Het grote Rocky Mountain topic
Moderators:JJ, Beheerders
hehe idd,wictor schreef:Tssssss.
Stelletje afvalligen.
ik heb ook nog steeds iets op het oog
http://www.wiggle.co.uk/images/rockymtn ... 9-zoom.jpg

-
Dat is niet zo mooi heren! Waar precies zit de scheur? (foto'ke misschien)De Lars Cuevas schreef:zondag 3 mei 11.00:
De achtervork van mijn limited edition Element Tribal 2007 blijkt gebroken bij het smeedstuk. Een vaker voorkomende breuk.![]()
Zondag 3 mei 11.30:
Eric Wictor controleert toch ook maar even de achtervork van zijn limited edition Element Tribal 2007 en... jawel
Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt. Hopelijk wordt eea netjes verholpen door RM.
-
OMG! Dat is echt bagger.De Lars Cuevas schreef:zondag 3 mei 11.00:
De achtervork van mijn limited edition Element Tribal 2007 blijkt gebroken bij het smeedstuk. Een vaker voorkomende breuk.![]()
Zondag 3 mei 11.30:
Eric Wictor controleert toch ook maar even de achtervork van zijn limited edition Element Tribal 2007 en... jawel
@THES: die 29" is in fatsoenlijke kleuren zeker porum!
heb je geen duidelijker foto? Zou graag willen zien waar je het precies over hebt, aangezien ik ook een 2007 element frame heb.De Lars Cuevas schreef:foto:
Het is de bovenkasnt van het smeedstuk dat de liggende achtervorken verbindt met het hoofdlager.
Dit is een bekende zwakke plek in de 2007 Elements. De 2008 versie is al verstevigd.
Volgens mij is de foto mij duidelijk, volgens mij op dezelfde plek gescheurd als de mijne toendertijd: http://www.xs4all.nl/~eaman/mtb/IMG_1195_resized.jpg
Heb zelf ook al een keer een scheur in de liggende achterbrug gehad, is toen een versterkt model (2008 ipv 2007) onder garantie voor terug gekomen.
Laatst gewijzigd door THES op zo mei 03, 2009 5:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Keinen panik auf der Titanic.
Het gaat hier om het enorme smeedstuk, dat om het hoofddraaipunt zit, en waar de liggende achtervorken aan vast zitten.
Enige achtergrond: dat de 2007 liggende achtervorken konden scheuren wist ik. Na de TransRockies '07 heeft RM dit grapje ontdekt, en z.s.m. de te leveren frames aangepast. Op mijn en Lars' achtervorken kan je geheel door het smeedstuk kijken - op de aangepaste versie zit er een schot tussen. In principe zijn alle nazomer 2007 t/m 2008 frame's voorzien van achterbrug 2.0, en die moeten heel blijven.
Ik heb via PM/IM al e.e.a. aan overdreven reacties gezien. Voor de goede orde:
- Dit had RM niet kunnen verwachten. Het smeedstuk is redelijk fors/onsubtiel en een vermoeingsberekening er op zo'n complex deel loslaten is kansloos.
- Een preventieve terugroepactie was niet nodig, IMHO. Het gaat nu nog steeds om enkele frame's, niet een hele serie. Mijn frame heeft een 'oude' scheur die helemaal vol zit met modder. Dat de scheur niet beduidend verder is gegroeid in een paar maanden tijd zegt genoeg.
- De dealer & importeur zijn goede lui........
- Alles kan (en gaat) kapot. Deze maand alleen al zijn er een €2000,- en een €3500 frame van topmerken door constructie/materiaalfouten totaal doorgescheurd. Biede van 'onverwoestbaar' titanium, nota bene.
Het gaat hier om het enorme smeedstuk, dat om het hoofddraaipunt zit, en waar de liggende achtervorken aan vast zitten.
Enige achtergrond: dat de 2007 liggende achtervorken konden scheuren wist ik. Na de TransRockies '07 heeft RM dit grapje ontdekt, en z.s.m. de te leveren frames aangepast. Op mijn en Lars' achtervorken kan je geheel door het smeedstuk kijken - op de aangepaste versie zit er een schot tussen. In principe zijn alle nazomer 2007 t/m 2008 frame's voorzien van achterbrug 2.0, en die moeten heel blijven.
Ik heb via PM/IM al e.e.a. aan overdreven reacties gezien. Voor de goede orde:
- Dit had RM niet kunnen verwachten. Het smeedstuk is redelijk fors/onsubtiel en een vermoeingsberekening er op zo'n complex deel loslaten is kansloos.
- Een preventieve terugroepactie was niet nodig, IMHO. Het gaat nu nog steeds om enkele frame's, niet een hele serie. Mijn frame heeft een 'oude' scheur die helemaal vol zit met modder. Dat de scheur niet beduidend verder is gegroeid in een paar maanden tijd zegt genoeg.
- De dealer & importeur zijn goede lui........
- Alles kan (en gaat) kapot. Deze maand alleen al zijn er een €2000,- en een €3500 frame van topmerken door constructie/materiaalfouten totaal doorgescheurd. Biede van 'onverwoestbaar' titanium, nota bene.
achterbrug
Heb ik ook gehad bij mijn Element , ben toen goed geholpen door de nederlandse importeur ,binnen een week had ik al een nieuwe .
Alleen weegt de nieuwe achterbrug bijna 100 gr zwaarder dan de oude !!!
Alleen weegt de nieuwe achterbrug bijna 100 gr zwaarder dan de oude !!!
-
Ik heb het oude vertex frame van Sven overgenomen en star opgebouwd met een salsa cromoto fork en wat spul van mijn andere fiets en wat nieuw spul. Daarom zit er dus wat Saint freeride spul op en Hope pro II op Mavic ex721. Maar het bevalt me prima. Geleidelijk ga ik misschien wat dingen vervangen.
Iemand toevallig een Deus crankje voor Saint ruilen ?

Iemand toevallig een Deus crankje voor Saint ruilen ?