Re:BOSS goes fully....maar welke???

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
jebice
Contacteer:
Re:BOSS goes fully....ONLY 3 LEFT!!!!!

Bericht door jebice » ma dec 22, 2003 12:55 pm

BOSS schreef:

Ook stond daar een Storck adrenalin Pro geanodiseerd pfooooooooeeeeeeeeeeee ;D ;D ;D
Daar kreeg ik vlinders van in mijn buik wat een schoftig mooi frame is dat zeg, echt perfect afgewerkt tot in de kleinste details, GEEN lasrupsen, hij is nl. dubbel gelast, mooie slanke buizen. Een smeernippel bij het scharnierpunt achter de trapas!!!!!! een carbon wip. een geintegreerd balhoofd.
De pro is dan wel duur 2400 euro, maar er is ook de team(1600 euro),

de prijs van die storck
Is dit de prijs voor een complete fiets of alleen een frame. En als het een complete bike was, wat voor afmontage had de bike dan

Ik zag zelf op de site van storck dat alleen het carbon frame al 1.999,00 € was. Of ik heb heel slecht gekeken :)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma dec 22, 2003 3:03 pm

jebice schreef:
[
BOSS schreef:

Ook stond daar een Storck adrenalin Pro geanodiseerd pfooooooooeeeeeeeeeeee ;D ;D ;D
Daar kreeg ik vlinders van in mijn buik wat een schoftig mooi frame is dat zeg, echt perfect afgewerkt tot in de kleinste details, GEEN lasrupsen, hij is nl. dubbel gelast, mooie slanke buizen. Een smeernippel bij het scharnierpunt achter de trapas!!!!!! een carbon wip. een geintegreerd balhoofd.
De pro is dan wel duur 2400 euro, maar er is ook de team(1600 euro),

de prijs van die storck
Is dit de prijs voor een complete fiets of alleen een frame. En als het een complete bike was, wat voor afmontage had de bike dan

Ik zag zelf op de site van storck dat alleen het carbon frame al 1.999,00 € was. Of ik heb heel slecht gekeken :)

alleen frame idd.

ik heb uiteindelijk voor de Rocky Mountain Element 70 gekozen

Ga hem morgen ophalen jippieejeeeee

dusssss©

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma dec 22, 2003 6:03 pm

Goeie keuze!!

jebice
Contacteer:

Bericht door jebice » ma dec 22, 2003 8:39 pm

dusssss©

Mooie bike. En waarme ga je hem opbouwen?

Veel plezier er mee

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di dec 23, 2003 5:24 am

jebice schreef:

dusssss©

Mooie bike. En waarme ga je hem opbouwen?

Veel plezier er mee

vandaag ga ik hem waarschijnlijk ophalen, ik post wel ff een plaatje met specs.
Je ziet het ik ben op van de zenuwen, ik kon vanaf 4 uur niet meer slapen ;D ;D ;D maar dit kan ook van de jetlag komen :? :?

dusssss©

BOSS
Contacteer:

Re:BOSS goes fully....IK HEB HEM!!!!!

Bericht door BOSS » di dec 23, 2003 3:22 pm

Hij is er en hij is mooi/fijn/goed/prachtig/sterk/stoer/geil......

ik zal morgen ff een plaatje posten met de specs; ga nu ff spelen met m"n kerstkado ;D ;D ;)

dusssss©

jebice
Contacteer:

Bericht door jebice » di dec 23, 2003 4:41 pm

Kikke ;D

Abuse that Sl*t

Bericht door Abuse that Sl*t » di dec 23, 2003 6:42 pm

congrats! goeie keuze 8)

Zand er over

Bericht door Zand er over » wo dec 24, 2003 8:29 pm

en nu van dat ding af en posten die foto"s 8)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo dec 24, 2003 11:38 pm

Zand er over schreef:
en nu van dat ding af en posten die foto"s 8)

ja morgen echt ik beloof het, nadat ik s"ochtends gefietst heb uiteraard ;D ;D ;D ;)

dusssss©

BOSS
Contacteer:

Re:BOSS goes fully....THE PICS!!!!!

Bericht door BOSS » do dec 25, 2003 2:23 pm

eindelijk de pics + specs

specs:
Frame:Rocky Mountain Element 70
Demper: FoxFloat RL
Vork: Magura Quake CP-85
Stuurpen:RaceFace Deus
Stuur: RaceFace Next
Bar ends: Woodman Carbon
Balhoofd:Ritchey WCS(Deus was niet leverbaar t/m februari oid) >:( >:(
Remmen:Magura HS-33
Crankstel:RaceFace Turbine LP (Deus was niet leverbaar t/m februari oid) >:( >:(
Bracketas: RaceFace
Pedalen:Shimano 959
Voorderr.:XTR(mat)
Achterderr.:XTR(mat)
Shifters:XTR(mat) nu nog ff tijdelijk deore,XTR komt in januari
Cassette:XT
Ketting:XT
Zadelpen:Airborne titanium
Zadel:Specialized S-works BG titanium
Voor/achteras:XTR(mat)
Velgen:Mavic X618
Banden:Continental Explorer protection

pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het rijden is wel een beetje wennen, ik vind de achterkant nu erg soepel(ik heb wel tig keer achterom gekeken of ik geen lekke band had) maar ik heb nog weinig met de demper gespeeld.
Hij staat nu op 170 psi(ik weeg 80 kg) en de rebound staat helemaal op fast en dan 3 klikken terug.(advies meer dan welkom!!!)
Maar in de afdaling is het echt een wereld van verschil, jesus wat een kontrole/komfort zeg.
En jumps zijn erg komfortabel nu, ik dacht bij de eerste dat m"n frame brak, alles zakte in........................en kwam gelukkig weer terug.

Kortom je kunt wel zeggen dat ik enthiasiast ben

dusssss©

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do dec 25, 2003 2:55 pm

SCHITTERENDE BIKE!!! Met als hoogte punt voor mij de Deus voorbouw. Wil ik ook(maar welke lengte wil ik)
Vering afstellen kost wele ven wat tijd. daar wkam ik vandaga ook achter met mijn "nieuwe" fiets. Het loont echt de moeite om nog eens aan het stel wieltje te draaien, zelfde rondje te rijden en kijken of dat uit maakt. Dit geldt ook voor de vork. behalve als het nu al goed staat. Mijn achter demper heb ik al 4 keer sneller gezet met een steeds beter resultaat.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do dec 25, 2003 5:53 pm

Boss,

Dat ding is echt fucking mooi!! Echt gewoon geweldig!!

Ik heb eigenlijk maar 1 opmerkinkje: Is een F-tech voorvork geen optie? En dan gewoon ff bij Rond informeren over andere buitenpoten. Dat ze de rest gewoon overzetten. Moet je nog een f-tech voorrem en ben je klaar!

Rinse

Zand er over

Bericht door Zand er over » do dec 25, 2003 6:06 pm

echt een super mooie fiets 8)

maar wat verschilt zo"n RM element veer systeem eigenlijk met dat van bijvoorbeeld deze
Afbeelding

en deze

Afbeelding

ik zie zelf ook wel dat de element een betere demper heeft en van easton is met een veel mooier gevormde link. maar het prijsverschil met zo"n viper frame is denk ik ook wel aanzienlijk.
waarom dan toch die element.

ZAG

Bericht door ZAG » do dec 25, 2003 9:20 pm

wat is het verschil tussen een gazelle FS en een giant nrs.
Precies, de gazelle is een slechte imitatie!!

dat xtr mat is toch gewoon oud model?? of maken ze die nog steeds??

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do dec 25, 2003 9:42 pm

@zag: yep oud model maar wel veeeeeel mooier dan dat kitscherige spul van nu. Vind ik tenminste.

@zand er over: een Lada vergelijk je ook niet met een audi.......

dusssss©

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do dec 25, 2003 9:51 pm

Die Viper heeft een Horst Link... Rocky niet.

Bij een Horst Link zit het achterpad bevestigt aan de staande vork, bij een niet Horst-Link zit deze aan de liggende vork, zoals bij Rocky. Maakt voor de eigenschappen wel een redelijk verschil.

Shark

Bericht door Shark » do dec 25, 2003 10:24 pm

erg mooie bike, veel plezier ermee!

mooi afgemonteerd, niet te opvallend.

Ik zie dat ze de constructie van de vering achter aangepast hebben, zou je ook "n keer een foto kunnen maken van "t onderste scharnierpunt?

Morgen kan ik eindelijk ook m"n zelf opgebouwde RM Vertex TO voor "t eerst gaan proberen, zal wel even wennen zijn t.o.v. m"n Instinct.
Zal volgende wel ook eens een plaatje posten.

Grtzz. Shark

Zand er over

Bericht door Zand er over » vr dec 26, 2003 12:16 am

[quote="DeKerf"s"]
Die Viper heeft een Horst Link... Rocky niet.

Bij een Horst Link zit het achterpad bevestigt aan de staande vork, bij een niet Horst-Link zit deze aan de liggende vork, zoals bij Rocky. Maakt voor de eigenschappen wel een redelijk verschil.
[/quote]

dat was mij dus ook opgevallen, en die RM heeft ook een vlakke liggende vork, bij viper loopt er wat omhoog net als bij de santos.
dat zal misschien verklaart worden door het scharnier punt bij het bb. dus hoop dat daar ook nog fotos van komen.
die RM heeft ook wel behoorlijk grote lagers er in zitten, ook ten opzichte van die santos.
@ Boss ik vind het een schitterende fiets, maar ik zie 3 op het oog gelijke systemen en ik wilde weten wat de verschillen waren.
wat is eigenlijk de veerweg van die RM

zonoskar

Bericht door zonoskar » vr dec 26, 2003 12:50 am

Die achterbrug loopt bij deze RM ook omhoog, maar dat zie je op deze foto niet. De veerweg is 100mm, terwijl de voorgaande jaren dit altijd 90mm was. Op de nieuwe frame"s light het draaipunt bij het BB op hoogte van het middenblad dacht ik, terwijl dit de voorgaande jaren lager lag. Daarom kan ik ook niet veel zeggen over de achterbrug van deze (met name of het inveren als je op het kleine blad rijdt verholpen is).

