Hardtail testen van onder de €1100
Moderators:JJ, Beheerders
Hey allemaal,
Na jaren van wegroesten gaat mijn ouwe fiets bij het grofvuil en ga ik weer een niewe start maken met recreatief offroad rijden. Weet iemand misschien waar ik fietstesten kan vinden van XC fietsen/hardtails van onder de €1100.
Misschien een oude O2 biker of iets dergelijks of een goede website.
Ik neig op dit moment heel erg naar een Cube LTD Team, en na een kleine testrit is de fiets best goed bevallen ( je moet voor €1000 niet te veel verwachten heb ik begrepen).
Misschien zijn er mensen die zelf een fiets hebben gekocht in deze prijsklasse en er wat over kunnen melden.
Tnx alvast
Jan
Na jaren van wegroesten gaat mijn ouwe fiets bij het grofvuil en ga ik weer een niewe start maken met recreatief offroad rijden. Weet iemand misschien waar ik fietstesten kan vinden van XC fietsen/hardtails van onder de €1100.
Misschien een oude O2 biker of iets dergelijks of een goede website.
Ik neig op dit moment heel erg naar een Cube LTD Team, en na een kleine testrit is de fiets best goed bevallen ( je moet voor €1000 niet te veel verwachten heb ik begrepen).
Misschien zijn er mensen die zelf een fiets hebben gekocht in deze prijsklasse en er wat over kunnen melden.
Tnx alvast
Jan
there's no limit like no limt...
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... 64&start=0
Coen heeft hem getest en t test raport is klinkt erg goed voor dat budget. Dus waarom niet!
Coen heeft hem getest en t test raport is klinkt erg goed voor dat budget. Dus waarom niet!
Fax mulder:
Ik heb de test hier van de Cube idd al een paar weken geleden gelden gelezen en daar heb ik ook mijn keuze deels op gebaseerd.
Sneeuwpop:
Ik vind het moeilijk om een goede 2e hands te vinden. Als het om dit soort fietsen gaat zijn ze natuurlijk al vaak intensief gebruikt en ik heb helaas niet de know-how om in 1 oogopslag te zien of een fiets in goede staat is of niet.
Het Tuig:
Tnx voor de links, ik heb zeker al een paar mooie frames met brute vorken gezien, maar ik zit te twijfelen of ik voor een singlespeed wil gaan. Een paar versnellingen kan vaak wel handig zijn als je een stijle berg hebt.
Weet iemand of er in magazines testen zijn gehouden voor XC's in deze prijsklasse. Dan kan ik de uitgave van dat nagazine namelijk gewoon nabestellen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Jan
Ik heb de test hier van de Cube idd al een paar weken geleden gelden gelezen en daar heb ik ook mijn keuze deels op gebaseerd.
Sneeuwpop:
Ik vind het moeilijk om een goede 2e hands te vinden. Als het om dit soort fietsen gaat zijn ze natuurlijk al vaak intensief gebruikt en ik heb helaas niet de know-how om in 1 oogopslag te zien of een fiets in goede staat is of niet.
Het Tuig:
Tnx voor de links, ik heb zeker al een paar mooie frames met brute vorken gezien, maar ik zit te twijfelen of ik voor een singlespeed wil gaan. Een paar versnellingen kan vaak wel handig zijn als je een stijle berg hebt.
Weet iemand of er in magazines testen zijn gehouden voor XC's in deze prijsklasse. Dan kan ik de uitgave van dat nagazine namelijk gewoon nabestellen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Jan
Ik denk dat ik mijn fiets gevonden heb.
ACTIE !!
Merk: Cube LTD CC
Model: Cube LTD CC
Omschrijving: Let op: Nú op alle Cube fietsen een GRATIS
Cateye Micro Wireless fietscomputer t.w.v. € 54,95.
