Re:Het grote Oldschool Mag Scan topic
Moderators:JJ, Beheerders
Op de cranks staat OM en OE, dus de productie datum van de fiets zal waarschijnlijk 90/91 zijn.
Eens kijken of ze bij Scott zelf iets kunnen terugvinden aan de hand van de framenummers....
Eens kijken of ze bij Scott zelf iets kunnen terugvinden aan de hand van de framenummers....
-
Kona
Het zal dan wel een 91er zijn. Post eens wat plaatjes in het 'Old Skool de nwe hype' topic als de resto een feit is.
Geloof dat ik deze nog niet gehad heb:
Kona Explosif Pro, MBA Aug92

2
Geloof dat ik deze nog niet gehad heb:
Kona Explosif Pro, MBA Aug92

2
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 5:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hee, leuk om te zien. Op www.kona.dk staan ook veel van die prehistorische gevallen.
FutureShock??
Leuk
Neefje van deze;
(1,5 jaar terug tijdelijk gemonteerd op 1 van mijn eerste mtb"s, die destijds even dienst deed als ss-ert.)
Dit is de versie gemaakt door ControlTech USA. Mert Lawwill is de bedenker van dit concept. Naar het schijnt is Mert bezig met een nieuwe versie van dit systeem, als vork. De merken Schwinn en Yeti hebben het Lawwill concept voor de achtertrein nog wel een lange tijd aangehouden.
Leuk

(1,5 jaar terug tijdelijk gemonteerd op 1 van mijn eerste mtb"s, die destijds even dienst deed als ss-ert.)
Dit is de versie gemaakt door ControlTech USA. Mert Lawwill is de bedenker van dit concept. Naar het schijnt is Mert bezig met een nieuwe versie van dit systeem, als vork. De merken Schwinn en Yeti hebben het Lawwill concept voor de achtertrein nog wel een lange tijd aangehouden.
-
Merlin Mountain
Zo'n Leader smoelt iig niet best bij de bike die ik nu ga posten:
Test Merlin Mountain, MBA July93

2
3
4
5
6
Why Ti ?
Titan, MountainBIKE Feb96

Test Merlin Mountain, MBA July93

2
3
4
5
6
Why Ti ?
Titan, MountainBIKE Feb96

Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 5:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zelfde artikel als hiervoor, maar nu over staal:

In de categorie 'disposable', maar desalnietemin wel de moeite waard om ff op de scanner te leggen:
FSR prototype by Horst Leitner, MBA March93

2
3
4
Insane Wayne Croasdale riding (..) his Specialized FSR:

In de categorie 'disposable', maar desalnietemin wel de moeite waard om ff op de scanner te leggen:
FSR prototype by Horst Leitner, MBA March93

2
3
4
Insane Wayne Croasdale riding (..) his Specialized FSR:

Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 5:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
nog heel even over greg herbold,in zijn intervieuw met mountainbike plus,zei hij dat zn favoriete album het zwarteb album van metalica was en zn favorite drankje pina coala, de man kan niet meer stuk,hij iisssss cooooooll!
hell yeah!!!
hell yeah!!!

Ik denk dat H-Ball zonder twijfel de coolste MTB dude aller tijden is.
Moest Jimmy Deaton wat langer in de scene gebleven zijn kwam deze misschien ook in aanmerking. Tomac, Tinker en Ned zijn ook cult figuren, maar missen H-Balls attidude....mijn gedacht...
Moest Jimmy Deaton wat langer in de scene gebleven zijn kwam deze misschien ook in aanmerking. Tomac, Tinker en Ned zijn ook cult figuren, maar missen H-Balls attidude....mijn gedacht...
-
michel2 schreef:
nog heel even over greg herbold,in zijn intervieuw met mountainbike plus,zei hij dat zn favoriete album het zwarteb album van metalica was en zn favorite drankje pina coala, de man kan niet meer stuk,hij iisssss cooooooll!
hell yeah!!!![]()
..en volgens mij stond in hetzelfde interview dat hij hield van Speeeed bv met z"n witte 300ZX
Heb nog een interview op mijn site.
-
El Perro's bike!
American Comp Lite, MBA Oct93

