Mooi paars is niet lelijk

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Mr Elsworth
Mooi paars is niet lelijk

Bericht door Mr Elsworth » do dec 07, 2006 11:20 pm

Gevonden in de oude doos.
Zag Daryl Funk ook staan op zijn website. Is inmiddels ook old school grijs geworden. ;)
http://www.funkcycles.com/

Afbeelding

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr dec 08, 2006 6:54 am

Magic Motorcycles cranks...?

Daryl maakt tegenwoordig ook best leuk spul. Al hoop ik echt dat hij op zijn 26" FS modellen een extra linkje gebruikt om de demper van zijdelinkse krachten te ontzien. Zijn huidige constructie, of in elk geval die je op de website in 26" voorbij ziet komen, vreet dempers...
---www.cjmedia.nl---

wictor

Bericht door wictor » vr dec 08, 2006 9:15 am

DeKerf's schreef:Magic Motorcycles cranks...?
Da's 't eerste dat mij ook op viel. :shock: :D

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr dec 08, 2006 9:25 am

ligt het nou aan mij?..........

dit soort paintjobs zijn toch vele malen schoner dan de huidige.......

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Plons

Bericht door Plons » vr dec 08, 2006 9:44 am

magics inderdaad

ook special rarity : ti onza bar ends...rrrr enkel nog te bezichtigen op één van de machtige Plons-collector GT Xizang Machien

MarinTi

Bericht door MarinTi » vr dec 08, 2006 1:50 pm

wictor schreef:
Da's 't eerste dat mij ook op viel. :shock: :D
Ik ken iemand die nog zo'n setje in zijn bezit heeft :D

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » vr dec 08, 2006 3:09 pm

...
Yep Magic Motorcycles.
Overheerlijke cranks. Ooit ook een paar gouden gehad. Die waren echt cool. Toch een prachtig ontwerp en de echte moeder van alle huidige cranks
Toen het Canondale werd, heb ik ze maar van de hand gedaan. Ben niet zo'n C'dale man :D

Heb inderdaad ook zo mijn vraagtekens bij de fully van Daryl. Zo'n ti met Easton road bike lijkt me trouwens wel wat.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » vr dec 08, 2006 3:15 pm

BOSS schreef:ligt het nou aan mij?..........

dusssssssss©
Nou en of. En dat voor 13 jaar terug. Ik kan me echter niet meer herinneren wie deze nou ook weer gespoten had. Hij zat echter wel mooi dik in de lak.
Heb onlangs gevraagd bij Spectrum powder works gevraagd wat iets in deze trend nu moet kosten voor mijn singel frame. Ben daarna eerst maar even naar het toilet geweest. De peristaltiek kwam zo maar in eens op gang. :D

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » vr dec 08, 2006 3:17 pm

Plons schreef:ook special rarity : ti onza bar ends...rrrr enkel nog te bezichtigen op één van de machtige Plons-collector GT Xizang Machien
Als je nog een paar zoekt moet je even een gil geven. Alleen de stickertje zijn inmiddels verdwenen maar ze zijn nog niet verroest ;)

Elevation12,000

boekie!

Bericht door Elevation12,000 » vr dec 08, 2006 5:33 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bike Pride of Europe!!! :punk:

Mr Elsworth

Re: boekie!

Bericht door Mr Elsworth » vr dec 08, 2006 10:40 pm

Elevation12,000 schreef:[img]
Super!!
Heb jij ook nog een catalogus uit 92/93 of 94. Ik heb dingen ooit weggegooid. Best zonde want deze pagina's roepen weer veel herinneringen op :o

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za dec 09, 2006 11:00 am

He Mr Elsworth,

Het is de enige FUNK brochure die ik heb liggen.

Hier staat geen stempeltje op, maar volgens mij komt deze ook uit de koker van Bike Pride:

Afbeelding

Afbeelding

"Hand-built in Durango by Chris Herting" :punk:

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » za dec 09, 2006 8:23 pm

Elevation12,000 schreef:He Mr Elsworth,

Hier staat geen stempeltje op, maar volgens mij komt deze ook uit de koker van Bike Pride:

Jazeker! De Morales komt ook daar vandaan. Het voorblad hing aan de wand. Heb er lang naar zitten kijken. Ik heb later eens eentje in levende lijve gezien in handen van een Duitser (die hebben toch wat met fietsen ;) ). Een Herting waardig frame. Echter, heb wel mijn bedenkingen bij het bolt on hardtail systeem. Wel een leuk concept.
Was overigens wat wazig met mijn vraagstelling, maar heb jij misschien ook nog oude Bike Pride catalogi?
Ook nog nog een toegiftje gevonden. Een van de eerste creaties van Brent Foes, :o Met 3D paars, uiteraard.
Afbeelding

Pino

Bericht door Pino » za dec 09, 2006 10:30 pm

dusssssssss©
Luister nu eens goed, bejaarde !
Bikes horen zwart te zijn met een XTR achterderaljeur. Zo niet, is het allemaal Halfords-meuk en dient het heilige www er niet mee te worden vervuild.