De horst-link heeft vooral invloed op hoe de achterbrug reageert als je achter remt. Dus met name hoe goed de vering remknippen wegveert. De mijne doet dat niet al te goed, al heb ik geen vergelijk met andere short-travel achterbruggen.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr dec 26, 2003 9:22 am

@ zand er over, ook ik heb met deze vraagstukken rondgelopen 3/4 op het oog dezelfde systemen (cube heb ook zo"n ding waarbij de komplete fiets ongeveer net zoveel kost als het frame van RM).
Maar op de bikemotion heb ik alles eens van dichtbij bekeken en dan ga je toch wel verschillen zien(over de rijstijlen kan ik nix zegggen uiteraard) qua lassen/paintjob/cnc etc. Dat is bij de RM toch wel een klasse apart en ja daar betaal je meer voor. En de RM is handbuilt.

En die lagers (4) zijn industrielagers en bij de santos zijn dit volgens mij gewoon glijlagers.

Wat ik mij afvraag: hoe komt het dat jullie(o.a. Dekerf"s/zonoskar) al die verschillen en rijeigenschappen van de verschillende frametypes zo goed weten, kun je daar een cursus over volgen ofzo bij de LOI ??? ??? ;D ;D
Mijn komplimenten hoor, maar zijn er over dat onderwerp wat sites of boeken zodat ook ik wat meer over mijn eigen fiets kan leren?????

bedankt alvast.

zal straks, na het kerrstontbijt en de bekende 2de kerstdagwip, ff wat foto"s posten van de achterbrug.

dusssss©

Zand er over

Bericht door Zand er over » vr dec 26, 2003 10:26 am

volgens mij zijn al de fietsen waar we het over hebben industie gelagerd. dat moet tegenwoordig ook wel anders koopt niemand het meer. wel zijn de lagers van RM het grootst in doorsnee. waarom die santos nog niet rolt begrijp ik echt niet. dat ding was volgens mij een jaar geleden al te zien op internet en nog is ie niet leverbaar ??
en waarom zou rm dan geen horst link gebruiken? je ziet het bij heel veel modellen wel terug?

Sven

Bericht door Sven » vr dec 26, 2003 11:11 am

Helige sh*t BOSS... Sjiek.
Wat voor een maat heb je gekozen?

En ik zou er geen nieuwe xtr opzetten, gewoon nog nieuwe remmen en hij is fertig...
Maja dat is je eigen keuze.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » vr dec 26, 2003 11:54 am

Hallohallo,

ik zit er ook over te denken om volgend jaar een element te kopen voor Maraton gebruik.

Op de RM site las ik dat de 2004 frames zijn gebouwd voor voorvorken van 100mm veerweg. Je rijd nu met een kortere 85mm vork, heb je niet het gevoel te ver voorover te zitten?

Daarnaast: Je rijdt met een PPD demper neem ik aan? Benieuwd naar je ervarngen daarmee!

Groet, Lars

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr dec 26, 2003 12:38 pm

De Lars Cuevas schreef:
Hallohallo,

ik zit er ook over te denken om volgend jaar een element te kopen voor Maraton gebruik.

Op de RM site las ik dat de 2004 frames zijn gebouwd voor voorvorken van 100mm veerweg. Je rijd nu met een kortere 85mm vork, heb je niet het gevoel te ver voorover te zitten?

Daarnaast: Je rijdt met een PPD demper neem ik aan? Benieuwd naar je ervarngen daarmee!

Groet, Lars

integendeel ik vindt juist dat hij meer achterover staat dan mijn Santos, maar het rijd erg prettig.
De element scandium wordt trouwens af fabriek geleverd met een sid van 80 mm en das precies hetzelfde frame. 100mm lijkt mij echt te veel voor deze fiets, kijk maar eens naar de eerste foto.
Over die ppd kan ik je weinig vertellen A. ik heb hem net B. ik heb totaal geen referentie(dit is m"n eerste fully. Vooralsnog vind ik het allemaal erg soft, maar da"s een kwestie van wennen en even de goede afstelling vinden..............hoop ik.

@ dn helle: 19" enne d"r zitten nieuwe remmen op, HS-33 met als reden dat ik dan ooit nog es kan upgraden naar schijven zonder m"n sti"s te vervangen, de hoofdreden is natuurlijk dat dit beregoeie remmen zijn uiteraard.

dusssss©

Plaats reactie