Kinesis

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

FranQ
Berichten:612
Lid geworden op:do okt 11, 2001 12:53 pm
Kinesis

Bericht door FranQ » vr nov 14, 2003 6:53 pm

Op de site van Kinesis zijn de nieuwe frames te zien. Gemaakt met de nieuwe hydroforming techniek. Heel mooi moet ik zeggen. Ik ben benieuwd wanneer we deze frames onder een ander merk zien verschijnen ;D
http://www.kinesis.com.tw/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mtbfreak
Berichten:1899
Lid geworden op:zo apr 07, 2002 6:36 pm
Locatie:De Lier

Re:Kinesis

Bericht door mtbfreak » vr nov 14, 2003 10:11 pm

dat dual fraam is echt uber geil
was ook te zien op bikemotion+ bij magura

Loki
Berichten:142
Lid geworden op:za okt 18, 2003 4:52 pm

Re:Kinesis

Bericht door Loki » za nov 15, 2003 12:39 am

:o 8)

Abuse that Sl*t
Berichten:1287
Lid geworden op:vr apr 04, 2003 5:47 pm

Re:Kinesis

Bericht door Abuse that Sl*t » za nov 15, 2003 7:04 am

dat downhill frame is volgens mij al onder de naam felt langs gekomen, alleen die van felt heeft normale (lelijke ::)) dropouts ;D

Dirty-Harry
Berichten:3652
Lid geworden op:wo jul 04, 2001 9:25 pm

Re:Kinesis

Bericht door Dirty-Harry » za nov 15, 2003 11:59 am

welk downhill frame?

Gebruikersavatar
legion
Berichten:4264
Lid geworden op:do sep 12, 2002 9:29 pm
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re:Kinesis

Bericht door legion » za nov 15, 2003 12:47 pm

Dual frame

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:Kinesis

Bericht door Sven » za nov 15, 2003 6:03 pm

Misschien zoals jullie weten, rijdt ik ook op een kinesis.

Dat ter zijde :P

Wat ik eigelijk wil zeggen, is dat kinesis in 2004 en een half met een nieuwe lijn xc- en freeridefietsen gaat komen. Ik waht met hoge verwachtingen af!!!

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:Kinesis

Bericht door Sven » wo nov 19, 2003 9:20 pm

In gevolg op het vorig antwoord... Nieuws van betrouwbare bron die ik niet bekend mag maken.. Kinesis gaat zich high end profileren tussen de grote merken!


In het kort:

XC:
- Er komen 1 of 2 XC frames (waarschijnlijk gemaakt van het alheilige Kinesium... het aluminium dat kinesis gebruikt voor haar frames ;))
Ze zullen verkrijgbaar zijn in 3 maten, te weten S-M-L... De geometry zal aangepast zijn aan een 80mm vork. (Ik droom al van een Fox f80x terralogic :P ;) )

Dual:
Verder komt er een dual slalom, waarschijnlijk weten jullie nog de Bikemotion +, Stond bij de Magura stand. (Die met die mooie dropouts) Alleen verkrijgbaar in 12 mm steekas versie.

Reetfiets:
- Een tijdrit frame en een race frame, semicompact, verkrijgbaar in 5 maten.
tijdrit frame met aero downtube en seat tube, carbon seat en chainstays. Het carbon verhaal geld dus ook voor de road freems.

Vooruitblik: (2004 [sup]1[/sup]/[sub]2[/sub] / 2005)
- Carbon aluminium combi voor de XC modellen.
- 1.5" Freerider
- Race DH"er.
- Marathon/enduro fully.

Dit alles onder de naam Kinesis. Kom ik aanzetten met mijn noname Kinesis framepje... :P
Kort gezegd: Kinesis is dus goed aan de weg aan het timmeren


Voor up to date info: check deze link!

Gast

Re:Kinesis

Bericht door Gast » do nov 20, 2003 3:12 pm

By the way... crash rijdt ook op een Kinesis frame. :DDus die kennen echt welk wat hebben.(voor de mensen die het nog niet vertrouwde)Als je er 7 meter mee kan droppen.

