Re:Het grote Oldschool Mag Scan topic
Moderators:JJ, Beheerders
Heel mooi ding! Vind je nog een vork voor dat frame?
-
Ja, een mooi ding. De FS van ervoor is ook erg leuk.
Old Manitou, er loopt op dit moment een voor jouw wel aardig topic elders:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=74694
Dat idee van gaan voor een balhoofd met meer insert is misschien niet eens zo gek.
Old Manitou, er loopt op dit moment een voor jouw wel aardig topic elders:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=74694
Dat idee van gaan voor een balhoofd met meer insert is misschien niet eens zo gek.
-
EL PERRO schreef:
Heel mooi ding! Vind je nog een vork voor dat frame?
ik ben aan het proberern om mijn oude vork terug over te kopen
ik weet dat daar bijna niet meer mee gereden is sinds ik die verkocht gehad heb aan mijn kameraad zijn vrouw
die ondertussen bevallen van twee dochters en zo heel weinig tijd
dus eens een poging ondernemen om te wisselen tegen bv een mazocchi mx comp ofzo
Was net zoals Yeti een grote maat, 1 1/4 meende ik? Misschien heb ik nog een 15cm Answer A-Tac liggen ergens van mijn ARC.
-
ik ga die manitou stuurpen gebruiken om op dat frame te zetten 
en idd het is 1 1/4" balhoofdset

en idd het is 1 1/4" balhoofdset
-
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sunn in Fuji DB staal
Voor de toch wel talrijke lieden die de stalen Sunn fietsjes van weleer zo kunnen waarderen:
Sunn Revolt 2, MountainBIKE März93

2
3
Sunn Revolt 2, MountainBIKE März93

2
3
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 11:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Brent Steelman
Wederom staal en nu wel heel erg edel:
Steelman SingleTrack, MountainBIKE Februar96

2
3
4
http://www.steelmancycles.com/
Steelman SingleTrack, MountainBIKE Februar96

2
3
4
http://www.steelmancycles.com/
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 11:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
H-Ball en zijn Miyata Elevation10,000
Greg Herbold over zijn Miyata Elevation10,000 (v.d. eerste generatie):
much larger
2
3
4
Dat signature frame waar Greg in dit artikel over spreekt, dat wordt in deze Ringle ad opgevoerd:

Eén zo'n frame maakt op dit moment zijn trip naar Holland

much larger
2
3
4
Dat signature frame waar Greg in dit artikel over spreekt, dat wordt in deze Ringle ad opgevoerd:

Eén zo'n frame maakt op dit moment zijn trip naar Holland

Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
En daar reed hij ook downhill mee!!!
Dat anti chain suck ding van Rinlé was ook de max!!! Je ketting zat nog vaster, maar het was 10 jaar geleden wel een cool hebbeding, Footwork maakte ze trouwens ook.
En nu nog een foto van de zelfbouw fully van Greg met 2 rock schokken in?
Dat anti chain suck ding van Rinlé was ook de max!!! Je ketting zat nog vaster, maar het was 10 jaar geleden wel een cool hebbeding, Footwork maakte ze trouwens ook.
En nu nog een foto van de zelfbouw fully van Greg met 2 rock schokken in?
-
Jij bedoelt natuurlijk deze:

Greg was wel vaardig met slijptol en soortgelijk gereedschap, zie ook:
Miyata FS proto. Of deze ook door H-Ball op zijn farm in elkaar gefixed is weet ik even niet. Ziet er in ieder geval wel zo uit:

Greg was wel vaardig met slijptol en soortgelijk gereedschap, zie ook:

Miyata FS proto. Of deze ook door H-Ball op zijn farm in elkaar gefixed is weet ik even niet. Ziet er in ieder geval wel zo uit:

