Re:............. is het geworden!
Moderators:JJ, Beheerders
Een Giant XTC Carbon.
Ik koop een los frame en bouw dat op met allerlei mooi spul zoals Rock Shox SID, Chris King - via Plons - naven, FSA carbon crankstel, Klein carbon stuur (90 gram), Magura Marta gewoon met SL remhendel (kleur is mooier), Easton carbon zadelpen, Flite zadel, DT-velgen/spaken/nippels, Ritchey pedalen, SRAM X0 etc. Doel is onder de 9 kilo te komen en dat moet lukken want wat op de BMP stond had relatief zware Giant onderdelen.....
Je worden op de hoogte gehouden.
Patricia
Ik koop een los frame en bouw dat op met allerlei mooi spul zoals Rock Shox SID, Chris King - via Plons - naven, FSA carbon crankstel, Klein carbon stuur (90 gram), Magura Marta gewoon met SL remhendel (kleur is mooier), Easton carbon zadelpen, Flite zadel, DT-velgen/spaken/nippels, Ritchey pedalen, SRAM X0 etc. Doel is onder de 9 kilo te komen en dat moet lukken want wat op de BMP stond had relatief zware Giant onderdelen.....
Je worden op de hoogte gehouden.
Patricia
-
Van mij krijg je wel een BP Aheadset kapje....
-
- Contacteer:
Klinkt goed! laat je een fotootje zien as ie klaar is!??

zware giant onderdelen?? dat was toch ook plastic.
wel gave fiets
wel gave fiets
- Xircuit
- Contacteer:
Dat wordt een vette bike, dat weet ik nu al. Erg mooi combie van onderdelen! enne, wanneer zou hij +- klaar moeten zijn?
Welke onderdelen op die 9 kg NRS waren dan relatief zwaar? alleen van het zadel zou ik een lichtere variant kunnen verzinnen...
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Onder de 9 kilo
???
Whow...... (hou er wel rekening mee dat hij minder degelijk is dan een BP
)
Veel plezier met opbouwen en rijden!

Whow...... (hou er wel rekening mee dat hij minder degelijk is dan een BP

Veel plezier met opbouwen en rijden!
De stuur/stuurpen combo en de zadelpen van giant zijn relatief zwaar
Ik weeg maar 60 kg dus hoeft niet BP te zijn. Mijn vriendje en zijn maten, die zijn wat zwaarder en lomper en zo. Wij vrouwen doen niet zo bruud. Dus dit houd mij wel.
Patricia
Ik weeg maar 60 kg dus hoeft niet BP te zijn. Mijn vriendje en zijn maten, die zijn wat zwaarder en lomper en zo. Wij vrouwen doen niet zo bruud. Dus dit houd mij wel.
Patricia
-
Ach, ik weeg anders nu nog maar 90 kg. Dat was 100
ik mag er vast niet een keer mee gaan jumpen....?
ik mag er vast niet een keer mee gaan jumpen....?

BOMBPROOF bram schreef:
Van mij krijg je wel een BP Aheadset kapje....
tsja daar gaat je 9 kilo ;D
Die Giant race spulletjes zwaar? zijn daar ergens gewichten van te vinden? Niet op weightweenies geloof ik.
over zwaar gesproken. wel eens gekeken naar het gewicht van die CK naven? scheelt best wel wat op Tune en je betaald9voor CK) er ook nog meer voor.

-
als je de gewichten uit de folder haalt kom je een heel eind. dan zie je dat je makkelijk een stuk lichter kunt.
de CK"s wou ze nou eenmaal graag van wege de reputatie en de techniek. Dat anderen lichter zijn.... okee, maar zeker niet goedkoper (tune) zeker niet omdat we ze via Plons hebben gekocht.
bram
de CK"s wou ze nou eenmaal graag van wege de reputatie en de techniek. Dat anderen lichter zijn.... okee, maar zeker niet goedkoper (tune) zeker niet omdat we ze via Plons hebben gekocht.
bram
goedkoper dan Tune? dan heb je voor ongeveer de heelft CK"s gekocht....nice. goed om te weten ;D
BOMBPROOF bram schreef:
als je de gewichten uit de folder haalt kom je een heel eind.
bram
Een fout die wel vaker wordt gemaakt :"(
Patricia,
ik ben trots op je! ;D
wees teder voor ""mijn"" kindje.......
(en Bram: jij mag er niet op rijden!)
Ik kijk er al naar uit om hem in het echie te zien......
ik ben trots op je! ;D
wees teder voor ""mijn"" kindje.......
(en Bram: jij mag er niet op rijden!)
Ik kijk er al naar uit om hem in het echie te zien......
-
Voor die CK"s heb ik aan Plons betaald: 360 euro. Normaal zijn ze: 800 euro.
Voor Tune moet ik toch 319 + 129 = 448 euro betalen.
Nou Jurriaan, welk van de twee bovenstaande bedragen is het meest?
Juist ja, Tune. Dus heb ik CK"s gekocht.
@ Pino: vaak weegt het nog meer, bijna nooit minder. Plus dat Mave mij het ook nog eens influisterde dat de spullen niet geweldig licht waren.....
Voor Tune moet ik toch 319 + 129 = 448 euro betalen.
Nou Jurriaan, welk van de twee bovenstaande bedragen is het meest?
Juist ja, Tune. Dus heb ik CK"s gekocht.
@ Pino: vaak weegt het nog meer, bijna nooit minder. Plus dat Mave mij het ook nog eens influisterde dat de spullen niet geweldig licht waren.....
ik kom ander tune prijzen tegen maar goed geen discussie waard het wordt ene gaaf fietsie! Hoop dat ie heel blijft, Mave ???
Die gewichten van de composite onderdelen zijn toch best laag hoor. Check Pino, maar ik hoorde uit betrouwbare bron dat de zadelpen 160 gram weegt (als je er twee tita boutjes inzet). Da"s best licht!
Eigenlijk geldt dat ze wel licht zijn, tot je ze met extremen zoals tune, schmolke, ax-lightness e.d. gaat vergelijken. Maarja, die zijn over het algemeen ook aanmerkelijk duurder.
En gewichten in folders zijn zelden juist......
Eigenlijk geldt dat ze wel licht zijn, tot je ze met extremen zoals tune, schmolke, ax-lightness e.d. gaat vergelijken. Maarja, die zijn over het algemeen ook aanmerkelijk duurder.
En gewichten in folders zijn zelden juist......
Weight-weenster! ;D
SUC6,
SUC6,