Enduro
Berichten:3266
Lid geworden op:zo mar 31, 2002 9:43 pm

Re:Kinesis

Bericht door Enduro » do nov 20, 2003 4:08 pm

Ik denk dat meer mensen op een Kinesis rijden dan jij denkt...

Gast

Re:Kinesis

Bericht door Gast » do nov 20, 2003 4:48 pm

Ik kan dat natuurliijk niet precies bij gaan houden.Maar het zullen er inderdaad aardig wat zijn.Maar zo"n discussie is er al eens gewees,dus die is niet meer nodig.

Gebruikersavatar
Pimiento
Berichten:1276
Lid geworden op:do okt 24, 2002 7:57 pm
Locatie:Duiven

Re:Kinesis

Bericht door Pimiento » do nov 20, 2003 4:49 pm

En zijn er ook prijzen bekend? En ja idd ik geloof dat Kinesis voor veel andere fabrikanten produceerd...heeel veel andere fabrikanten.

Gast

Re:Kinesis

Bericht door Gast » do nov 20, 2003 4:54 pm

Ik weet uit betrouwbare bron dat het downhill frame errug lekker word en de prijs gaat ook wel meevallen ;)

FranQ
Berichten:612
Lid geworden op:do okt 11, 2001 12:53 pm

Re:Kinesis

Bericht door FranQ » do nov 20, 2003 8:20 pm

;D Is wel leuk die discussie over die 2004 modellen.
Al die plaatjes die bovenaan staan zijn al van die 2004 modellen ;D
Die 2 bovenste zijn die nieuwe 2004 XC modellen 8)

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:Kinesis

Bericht door Sven » do nov 20, 2003 9:19 pm

Pimiento en Montpellier schreef:
En zijn er ook prijzen bekend? En ja idd ik geloof dat Kinesis voor veel andere fabrikanten produceerd...heeel veel andere fabrikanten.


Prijzen? tsjah... Kinesis is nooit supâh duur geweest...
En die DH"er... ben benieuwd...
Maar ik ben nog meer benieuwd naar de fully...

Brum.
Berichten:3080
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 5:56 pm

Re:Kinesis

Bericht door Brum. » do nov 20, 2003 10:08 pm

Uhh, maar dit is toch meer high-end. Jou frame is meer uit hun "budget"lijn, om het zo maar te stellen....

Zeer mooi!

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:Kinesis

Bericht door Sven » wo nov 26, 2003 9:41 pm

Kwam me nog even onder de ogen:
De snelle designs van de aankomende reetfietsfreems...

Road...
Tijdrit...

Binnenkort: HT 2005.
Keep you posted...


\\edit: errug kleine pictures... zal eens opzoek gaan naar big pictures...

Crash
Berichten:2134
Lid geworden op:wo aug 13, 2003 11:02 am
Locatie:Drunen

Re:Kinesis

Bericht door Crash » wo nov 26, 2003 10:25 pm

wow kicke ik kan nie wachten om die dh te zien :o
en kinesis is best goede stuff

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=134261

en dit kun jur mee doen en das best veel voor een xc frampie ;D

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=134013

jeahhhh :D

Abuse that Sl*t
Berichten:1287
Lid geworden op:vr apr 04, 2003 5:47 pm

Re:Kinesis

Bericht door Abuse that Sl*t » do nov 27, 2003 12:25 pm

Dirty-Harry schreef:
welk downhill frame?


ja dual frame dus ;D was 7 uur "s ochtends dat ik dat typte.. dan ben ik zeg maar niet op me best ;)

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:Kinesis

Bericht door Sven » do nov 27, 2003 9:41 pm

Dn Helle schreef: Kwam me nog even onder de ogen:
De snelle designs van de aankomende reetfietsfreems...

Road...
Tijdrit...

Binnenkort: HT 2005.
Keep you posted...


\\edit: errug kleine pictures... zal eens opzoek gaan naar big pictures...
Weer een update:

2005 HT
2004 DS

Kinesis zit dus te denken aan carbon verwerking in de Ht... goed bezig volgens mij!

\\edited again...

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:Kinesis

Bericht door DeKerfs » vr nov 28, 2003 5:35 pm

Dn Helle schreef:
Kinesis zit dus te denken aan carbon verwerking in de Ht... goed bezig volgens mij!