MarinTi

Bericht door MarinTi » zo dec 10, 2006 10:21 am

Pino schreef:

dusssssssss©
Luister nu eens goed, bejaarde !
Bikes horen zwart te zijn met een XTR achterderaljeur. Zo niet, is het allemaal Halfords-meuk en dient het heilige www er niet mee te worden vervuild.
:lol:

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo dec 10, 2006 11:37 am

Mr Elsworth schreef:
Elevation12,000 schreef:He Mr Elsworth,

Jazeker! De Morales komt ook daar vandaan. Het voorblad hing aan de wand. Heb er lang naar zitten kijken. Ik heb later eens eentje in levende lijve gezien in handen van een Duitser (die hebben toch wat met fietsen ;) ). Een Herting waardig frame. Echter, heb wel mijn bedenkingen bij het bolt on hardtail systeem. Wel een leuk concept.
Was overigens wat wazig met mijn vraagstelling, maar heb jij misschien ook nog oude Bike Pride catalogi?
Ook nog nog een toegiftje gevonden. Een van de eerste creaties van Brent Foes, :o Met 3D paars, uiteraard.
Afbeelding
Mr Elsworth,

Ik heb iets van Bike Pride, maar ik weet niet precies wat. Ik geloof een update met noviteiten, nwe prijzen enz.

Die Foes Fab is een bruut ding. Ik was sowieso al van plan daar iets van op de scanner te leggen. Conclusie vd test is dat de vork de travel achter niet bij kan houden. Oeps, nu verklap ik misschien te veel :oops: Patrick Smit (geeft nu trial demo's bij tal van evenementen) heeft op een zeker moment nog zo'n fiets gehad.

Ik ga bovengenoemde scannen. Met een week up, daar ik nu geen scanner heb.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » zo dec 10, 2006 12:23 pm

Elevation12,000 schreef:
Mr Elsworth schreef:
Elevation12,000 schreef:Mr Elsworth,

Ik heb iets van Bike Pride, maar ik weet niet precies wat. Ik geloof een update met noviteiten, nwe prijzen enz.

Die Foes Fab is een bruut ding. Ik was sowieso al van plan daar iets van op de scanner te leggen. Conclusie vd test is dat de vork de travel achter niet bij kan houden. Oeps, nu verklap ik misschien te veel :oops: Patrick Smit (geeft nu trial demo's bij tal van evenementen) heeft op een zeker moment nog zo'n fiets gehad.

Ik ga bovengenoemde scannen. Met een week up, daar ik nu geen scanner heb.
Yep, Patrick heeft toen die Foes via ons gekregen. Binnen een korte tijd lag de achterbrug volledig in tweeen. Terug gestuurd naar Brent. Wist niet wat er mee was gebeurd. Had ie nog nooit meegemaakt. Maar ja, dat krijg je als je van transformatorhokjes o.i.d. afspringt. :D Volgens mij heeft ie zelfs nog een zeldzame 14" Zaskar aan gort gekregen. T' is een hele aardige kerel die heel hard spingt!

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo dec 10, 2006 1:36 pm

Mr Elsworth, die Zasker is reeds 7x aan gelast door Nico Bakker. Daar waar die gelast is blijft hij heel. Een vakman, die Nico Bakker.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma dec 11, 2006 10:44 pm

Schitterend! Dat dat ding nog steeds leeft. Volgens mij is ie al tien jaar oud.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di dec 12, 2006 12:18 am

Hij leeft nog, maar is niet meer in actieve dienst. Wel een leuk relikwie.

Elevation12,000

AbFab!

Bericht door Elevation12,000 » di dec 12, 2006 8:58 pm

He iedereen,

Buiten stormt het, maar wat boeit. Mooi weer om een review vd Foes Fab LTS van alweer meer dan 12(!) jaar geleden door te nemen.

Afbeelding

Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4

MBi, Oct94

MikesBike

Re: boekie!

Bericht door MikesBike » wo dec 13, 2006 2:09 pm

Dat deden ze zeker, ik heb nog diverse onderdelen in de running die ik bij ze heb gekocht, bv voorwiel met Mavic TiB velg en Hope naaf
Goeie ouwe tijd[/quote]

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo dec 13, 2006 8:11 pm

Mr Elsworth,

Lijkt me touwens leuk wat meer inzicht te krijgen in wat voor aantallen er nu van eea verkocht zijn in NL. Jij zal dat wel wat meer overzicht over hebben, daar Bike Pride vaak enig verdeler was of iig een flink deel voor zijn rekening nam.

