.
Als je goed zoekt hoeft een Chris King niet duur te zijn (€99,-) via Duitsland of zelfs enkele Nederlandse aanbiedingen.
mzzl
Gène
Maar ja, zelf heb ik ook de nodige balhoofd ellende achter de rug. Ik heb vanalles geprobeerd voor het Chris King tijdperk. Deze zit nu op m'n fiets en moet z'n kracht tegenover mij nog bewijzen.
Als je goed zoekt hoeft een Chris King niet duur te zijn (€99,-) via Duitsland of zelfs enkele Nederlandse aanbiedingen.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Semi-geintegreerd? eeeuhhhhmm......... weet ik eigenlijk niet
Volgens mij is ie wel volledig geintegreerd.
Ik laat m'n LBS wel zoeken naar een passend balhoofd. Ik ben wat huiverig voor het zelf plaatsen van lagerschalen. Als het fout/scheef gaat ben ik de Sjaak. Dan maar een paar tientjes meer betalen, dan weet ik 100% zeker dat het goed gaat.

Volgens mij is ie wel volledig geintegreerd.
Ik laat m'n LBS wel zoeken naar een passend balhoofd. Ik ben wat huiverig voor het zelf plaatsen van lagerschalen. Als het fout/scheef gaat ben ik de Sjaak. Dan maar een paar tientjes meer betalen, dan weet ik 100% zeker dat het goed gaat.
De klim was de afdaling waard
Hier staat vast wel iets over (a)headsets.
http://www.giant-community.de
In 2003 is Giant overgestapt op FSA.
Die zijn iig semi.
http://www.giant-community.de
In 2003 is Giant overgestapt op FSA.
Die zijn iig semi.
In een giant frame kun je als het goed is adapterringen zetten die het mogelijk maken een normaal balhoofd te monteren (krijg je als het goed is ook bij het frame van giant).
FSA maakt goed spul en is in DL voor hele goede prijzen te krijgen. Ik heb sinds kort een Orbit XLII gemonteerd in de xc'er en die loopt in ieder geval zeer soepel en heeft industrielagers. Op mtbr.com kwam dit balhoofd ook goed eruit (zeker voor de prijs). Ik heb 'm voor weinig via cycles4u.de besteld.
Anders kun je ook marktplaats proberen voor een king natuurlijk...
FSA maakt goed spul en is in DL voor hele goede prijzen te krijgen. Ik heb sinds kort een Orbit XLII gemonteerd in de xc'er en die loopt in ieder geval zeer soepel en heeft industrielagers. Op mtbr.com kwam dit balhoofd ook goed eruit (zeker voor de prijs). Ik heb 'm voor weinig via cycles4u.de besteld.
Anders kun je ook marktplaats proberen voor een king natuurlijk...
-
- Contacteer:
Re: Advies op balhoofd gebied gevraagd
Doe dit wel; een King gaat zo lang mee dat je dit ruimschoots gaat terugverdienen. Lagers kapot? Nieuwe erin en hoppa; weer 10 jaar.XTC840 schreef:Ik was niet van plan 150,- uit te geven voor een nieuw balhoofdset dus ik denk dat een Chris King afvalt.
Mijn langst gebruikte King is als meer dan 12 jaar in gebruik met de eerste lagervervanging 3 jaar geleden.
Een standaard balhoofdstel kost ook al snel € 75,- en gaat vaak maar een paar jaar mee!
Succes!
Oz
-