Frame: Alu 7005
Voorvork: Rock Shox Reba SL PopLoc (Lockout vanaf het stuur)
Balhoofd: Ritchey Logic geïntegreerd
Stuur: FSA
Stuurpen: FSA
Zadelpen: FSA
Crankset: Shimano XT
Bottom bracket: Shimano XT
Derailleur achter: Shimano XT
Derailleur voor: Shimano LX
Remmen: Hayes HFX 9 hydraulische schijfremmen
Remhendels: Hayes HFX 9
Shifters: Shimano Deore SL
Velgen: Rigida Taurus
Spaken: DT Swiss
Naven: Shimano XT Disc
Banden: Schwalbe Racing Ralph
Pedalen: Alu platforms
Gewicht: vanaf 12.2kg
Advies prijs: € 1399.00
Onze Prijs: € 1149.00 (18% korting)
De gratis fietscomputer geeft in dit geval zeker de doorslag
Nu is mijn vraag of er iemand ervaring heeft met www.izibike.nl
Ik heb er geen probleem mee om de fiets over internet te kopen maar even nachecken over de bertouwbaarheid kan nooit kwaad.
Alvast bedankt voor de reacties!!
Jan
ACTIE !!
Merk: Cube LTD CC
Model: Cube LTD CC
Omschrijving: Let op: Nú op alle Cube fietsen een GRATIS
Cateye Micro Wireless fietscomputer t.w.v. € 54,95.
Frame: Alu 7005
Voorvork: Rock Shox Reba SL PopLoc (Lockout vanaf het stuur)
Balhoofd: Ritchey Logic geïntegreerd
Stuur: FSA
Stuurpen: FSA
Zadelpen: FSA
Crankset: Shimano XT
Bottom bracket: Shimano XT
Derailleur achter: Shimano XT
Derailleur voor: Shimano LX
Remmen: Hayes HFX 9 hydraulische schijfremmen
Remhendels: Hayes HFX 9
Shifters: Shimano Deore SL
Velgen: Rigida Taurus
Spaken: DT Swiss
Naven: Shimano XT Disc
Banden: Schwalbe Racing Ralph
Pedalen: Alu platforms
Gewicht: vanaf 12.2kg
Advies prijs: € 1399.00
Onze Prijs: € 1149.00 (18% korting)
De gratis fietscomputer geeft in dit geval zeker de doorslag

Nu is mijn vraag of er iemand ervaring heeft met www.izibike.nl
Ik heb er geen probleem mee om de fiets over internet te kopen maar even nachecken over de bertouwbaarheid kan nooit kwaad.
Alvast bedankt voor de reacties!!
Jan
bike-discount.de :
-solution jasper voor 850 E
-Cube LTD CC voor 899 E (zie verschil met izibike)
-Radon ZR litening STAX edition voor 999 E
Bedenk wel dat hier natuurlijk nog verzendkosten overheen komen, maar de (kartonnen) bike-case kan je eventueel weer gebruiken als je je bike een keer wilt meenemen op vakantie en met het vliegtuig gaat.
En ja, je moet natuurlijk wel weten wat je wilt kopen, testrijden zoals bij je lokale fietsboer kan natuurlijk niet. Dus misschien ben je nog wel wat extra kwijt aan een ander zadel/voorbouw e.d.
-solution jasper voor 850 E
-Cube LTD CC voor 899 E (zie verschil met izibike)
-Radon ZR litening STAX edition voor 999 E
Bedenk wel dat hier natuurlijk nog verzendkosten overheen komen, maar de (kartonnen) bike-case kan je eventueel weer gebruiken als je je bike een keer wilt meenemen op vakantie en met het vliegtuig gaat.
En ja, je moet natuurlijk wel weten wat je wilt kopen, testrijden zoals bij je lokale fietsboer kan natuurlijk niet. Dus misschien ben je nog wel wat extra kwijt aan een ander zadel/voorbouw e.d.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
Vergeet ook niet de service die je mist als je via internet koopt. Zo moet je al weten welke maat je nodig hebt, plus je zult (vaak) enkele dingen zelf moeten monteren en afstellen. Ik weet niet hoe handig je bent, maar dat zijn dingen die de lbs normaal voor je doet. Daarnaast heb je de garantie en onderhoud kwestie, Als er iets mis mee is krijg verzend kosten omdat de fiets dan terug gestuurd moet worden, of je moet het lef hebben om bij je lbs binnen te stappen. Enkel die zal ook dan zoiets hebben, komt weer zo eentje.
