Newbie bike (c"dale / gt)
Moderators:JJ, Beheerders
Heb al een topicje gehad over een I drive 5.0, maar dat is bij nader inzien niks (no harm).
Maar ik ben op zoek/ ga op zoek naar een fiets, zit sowieso te denken aan een hardtail (morgen paar uur testen hard/ softtail).
Vind de oude gt zaskar een mooie fiets waarvan ik lees dat ie snel stuurt en erg stijf is. Daarnaast denk ik aan een cannondale, bijv f900, waarvan ik hoor dat je met de headshock erg weinig problemen hebt (afgedicht etc).
Zoiets fiets met een afmontage lx/ xt.
Nou is mijn doel recreatief raggen, ben daarnaast ook vrij lomp en sterk (90kg) dus het moet tegen een stootje kunnen. Doel is om in schoorl en in het dijksgatbos te rijden, dus een combi van zand, klimmen en dalen.
Ga uit van een budget van 700-1000 euri (student) en denk dat ik dan liever voor een 2e handsje ga.
Wat voor onderdelen moet ik mijden? Lichte vorken, wielen etc.......
Daar ik zelf ook vrij zwaar ben, maakt het gewicht van de fiets mij ook niet super veel uit. Wil dus iets wat heel blijft, dus geen geile duurdere lichtere onderdelen.
Wat zijn fietsen die voldoen aan mn plaatje?
Of moet je je niet focussen op een merk, maar enkel op afmontage en onderdelen?
Maar ik ben op zoek/ ga op zoek naar een fiets, zit sowieso te denken aan een hardtail (morgen paar uur testen hard/ softtail).
Vind de oude gt zaskar een mooie fiets waarvan ik lees dat ie snel stuurt en erg stijf is. Daarnaast denk ik aan een cannondale, bijv f900, waarvan ik hoor dat je met de headshock erg weinig problemen hebt (afgedicht etc).
Zoiets fiets met een afmontage lx/ xt.
Nou is mijn doel recreatief raggen, ben daarnaast ook vrij lomp en sterk (90kg) dus het moet tegen een stootje kunnen. Doel is om in schoorl en in het dijksgatbos te rijden, dus een combi van zand, klimmen en dalen.
Ga uit van een budget van 700-1000 euri (student) en denk dat ik dan liever voor een 2e handsje ga.
Wat voor onderdelen moet ik mijden? Lichte vorken, wielen etc.......
Daar ik zelf ook vrij zwaar ben, maakt het gewicht van de fiets mij ook niet super veel uit. Wil dus iets wat heel blijft, dus geen geile duurdere lichtere onderdelen.
Wat zijn fietsen die voldoen aan mn plaatje?
Of moet je je niet focussen op een merk, maar enkel op afmontage en onderdelen?
-
Re:Newbie bike (c"dale / gt)
Een nieuwe bike rond de 1000euro moet je kijken bij merken zoals:
- Giant,
- Cube
- Viper
- Santos
- Giant,
- Cube
- Viper
- Santos
-
Een nieuwe bike rond de 1000euro moet je kijken bij merken zoals:
- Giant,
- Cube
- Kenesis
- Viper
- Santos
En 2e de hands is moeilijker om aan te geven. Je kunt het beste wanneer je een 2e hands bike op het oog hebt, de specificaties op het forum gooien en dan zal er iemand wel advies kunnen geven.
- Giant,
- Cube
- Kenesis
- Viper
- Santos
En 2e de hands is moeilijker om aan te geven. Je kunt het beste wanneer je een 2e hands bike op het oog hebt, de specificaties op het forum gooien en dan zal er iemand wel advies kunnen geven.
-
Bij Ten Tusscher staat een mooie C"Dale: F900SL m XL BBQ. Voor 850 euro"s is dat een mooie bike, maar is het jouw frame-maat?
http://www.tentusscher.nl, dan naar "fietsen" en dan naar "aanbod 2e hands".
Bij Bikecare stellen ze mountainbikes samen uit gebruikte onderdelen van de wedstrijdrijders. Bijvoorbeeld Micha de Vries van het HPC-team vervangt zijn onderdelen heel vaak, dus dikwijls is daar maar één wedstrijd mee gereden. Daarna gaat het op de plank. Als er weer genoeg onderdelen op de plank liggen, dan maken ze daar weer een tweedehands mountainbike van. http://www.bikecare.nl
In de kelder van het rijwielpaleis in Bilthoven staan veel gebruikte bikes te koop. De moeite van het bekijken zeker waard! http://www.rijwielpaleis.nl/occasion/overzicht.asp
http://www.tentusscher.nl, dan naar "fietsen" en dan naar "aanbod 2e hands".
Bij Bikecare stellen ze mountainbikes samen uit gebruikte onderdelen van de wedstrijdrijders. Bijvoorbeeld Micha de Vries van het HPC-team vervangt zijn onderdelen heel vaak, dus dikwijls is daar maar één wedstrijd mee gereden. Daarna gaat het op de plank. Als er weer genoeg onderdelen op de plank liggen, dan maken ze daar weer een tweedehands mountainbike van. http://www.bikecare.nl
In de kelder van het rijwielpaleis in Bilthoven staan veel gebruikte bikes te koop. De moeite van het bekijken zeker waard! http://www.rijwielpaleis.nl/occasion/overzicht.asp
Ikzelf heb slechte ervaringen met manitou vorken en zou daar toch niet voor kiezen tenzij je budget het niet anders toelaat. Heb ondanks slechte ervaringen toch een manitou black gekocht (i.v.m. budget) maar hij bottemd zo snel dat ik nu weer een zwaardere veer kan gaan kopen. Bij vorige manitroepvorken lekkende seals gehad.
Kdacht meld het even gezien je lomp, sterk en 90 kilo bent.

Kdacht meld het even gezien je lomp, sterk en 90 kilo bent.
;D hehe
Dank je.
Dit zie je meestal niet aan de buitenkant.
Maar ff wat anders, misschien dat jij (of anderen) een idee hebben.
Nou heb ik in 2 "goede" mtb winkels gevraagd wat voor framemaat ik (ik is 1.90) ongeveer nodig heb.........schatting zeg maar.
Nou was dit bij de ene ongeveer 19.5 inch, maar de ander begon direct over een grote fiets 23 inch of x-large. Dit laatste was bij beukers in petten en ik neem aan dat zij wel weten waar ze over praten.
Maar hoe kan dit verschil zo groot zijn?
Wat zal ongeveer een redelijke maat zijn voor iemand van 1.90?
Dank je.
Dit zie je meestal niet aan de buitenkant.
Maar ff wat anders, misschien dat jij (of anderen) een idee hebben.
Nou heb ik in 2 "goede" mtb winkels gevraagd wat voor framemaat ik (ik is 1.90) ongeveer nodig heb.........schatting zeg maar.
Nou was dit bij de ene ongeveer 19.5 inch, maar de ander begon direct over een grote fiets 23 inch of x-large. Dit laatste was bij beukers in petten en ik neem aan dat zij wel weten waar ze over praten.
Maar hoe kan dit verschil zo groot zijn?
Wat zal ongeveer een redelijke maat zijn voor iemand van 1.90?