Je leven riskeren ?
Moderators:JJ, Beheerders
Ziet er wel vet uit maar valt erop te rijden ?
De vork is gewoon een Look HSC koersmodel...
Lijkt me wel levensgevaarlijk !
Tis wel een uphill bike maar je moet er eens downhill mee gaan...
Wat denke jullie dat het minimumgewicht is voor een xc-bike ?
http://www.geocities.com/murabicycle/MTBuphill.html
Re:Je leve riskere ?
staat bij :this part is reworked bij bla bla bla.
dussss.
minimale gewicht 9.5 kg met zo"n starre vork?
dussss.
minimale gewicht 9.5 kg met zo"n starre vork?
Re:Je leven riskeren ?
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer
net onder de 9.5kg...
IJzer, jah met een starre vork. Doet nu 3 jaar al trouw zijn dienst en is bij mij "de maatstaaf der dingen". Is licht, maar sterk en vooral duurzaam genoeg om hele perioden zonder problemen te rijden. Van het vlakke brabantse tot de Ardennen e.d. Heeft 4x de Wildride en 2x het laatste stuk van de DH in Todtnau gezien en nog steeds de primaire fiets zonder enig probleem.
9.28kg om precies te zijn. Mijn wijlen Epic Ti. Kompleet zoals hier op de foto, erg licht, maar zeker niet minder duurzaam dan de DeKerf en ik durf beide fietsen gerust tegen elke andere "duurzame" mtb weg te zetten.
Lichter is mogelijk. De laatste grammen om onder de 9kg te komen worden grammen die "zwaar" gaan wegen op duurzaamheid. 9.5kg is redelijk goed haalbaar zonder echt in de problemen te komen wat duurzaamheid betreft. Er nog ver onder door willen gaan zal daarbij ook nog eens extra flink aan tikken in de buidel.
7kg zonder problemen voor minstens een jaar bij intensief wedstrijd gebruik is inmiddels ook haalbaar gebleken door Ernie Frieke, zie zijn Seven Sola die in lichtste trim zelfs onder 6.8kg kwam.
IJzer, jah met een starre vork. Doet nu 3 jaar al trouw zijn dienst en is bij mij "de maatstaaf der dingen". Is licht, maar sterk en vooral duurzaam genoeg om hele perioden zonder problemen te rijden. Van het vlakke brabantse tot de Ardennen e.d. Heeft 4x de Wildride en 2x het laatste stuk van de DH in Todtnau gezien en nog steeds de primaire fiets zonder enig probleem.

9.28kg om precies te zijn. Mijn wijlen Epic Ti. Kompleet zoals hier op de foto, erg licht, maar zeker niet minder duurzaam dan de DeKerf en ik durf beide fietsen gerust tegen elke andere "duurzame" mtb weg te zetten.

Lichter is mogelijk. De laatste grammen om onder de 9kg te komen worden grammen die "zwaar" gaan wegen op duurzaamheid. 9.5kg is redelijk goed haalbaar zonder echt in de problemen te komen wat duurzaamheid betreft. Er nog ver onder door willen gaan zal daarbij ook nog eens extra flink aan tikken in de buidel.
7kg zonder problemen voor minstens een jaar bij intensief wedstrijd gebruik is inmiddels ook haalbaar gebleken door Ernie Frieke, zie zijn Seven Sola die in lichtste trim zelfs onder 6.8kg kwam.
denk dat je tot 8.5 - 9 kilo kunt gaan... daar onder kan maar wordt een beetje leip... zelf vind ik 9 kilo voor een fiets met starre vork een mooi gewicht... 9.5 - 10 kilo voor een fiets met verende vork...
mvg Ninko
mvg Ninko
Jezus chrisking zeg; check die wielrenfiets......totaal gewicht: 4520gr. een frame van 720gr. daar zouden veel fabrikanten eens een klein zomercursusje gaan lopen.
Jammer dat ie de totaalprijs van het fietsje er niet bij heeft gezet....
Ik mag er niet aan denken hoe lang die dingen bij mij zouden meegaan...
janman schreef:
Ziet er wel vet uit maar valt erop te rijden ?
Wat moet je er dan mee? Naar boven fietsen en met de lift naar beneden?
Of is het voor de uphill wedstrijden? Zo ja, dan moet je er maar een zware bel ofzo opzetten, want wederom geldt de limiet van de uci dat 6.8 kilo minstens.
Normaal is hij samengesteld om aan uphill wedstrijde te rijde.
En ja je hebt nog altij de limiet van de Uci . Zo rede de saeco"s in de vuelta met gewichtjes rond omdat hun fiets onder die limiet zat
En ja je hebt nog altij de limiet van de Uci . Zo rede de saeco"s in de vuelta met gewichtjes rond omdat hun fiets onder die limiet zat

[quote="DeKerf"s"]
[/quote]
Je bedoelt dat artikel wat een keer in de O2 bikers had gestaan? Dat zag er idd erg goed uit, maar kijk eens wat dat gekost heeft aan geld en manuren. Wel leuk natuurlijk alleen of het maar in de buurt komt qua duurzaamheid bij jouw iets zwaardere fietsen en bij een normale mtb betwijfel ik. Ook hij heeft op een aantal onderdelen flink afgeschuurd, zoals de voornaaf die hij zelf heeft gemaakt. Leuk natuurlijk, maar qua duurzaamheid moet het zich nog bewijzen. Ik moet wel toegeven dat die Ernie Frieke met dat project wel oog voor detail heeft gehad, echt alles is onderhanden genomen
.
[/quote]
Je bedoelt dat artikel wat een keer in de O2 bikers had gestaan? Dat zag er idd erg goed uit, maar kijk eens wat dat gekost heeft aan geld en manuren. Wel leuk natuurlijk alleen of het maar in de buurt komt qua duurzaamheid bij jouw iets zwaardere fietsen en bij een normale mtb betwijfel ik. Ook hij heeft op een aantal onderdelen flink afgeschuurd, zoals de voornaaf die hij zelf heeft gemaakt. Leuk natuurlijk, maar qua duurzaamheid moet het zich nog bewijzen. Ik moet wel toegeven dat die Ernie Frieke met dat project wel oog voor detail heeft gehad, echt alles is onderhanden genomen

-
Ernie Friekie had ook wel mooi even zijn kleine blad eraf kunnen slopen.
Als ik me niet vergis stelde SOMEC al anderhalf jaar geleden een racefiets voor van rond de 4,2 kg.
oook wel veel leuke bikes op
www.light-bikes.com
Mijn cube bike weegt zon 9 kilo ( maat Xl , met pedalen en drinkbushouder )
www.light-bikes.com

Mijn cube bike weegt zon 9 kilo ( maat Xl , met pedalen en drinkbushouder )
die light-bikes site werkt niet meer????