American Comp Lite, MBA Oct93

Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 5:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Ventana
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 5:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat dan de Manitou hardtail de revue maar eens passeren, was voor die tijd echt wel een dikke fiets met al de freeswerk! :P
En de "cult" racebike aller tijden YETI"s ARC!!!! (deC26?)
-
Hier een linkje naar waar zich ook een ARC artikel bevindt.
-
Review van een Manitou die nog van de hand van Doug Bradbury zelf is. Later ging eerst de vorkenproduktie naar Answer, toen de beroemde FS frame's en nog wat later ook de hardtails. Answer was voor die tijd actief motorbusiness en beschikte zodoende over de middelen en kunde om Doug's producten in grotere series te produceren. Dat in grote series produceren is eigenlijk alleen voor de vorken echt opgegaan; de frame's zijn eigenlijk altijd wel betrekkelijk exclusief gebleven.
Manitou, MBA July89

2
3
4
5
Manitou, MBA July89

2
3
4
5
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 5:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
EL PERRO schreef:
Laat dan de Manitou hardtail de revue maar eens passeren, was voor die tijd echt wel een dikke fiets met al de freeswerk! :P
Heb nog even bij stilgestaan bij jouw stellingname dat de ARC de "cult" racebike allertijden is. Ik denk dat daar wel mee instemmen kan. Geloof verders dat de "longtravel" ARC wel door kan gaan als de "cult" downhillbike. Dat hele Yeti team in die dagen was zo verschrikkelijk supercool.
Steekt me wel een beetje dat ik nu een alubike als no1 "cult" racebike aanmerk.
Manitou en de oude Klein"s hebben toch ook een dik "cult" gehalte?
-
Ook cult - zeker weten! Maar ja, onderstaande ARC's lijken mij wel ongenaakbaar als we over de ultieme 'cult' racebike spreken:
Deaton, Giove, Rockwell....
Yeti's leken hard te gaan al stonden ze stil.
Zulks zou ik wel in mijn eigen verzameling willen hebben:

For Racing Only - staal en hardcore bestand. Nog één:
witte FRO
Klein Attitude review op www.mtb-kataloge.de
Nog wat Klein op Wundel's Klein site: http://www.wundel.com/testbericht.htm

Deaton, Giove, Rockwell....
Yeti's leken hard te gaan al stonden ze stil.
Zulks zou ik wel in mijn eigen verzameling willen hebben:

For Racing Only - staal en hardcore bestand. Nog één:
witte FRO
Klein Attitude review op www.mtb-kataloge.de
Nog wat Klein op Wundel's Klein site: http://www.wundel.com/testbericht.htm
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 5:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
;DPlons reed het Belgisch kampioenschap ook met zo"n Deaton bladje op zijn ARC! Deaton hield wel van grote blaadjes....om jointen te rollen! ;D
-
Vroeg geveerd
Boulder Suspension, BIKE 9/91
2
3
4
Met dank aan El Perro
De company is al ff op de fles, maar de site is nog online. Check: http://www.boulderbikes.com/

2
3
4
Met dank aan El Perro
De company is al ff op de fles, maar de site is nog online. Check: http://www.boulderbikes.com/
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 6:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
P-21 article
Het is weer mooi weer! Ideaal om er op uit te trekken met deze zonnige rood/wit/blauwe creatie:
Ritchey Team P-21 review, MBA July94
2
3
4
5
Ritchey Team P-21 review, MBA July94

2
3
4
5
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 6:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Xircuit
- Contacteer:
Hier in de buurt staat er al jaren 1 pracktisch de zelfde te koop (hij is nog nieuw, althans als ik de verkoper moet geloven, maar hij ziet er goed uit), helaas te klein. Maar een erg mooie verschijning!
Xircuit schreef:
Hier in de buurt staat er al jaren 1 pracktisch de zelfde te koop (hij is nog nieuw, althans als ik de verkoper moet geloven, maar hij ziet er goed uit), helaas te klein. Maar een erg mooie verschijning!
Waar precies?

-
- Xircuit
- Contacteer:
MarinTi schreef:
[Xircuit schreef:
Waar precies?![]()
Fietsen maker in Duiven: www.terheerdt.nl ---> even door klikken naar aanbiedingen --> ATB/MTB