Leuk, maar wat is daar goed aan? Anders dan dat het er misschien leuk uitziet...??

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:Kinesis

Bericht door Sven » za nov 29, 2003 5:40 pm

DeKerfs schreef:
[
Dn Helle schreef:
Kinesis zit dus te denken aan carbon verwerking in de Ht... goed bezig volgens mij!


Leuk, maar wat is daar goed aan? Anders dan dat het er misschien leuk uitziet...??


Het lijkt mij dat je dan ietwat gewicht kan sparen. Stijfheid zal ook wat omhoog gaan.

Maar terwijl ik dit berichie typ, zit ik alweer met schaamrood te wachten op een correctie van jou... ;)

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:Kinesis

Bericht door DeKerfs » za nov 29, 2003 7:46 pm

Nou.. zo"n constructie zal nooit veel (als het al doet) gewicht besparen. Door zo"n constructie moet je de overgangen dusdanig gaan maken dat deze berekend zijn op de werking van het carbon. Omdat het verlijmt wordt, moet daar ook rekening mee worden gehouden. De overgangen van alu-carbon worden weer anders belast dan diezelfde punten volledig uit alu. Om dit alles kloppend te krijgen heb je op die overgangen weer wat extra materiaal nodig. Het eventuele lagere gewicht van de carbon stays worden dus dan weer wat gecompenseerd.

Verder heb ik zelf ook eens goed na zitten denken wat de voordelen kúnnen zijn. Misschien wat meer comfort uit een alu hardtail zonder (al te veel) zijdelinkse stijfheid te verliezen. Denk dat bij sommige uitvoeringen dat ook best zal werken. Echter maak je het frame extra gecompliceerd door de lijm overgangen. Bij wegfietsen al een hele tijd in, maar kraken van e.e.a. is ook een bijbehorend probleem. De kans op kraken is nochthans groter, laat ik het zo zeggen.

Bij een racefiets draai je met veel druk in je banden. Daar is geen comfort uit te halen. Daar heeft zo"n carbon achterbrug meer nut dan bij een mtb, waar je veel uit de banden kan halen. Echter, alles bij elkaar opgeteld zal een comfy frame met comfy banden een meer comfortabeler gevoel geven dan een stugge hardtail met comfy banden.

Nog iets... Staande vork carbon, OK.. de liggende??? Liever niet. Om maar 1 reden... ik denk dat je zelf wel kan invullen wat er gebeurd als ik dit woordje zeg: chainsuck.... :?

Gebruikersavatar
legion
Berichten:4264
Lid geworden op:do sep 12, 2002 9:29 pm
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re:Kinesis

Bericht door legion » zo nov 30, 2003 1:01 am

Sommige frames worden inderdaad juist zwaarder door die carbon seatstays en idd, de enige opgegeven reden is "comfort". (je kan natuurlijk moeilijk zeggen dat je modegevoelig bent als framebouwer/stickerplakker)
Ã￾k vind "t iig helemaal niks! Laten ze dat soort ongein beperken tot racefietsen, als je comfort wil koop je een fully, of in dat geval een softtail.

Rob G
Berichten:491
Lid geworden op:do aug 30, 2001 2:07 pm

Re:Kinesis

Bericht door Rob G » zo nov 30, 2003 4:18 pm

Dn Helle, blaat nie van die onzin meer aub, net wat dekerfs zegt gaat een carbon achtervork alleen maar zwaarder zijn! Ook zal het niet stijver zijn dan een gewone alu achtervork. Het geeft meer comfort in de bike, dus minder stijfheid.

Een van de redenen waarom cannondale nog steeds met gewone alu achtervorken werkt op de racer is dat carbon alleen maar zwaarder is dan een gewone alu achtervork. Het materiaal is misschien wel lichter, maar de verbindingsconstructies wegen simpelweg gewoon te veel.

En zoals je waarschijnlijk dus niet wist heeft carbon meer flex dan alu en zorgt het dus voor minder stijfheid zoals ik al zei eerder en dekerfs ook!

Klaar!

Plaats reactie