H-ball is me er inderdaad eentje. Maar of ie echt sleutelen kan?
Volgens mij heeft ie ooit (1993?) eens een NORBA DH gewonnen terwijl hij tijdens de rit een van zijn voorremblokken verloor ??
Er is een mooie foto van met het onderschrift dat hij hierover aan het opscheppen was met als eind text "Less breakes only make you go faster, he won"
Waarom heb ik al die oude mags weg gegooid? Waarom? boehoe
Volgens mij heeft ie ooit (1993?) eens een NORBA DH gewonnen terwijl hij tijdens de rit een van zijn voorremblokken verloor ??
Er is een mooie foto van met het onderschrift dat hij hierover aan het opscheppen was met als eind text "Less breakes only make you go faster, he won"
Waarom heb ik al die oude mags weg gegooid? Waarom? boehoe
Volgens mij heeft hij nooit iets behoorlijks gewonnen, maar hij is samen met Tomac zeker een van de kleurrijkste figuren uit het mountainbiken.
Zien alle Miyata"s er niet uit of ze komen uit H-Ball"s garage? ;D
Zien alle Miyata"s er niet uit of ze komen uit H-Ball"s garage? ;D
-
Voor zover ik weet won H-Ball de downhilldiscipline bij eerste UCI 'worlds', die van '90. De NORBA cup heeft hij minimaal 1 keer gewonnen. Nog wel meer heeft hij gewonen, waaronder ook nog zogenaamde officieuze titels
Lelijk?! Bijschrift op de eerste pagina van het H-Balls bike artikel dat ik gepost heb vermelt: 'This thing is brighter than a Christmas three' - zo treffend. Verder stralen die bikes van hem altijd snelheid uit en wel op een manier die alleen geevenaard wordt door een stoomloc; massiviteit met een hoop drama dus. De finesse van een laat zeggen Vanilla kan ik ook waarderen, maar dit vind ik ook waanzinnig.
Lelijk?! Bijschrift op de eerste pagina van het H-Balls bike artikel dat ik gepost heb vermelt: 'This thing is brighter than a Christmas three' - zo treffend. Verder stralen die bikes van hem altijd snelheid uit en wel op een manier die alleen geevenaard wordt door een stoomloc; massiviteit met een hoop drama dus. De finesse van een laat zeggen Vanilla kan ik ook waarderen, maar dit vind ik ook waanzinnig.
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 11:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ey, ik zegde nie dat ze lelijk waren eh!!!!

-
H-Ball heeft idd wedstrijden gewonnen, zelfs eentje waar hij bij de start (van een downhill) wedstrijd zijn ketting brak en toch nog won, inc bar ends, en een tripple....
tijden veranderen..

-
Toen ik dit artikel las in een Duitse 'BIKE' van al weer meer dan tien jaar geleden, voelde ik mij als in een snoepwinkel:
Rahmen, BIKE Aug94
2
3
4
5
6
7
Rahmen, BIKE Aug94

2
3
4
5
6
7
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 11:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Okay, dat waren dus frame's. Nu wat complete fietsen die ook al niet te versmaden zijn.
Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door EL PERRO
Artikel met 'bikes' als de Bonty Offroad, Yo Eddy!, Ultimate and een heuse ECS Merlin:
Stars and Stripes, BIKE Sept91
2
3
4
5
6
7
8
Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door EL PERRO
Artikel met 'bikes' als de Bonty Offroad, Yo Eddy!, Ultimate and een heuse ECS Merlin:
Stars and Stripes, BIKE Sept91