Mantis?
Yeti FRO, ARC?
FATs Wicked, Yo?
Ventana?
Funk?
Klein div?
enz

Ik heb een Grove. Die hebben jullie denk ik niet verdeeld. Toch?

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » wo dec 13, 2006 11:36 pm

Ik kan me niet echt veel aantallen meer goed voor de geest halen maar weet nog wel wat.
Here goes;
Klein; deden we eigenlijk niks in. Alleen een van de leden had een paarse Adroit die voor de rest ook met alleen paars was opgebouwd. Dit luidde dan ook direct het einde van het 3D violet tijdperk in :D
Mantis; ik weet dat er ongeveer 6 mantissen zijn verkocht. Waarvan 3 in Ned (eentje heb ik gehad, en ik weet wie hem nu nog heeft en er helemaal niks mee doet.......)
Fat; Ik weet dat er naar Duitsland een paar Yo's zijn verkocht (anders dan Yo's zijn er ook niet verkocht). Een van de bekenden van BPoE had een werkelijk wonderschone cherry red Yo. Als je ooit iemand met een Yo Eddy tatoo op zijn schouderblad ziet . Weet je wie de eigenaar is geweest. Schud hem de hand. T' is een hele aardige kerel. Mijn Yo heb ik later zelf geimporteerd.
Ventana; hier zijn best een aantal van verkocht. Ik weet zo vier mensen in Ned die er eentje van ons hebben gekocht. Duitsland ook een paar. Veel Marble Peaks maar ook de geweldige Conquestador des Montagnas (de tandem). Veel hadden allemaal de translucent (doorzichtige) colours. Heel mooi.
Funk; Er zijn volgens mij maar een of twee Funks verkocht. Wenig vraag, te onbekend. Wel heel mooi. De Funk vork was ook erg fraai gemaakt. Mooie CNC parts.
Yeti; veel vekocht in verschillende kleuren (waaronder een 14") aan Duitsers. Veel ARC's een paar Fully's. Met name de Duitsers waren echt gek van Yeti.
Manitou. Ik heb een aantal Manitous voorbij zien komen. Voornamelijk FS (eerste model). Eentje was in eigendom van een van de medewerkers van BPoE (later gebroken bij de las op de achtervork :( De HT was een super ding. Daarom heb ik later ook een Tomac Buckshot gekocht. Een waardige replica
Verder wat Litespeeds, Veel Zaskars en GTS'en, een paar Boulders, Foes, slechts een American M16 ;) , een stuk of wat 3D's (waaronder een van de eerste raceframes die door Herting zijn gemaakt)
Parts;
Herinnert u zich de Halson Inversion nog?
De Bullet Bros chain tensioner
Action Tec ELS chainrings
Veel graftons (SC II, Re entry, en Johnny's Jewels)
Veel Avid, Ringle, Dean,
Net nog wat oud Dean en TNT gevonden. Heeft er iemand nog iets aan een 1" quill o degree 135 mm stuurpen?
Afbeelding
TNT; erg veel van verkocht. Van alles wat; cranks, veel bouten, zadel- en stuurpennen etc. Op de foto hierboven tref je de 8 speed converter aan (turns a 7 speed hub in a 8 speed one). Kan ik iemand hier een plezier mee doen. Gebruik hem zelf namelijk niet.
Chris King; Erg veel van verkocht. Twee van de mensen van BPoE waren eens in Anaheim (Interbike werd daar toen nog gehouden) en hadden te horen gekregen op de King stand dat men eigenlijk niet wist of ze nu kwaad op BPoE moesten zijn of niet. De verkopen waren (via via ) erg goed gestegen in Europa maar de Duitse importeur klaagde steen en been
Verder veel Control Tech, Magura, Rock Shox (veel mag 21 SL ti verkocht) Manitou, een heel veel kleding (alle T-shirts heb ik nog).
Nou daar hou het eerst mee op. Ik voeg wel weer wat toe als er me wat te binnen schiet. (Drank maakt meer kapot dan je lief is.... :D )

Kolere wat en tekst is dit geworden.

bettes

Bericht door bettes » do dec 14, 2006 7:32 am

Het mooie spul dus... Ik ben rond die tijd in het mtben gerold en had dus 3dvoilet dromen met een manitou2. Die dromen zijn nooit uitgekomen omdat ik toen mee op de blauwe wagen van de manitou 3 ben gesprongen. Maar wat waren die dingen in belgie slecht te krijgen!

Die dean stuurpen... Kan je daar even een 1 1/8" ahead van maken? Dan wordt hij zo de mijne!

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

Plaats reactie