Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
DeKerfs
Re:Handjob (maar dan anders)
Bericht
door DeKerfs » di sep 09, 2003 6:40 pm
Dn Helle schreef:
:-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Sorry DK....
Het was een ruwe schatting en ik had al verwacht dat ik wat TE hoog zat...
No worries.. maar wat velen totaal niet in de gaten hebben, is dat stalen frames echt niet veel meer wegen dan de gemiddelde alu frames...
en dat daarbij enorm veel frames meer wegen dat menig een denkt.. en toch in de volle overtuiging is dat ze een enorm licht frame hebben.. zo doende ook een lichte fiets (blijkt ook zo te zijn, maar in een frame win je procentueel niet veel).. en dat het verschil daarbij dus nog steeds erg klein is tov stalen frames...
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » wo sep 10, 2003 8:02 pm
Ik heb net m"n toetsenbord ondergekwijld toen ik net de site van wiessman bekeek, daar zag ik ook dat ze een een fully van 2000gr claimen te maken, uit staal wel te verstaan.... Hoezo zwaar!
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » do sep 11, 2003 5:49 am
legion schreef:
Ik heb net m"n toetsenbord ondergekwijld toen ik net de site van wiessman bekeek, daar zag ik ook dat ze een een fully van 2000gr claimen te maken, uit staal wel te verstaan.... Hoezo zwaar!
Ik denk dat je die uhm.. hoe heet dat ding ook weer... FS bedoelt met een titanium voorkant. Erg knap.
Heb Florian gezien op EuroBike. Hij was alleen zo heftig (lees als enige) aan het genieten en dansen op de muziek van de EuroBike Party dat ik hem maar neit aangesproken heb voor een "goed gesprek".... Had ik wél moeten doen..
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » do sep 11, 2003 4:52 pm
Bij de FS (ik denk dat je de... uhm hoe heet dat ding ook alweer... elrond bedoelt) stond niet echt een gewicht, alleen dat ie zo"n 100 gr. lichter zou zijn dan dat mormel waar ik het over had. Scott Strike here we come dus...
edit: uit de goedheid van mijn hart heb ik nog maar eens die site doorgespit (pffffffff), ik bedoelde de Koxinga IV. Voor de duidelijkheid, dat is het laagst haalbare gewicht voor kleine lichte mensjes en "t is zonder demper. Blijft natuurlijk heel knap.