Show your Cross Country / Marathon bike
Moderators:JJ, Beheerders
Hier is mijn 6 maanden oude Commencal Meta 4.1.
Ik koos voor het 2007 model omdat ik bij die de swingarm mooier vond dan bij het 2008 model (eigenlijk vond ik die gewoon lelijk).
Dat ik er nog eens wat korting op kreeg was natuurlijk ook erg prettig.
Het is mijn eerste Fully nadat ik 4 jaar op een hardtail Gary Fisher Marlin heb gereden (welke ik nog steeds heb maar heb omgebouwd naar singlespeed toen ik m'n derailleur aan gort reed).
Zo'n fiets nemen was dan ook een beetje een schot in het duister, maar na 6 maanden intensief er op rijden heb ik nog geen enkel moment ook maar een beetje spijt gehad van de aankoop.
Hij past perfect bij mijn manier van rijden (Naar boven is voornamelijk leuk om daarna hard naar beneden te gaan) en is daarbij ook nog eens erg prettig om naar te kijken.
Hij laat zich makkelijk door bochten gooien, vind hobbels leuk en geeft ook nog eens flinke grip als ik op de pedalen ga staan bij een steil klimmetje.
Foto's zijn genomen met m'n telefoon na een rondje Schoorl.
Scherpe foto's maken met licht trillende handen en een matige camera is een beste uitdaging.

Sinds aankoop heb ik het volgende aangepast.
- Banden: Maxxis Larssen TT 2.0 vervangen door Schwalbe NN - RR 2.25 set (meer grip)
- Stem: Race Face Deus XC 90mm (glimmende) vervangen door Thompson X4 90mm (Om het setje compleet te maken).
-Stuur: Commencal standaard vervangen door Ritchey WCS 31.8mm (omdat ik een meetfoutje maakte en dacht dat de standard bar ook een 31.8mm was
).
-Handvatten: Commencal standard grips door Ritchey True Grips (kreeg last van m'n handpalm door die commencal dingen)
Enjoy
Ik koos voor het 2007 model omdat ik bij die de swingarm mooier vond dan bij het 2008 model (eigenlijk vond ik die gewoon lelijk).
Dat ik er nog eens wat korting op kreeg was natuurlijk ook erg prettig.
Het is mijn eerste Fully nadat ik 4 jaar op een hardtail Gary Fisher Marlin heb gereden (welke ik nog steeds heb maar heb omgebouwd naar singlespeed toen ik m'n derailleur aan gort reed).
Zo'n fiets nemen was dan ook een beetje een schot in het duister, maar na 6 maanden intensief er op rijden heb ik nog geen enkel moment ook maar een beetje spijt gehad van de aankoop.
Hij past perfect bij mijn manier van rijden (Naar boven is voornamelijk leuk om daarna hard naar beneden te gaan) en is daarbij ook nog eens erg prettig om naar te kijken.
Hij laat zich makkelijk door bochten gooien, vind hobbels leuk en geeft ook nog eens flinke grip als ik op de pedalen ga staan bij een steil klimmetje.
Foto's zijn genomen met m'n telefoon na een rondje Schoorl.
Scherpe foto's maken met licht trillende handen en een matige camera is een beste uitdaging.

Sinds aankoop heb ik het volgende aangepast.
- Banden: Maxxis Larssen TT 2.0 vervangen door Schwalbe NN - RR 2.25 set (meer grip)
- Stem: Race Face Deus XC 90mm (glimmende) vervangen door Thompson X4 90mm (Om het setje compleet te maken).
-Stuur: Commencal standaard vervangen door Ritchey WCS 31.8mm (omdat ik een meetfoutje maakte en dacht dat de standard bar ook een 31.8mm was

-Handvatten: Commencal standard grips door Ritchey True Grips (kreeg last van m'n handpalm door die commencal dingen)
Enjoy
- cyberhawk
- Contacteer:
ik heb er ook een sinds deze maand..
hij is nog niet af..
maar einde van komende maand zal het wel allemaal binne en gebeurd zijn..
dark pedalen, 5rot schakelwerk,x-lite Ti QR-es?,chainguide, grips ?
meer rood dus

de reflectie is nu irritant op de pic..
maar wel veilig savonds..
er zal wel commentaar zijn op het frame..maar voor mij werkt het..
tis wel wenne niet meer te streeten terug naar huis toe van werk..
ja op een beetje wheelies na dan ofzo..

hij is nog niet af..
maar einde van komende maand zal het wel allemaal binne en gebeurd zijn..
dark pedalen, 5rot schakelwerk,x-lite Ti QR-es?,chainguide, grips ?
meer rood dus

de reflectie is nu irritant op de pic..
maar wel veilig savonds..
er zal wel commentaar zijn op het frame..maar voor mij werkt het..
tis wel wenne niet meer te streeten terug naar huis toe van werk..
ja op een beetje wheelies na dan ofzo..

- Florian_53
-
Alvast een preview van wat gaat komen:

mzzl
Gène

Juphubertje schreef:De Tita eens gevastevorkt. SID of Mars zou allicht ideaal zijn, een MX comp is er veel te lomp onder. Iemand eentje te koop?![]()
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- didadunlop
Maatje XL
Ding is perfect, bij een L'tje had ik een zadelpen nodig gehad van bekant een halve meter lang
Hier het zadel wel ietskes lager, en de dhx er toevallig in, staat te koop dhx

Zijn in de loop der tijd andere velgen op gespaakt, op moment ook 70mm stem erop gegooid, en tijdje met carbotech rizer van 710mm gereden, maar toch maar weer de oude rizer erop gezet (640mm breed) omdat ik er toch alleen maar xc mee rijd.
Ding klimt echt super, af en toe epic voorbij en berg af helemaal. In één woord super fiets
Alleen dat onderhoud altijd he, bij die fully's. Maar misschien in toekomst nog ht'tje erbij
Hier meer piccies: http://mtbdriver.pinkbike.com/album/spe ... O-sl-2007/

Ding is perfect, bij een L'tje had ik een zadelpen nodig gehad van bekant een halve meter lang

Hier het zadel wel ietskes lager, en de dhx er toevallig in, staat te koop dhx

Zijn in de loop der tijd andere velgen op gespaakt, op moment ook 70mm stem erop gegooid, en tijdje met carbotech rizer van 710mm gereden, maar toch maar weer de oude rizer erop gezet (640mm breed) omdat ik er toch alleen maar xc mee rijd.
Ding klimt echt super, af en toe epic voorbij en berg af helemaal. In één woord super fiets

Alleen dat onderhoud altijd he, bij die fully's. Maar misschien in toekomst nog ht'tje erbij

Hier meer piccies: http://mtbdriver.pinkbike.com/album/spe ... O-sl-2007/