Ben ook bezig met een nieuwe lamp, gisteren mee gereden, voor het geld is het echt perfect te noemen!
Bij Gamma gekocht een 7 led met 3 standen voor 5 euro, met handige hoofdband die eenvoudig op hoofd, helm of stuurpen te monteren is.
Verstelbaar in stand en redelijke veel licht geeft ie ook nog. Genoeg om iemand flink mee te verblinden op de hoogste stand en dat is voor mij meer dan genoeg licht.
Werkte op 3x 1,5 volt AAA, uit elkaar gehaald, 3 x 1,5 v AA op aangesloten in een handig houdertje van 1 euro 10. Werkt best, heb ik een langere brandduur en kan ie op oplaadbare batterijen. Nu ga ik de aan uit knop op het stuur maken met wat draad, 3 stukjes in een kousje, voor het mooie.
De behuizing heb ik uit elkaar gehaald, dus nu heb ik een lens, de lampjes en de schakelaar en een lenskap en reflector, nu moet de schakelaar dus met drie draden naar de lamp. De batterij met 2 draden naar de schakelaar. Simpel dus. De oude draden zitten heel slecht qua soldeer dus die allemaal losgemaakt. Oude gaatjes in de passingen zijn handig voor het vastsolderen en uitproberen welk draadje wat doet.
De lenskap past precies in een leeg waxinelichtje bakje....en ik vond het wel wat hebben een waxinelichtje als afsluiting voor een led.....dus nu ga ik nog wat verzinnen om die weer op de oude hoofdband te zetten zodat het geheel ook nog verstelbaar is!
Waarschijnlijk gewoon een gaatje boren in de lenskap, en die dan op een plaatje zetten met schroefjes zoals het orgineel ook werkte. Het dunne alu waxinelichtje bakje heb ik verstevigd met een kartonnetje van een leeg rolletje plakband. Past ook naadloos. Dit gaat straks vast met een plakbandje en onder dat plakbandje zit een heel klein gaatje waar de drie draadjes vanuit de sok naar de leds gaat.
Batterijen lokatie moet ik nog even wat op verzinnen maar kan in bidon of in caamelback maar dan moet het knopje van het stuur... Opzich wel handiger als ie op mijn helm zit. Oja ergens nog wat stekkertjes ertussen om de draden los te kunnen maken.
Tot nu toe echt een koopje voor die 6 euro 10!
Later meer, morgen soldeer.
If you're a gangster... what are you doing in show business?