Ik zeg liever koop bij een lbs en betaal wat meer voor wat service, als er iets mee is, kun je altijd op de lbs terugvallen. Vaak heb je de keuze uit enkel in de buurt die een reputatie hebben, of waarmee je al ervaringen hebt.
trouwens: kijk ook bij de eiegnmerk fietsen van div. lbs shops. Mamoet heeft ze, Rings heeft ze, Salden heeft ze etc etc.
mzzl
Gène
Ik zeg liever koop bij een lbs en betaal wat meer voor wat service, als er iets mee is, kun je altijd op de lbs terugvallen. Vaak heb je de keuze uit enkel in de buurt die een reputatie hebben, of waarmee je al ervaringen hebt.
trouwens: kijk ook bij de eiegnmerk fietsen van div. lbs shops. Mamoet heeft ze, Rings heeft ze, Salden heeft ze etc etc.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
Bedankt voor al de reacties heren.
Ik ben voor de Cube LTD CC 2006 gegaan bij IZI-bike.
Bijna was ik zo ver om idd naar mijn lbs te gaan maar een vriend haalde me over om toch voor het internet te kiezen.
Hij heeft een eigen kleine werkplaats in zijn schuur gebouwd en heeft belooft met alles te helpen als er iets mis is of als er dingen opnieuw afgesteld moeten worden. Maar ik heb naar zijn kant moeten beloven 1 keer per maand mee te gaan naar de Ardennen of Duitsland
, daar kon ik natuurlijk geen bezwaar tegen maken en de bestelling is net de deur uitgegaan. Ik zal spoedig berichten over de service van IZI-bike.
Greetings,
Jan
Ik ben voor de Cube LTD CC 2006 gegaan bij IZI-bike.
Bijna was ik zo ver om idd naar mijn lbs te gaan maar een vriend haalde me over om toch voor het internet te kiezen.
Hij heeft een eigen kleine werkplaats in zijn schuur gebouwd en heeft belooft met alles te helpen als er iets mis is of als er dingen opnieuw afgesteld moeten worden. Maar ik heb naar zijn kant moeten beloven 1 keer per maand mee te gaan naar de Ardennen of Duitsland

Greetings,
Jan
snelle service bij IZI-bike
NEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!
Snelle service van IZI-bike is het zeker. Ze belden binnen een half uur na mijn bestelling op dat de fiets niet meer geleverd kan worden
Er is een ware run geweest op deze fiets en hij is gewoon echt nergens meer te krijgen, ECHT NERGENS!!
Helaas moet ik nu op zoek gaan naar een volgend XT afgemonteerd XC'tje van € 1150,- Damn dat was echt een goede aanbieding.
Maar ja, ik ben nu eenmaal geen persoon die snel een beslissing maakt als het een grote uitgave betreft, en dat heeft me nu opgebroken.
The search must go on.
Jan
Snelle service van IZI-bike is het zeker. Ze belden binnen een half uur na mijn bestelling op dat de fiets niet meer geleverd kan worden

Er is een ware run geweest op deze fiets en hij is gewoon echt nergens meer te krijgen, ECHT NERGENS!!
Helaas moet ik nu op zoek gaan naar een volgend XT afgemonteerd XC'tje van € 1150,- Damn dat was echt een goede aanbieding.
Maar ja, ik ben nu eenmaal geen persoon die snel een beslissing maakt als het een grote uitgave betreft, en dat heeft me nu opgebroken.
The search must go on.
Jan
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 1%26fta%3D
Misschien had je em al gezien, maar de geteste fiets is te koop...
En ik neem aan met volledige garantie
Misschien had je em al gezien, maar de geteste fiets is te koop...
En ik neem aan met volledige garantie
- free-rider
koop lekker een decathlon zie link
http://www.btwincycle.com
en koop dan een 8.1 of 8.2
of anders een 9.1 dat is een fully en lees dan gelijk de test van O2 bikers van deze maand en dan zien ik je snel
vijf jaar garantie op frame en twee jaar op onderdelen en overal in europa !!!!!!
http://www.btwincycle.com
en koop dan een 8.1 of 8.2
of anders een 9.1 dat is een fully en lees dan gelijk de test van O2 bikers van deze maand en dan zien ik je snel
vijf jaar garantie op frame en twee jaar op onderdelen en overal in europa !!!!!!
fietsen deed ik heel veel, het werd me werk en me passie.
nu heb ik me werk verloren maar die passie raak ik nooit meer kwijt
nu heb ik me werk verloren maar die passie raak ik nooit meer kwijt
- free-rider
-