2
3
4
5
6
7
8
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 11:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu er toch gescand en teruggekeken wordt op "those brave man on their clunkers", is er iemand die weet wanneer dit op de markt is gekomen:
- Scott Super America
- helemaal af fabriek XT opgebouwd
- kleuren: achterframe wit, voorvork blauw, hoofdframe fluor oranje
Ik heb er een gekocht die weer zoveel/zover mogelijk opgebouwd moet worden met originele delen. De velgen zijn echter kapot en moeten vervangen worden. Iemand een idee wat er bij zou passen? Nog beter, heeft iemand nog velgen liggen/te koop?
Groeten,
Bart
- Scott Super America
Ik heb er een gekocht die weer zoveel/zover mogelijk opgebouwd moet worden met originele delen. De velgen zijn echter kapot en moeten vervangen worden. Iemand een idee wat er bij zou passen? Nog beter, heeft iemand nog velgen liggen/te koop?
Groeten,
Bart
In 89 stont er op die Scott nog shimano Mountain XT, dus later...
-
B@rt schreef:
Nu er toch gescand en teruggekeken wordt op "those brave man on their clunkers", is er iemand die weet wanneer dit op de markt is gekomen:
- Scott Super America
Groeten,
Bart
Bart,
Leuk linkje: http://www.mtb-kataloge.de/html/scott.html
Hier zie je dat er in "90 geen Super American was en dat de 92er toch echt anders uit ziet. Ik kan je verders vertellen dat de 94er gepolijst was (met tal van paarse parts).
Deze link kan van pas komen bij het vaststellen van het bouwjaar: http://www.firstflightbikes.com/shimano.htm
"Check" de codes op jouw parts en vergelijk.
Over velgen: Ik geloof dat Dekerf"s een partijtje Araya"s had/heeft.
Succes met jouw Super American resto!
Ben weer wat verder!
De Scott zit tussen "90 en "93 in, gezien de partno"s van derrailleurs en canti"s. Het is geen 90er of 92er omdat "ie niet in mijn uitvoering in de docs op de foldersite staat, dus wellicht is het een 91er of 93er.
Iemand nog een suggestie om het uiteindelijke bouwjaar te bepalen?
Wat werd er destijds als aftermarket update/verbetering vaak aan complete wielen of velgen gebruikt...?
Bedankt voor de info zover....
De Scott zit tussen "90 en "93 in, gezien de partno"s van derrailleurs en canti"s. Het is geen 90er of 92er omdat "ie niet in mijn uitvoering in de docs op de foldersite staat, dus wellicht is het een 91er of 93er.
Iemand nog een suggestie om het uiteindelijke bouwjaar te bepalen?
Wat werd er destijds als aftermarket update/verbetering vaak aan complete wielen of velgen gebruikt...?
Bedankt voor de info zover....
-
Dat het een 91er of 93er zou moeten zijn is wel duidelijk.
Heb je ook dit staatje even bekeken:
Most Shimano components have a date code stamped on them. Use the system below to help decode the numbers. Keep in mind that these would be production dates not selling dates.
A 1976 A JAN
B 1977 B FEB
C 1978 C MAR
D 1979 D APR
E 1980 E MAY
F 1981 F JUN
G 1982 G JUL
H 1983 H AUG
I 1984 I SEP
J 1985 J OCT
K 1986 K NOV
L 1987 L DEC
M 1988
N 1989
O 1990
P 1991
Q 1992
R 1993
S 1994
T 1995
U 1996
V 1997
W 1998
X 1999
Y 2000
Z 2001
Dus O en P op een bike van 91 en Q en R op één van 93 is aannemelijk. Mits niet van alles vervangen is lijkt mij dat je het bouwjaar wel helder moet kunnen krijgen.
Heb je ook dit staatje even bekeken:
Most Shimano components have a date code stamped on them. Use the system below to help decode the numbers. Keep in mind that these would be production dates not selling dates.
A 1976 A JAN
B 1977 B FEB
C 1978 C MAR
D 1979 D APR
E 1980 E MAY
F 1981 F JUN
G 1982 G JUL
H 1983 H AUG
I 1984 I SEP
J 1985 J OCT
K 1986 K NOV
L 1987 L DEC
M 1988
N 1989
O 1990
P 1991
Q 1992
R 1993
S 1994
T 1995
U 1996
V 1997
W 1998
X 1999
Y 2000
Z 2001
Dus O en P op een bike van 91 en Q en R op één van 93 is aannemelijk. Mits niet van alles vervangen is lijkt mij dat je het bouwjaar wel helder moet kunnen krijgen.
Thanx! Morgen kijk ik even wat het is.....