Nieuwe bike nieuw framehoogte

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Jan-fiets
Nieuwe bike nieuw framehoogte

Bericht door Jan-fiets » vr nov 07, 2003 10:07 pm

Vanwege een nieuw fietske een 8). (info voor de nieuwsgierigen onder ons, lx afgemonteerd, met magura 2 stroke 80 mm, mavic crossride wieltjes.)http://www.vantuyl.nl/index.php?id=245
zoek ik een goede bijpassende frame maat bij. [font=Verdana]meet zelf 1.87, binnenbeen lengte 90 cm[/font] zat zelf aan de 19 inch te denken , of zal deze toch te klein zijn... ??? , dan is de volgende stap 21inch. weet dat dit erg persoonlijk is. hier zij toch ook nog meet programma"tjes voor op intrenet..

al het advies cq reageren op dit bericht wordt gewardeerd.

FranQ

Re:Nieuwe bike nieuw framehoogte

Bericht door FranQ » za nov 08, 2003 7:32 pm

Een 19" moet je makkelijk oppassen. Ik ken iemand die is 1.92m en die rijd op een 18". Het is maar net wat je gewend bent. Op een mtb is een redelijk klein frame fijner als een groot frame. Als het frame te groot is wordt het te lomp. Een 19" moet dus zeker passen. Desnoods een iets langere stuurpen erop (110 of 120mm) en een zadelpen met setback.

Veel plezier met je fiets

Jan-fiets

Bericht door Jan-fiets » zo nov 09, 2003 10:50 am

ja, dan moet dat allemaal goedkomen ;) , gisteren ook maar even voor de zekerheid gebeld met de heren van tuyl zelf. Die hebben ook gezegd dat het wel makkelijk kon, en mocht het mij niet echt bevallen dan kon die altijd worden ingeruild voor 21 inch ;D . + nog de meevaller dat ik eerst een rond magura 2stroke zou krijgen maar dat die niet meer leverbaar was wordt het een quake voor het zelfde geld... ;D

Gast

Bericht door Gast » di nov 11, 2003 8:40 pm

waar kun je zon fiets fit programma vinden op het net?

Jan-fiets

Bericht door Jan-fiets » di nov 11, 2003 9:40 pm

Heb ooit wat via internet gevonden, kon je alle gegevns invullen kwa beenlengte armlengte enz. en dan rolden er wat gegevens uit... maar helaas weet niet meer welke site dit was.. ???

Plaats reactie