Welke bike als instapmodel voor vrouwen???
Moderators:JJ, Beheerders
Hallokes,
bij deze roep ik de dp-ers met vrouwelijke bike-wederhelft op om hun ervaringen te delen! Mijn vriendin zou, tot mijn grote vreugde, ook willen biken en wij kijken uit naar een instapmodelletje voor tour en andere ritjes ;D. Ik had mijn oog laten vallen op de Contessa 30 van Scott en de Hardrock sport women"s van Specialized, zijn er nog andere "vrouwenmodellen" die prijs / kwaliteit meevallen? Nuttige Tips zijn welkom!
Alvast bedankt,
GreetZ
pHiLL
bij deze roep ik de dp-ers met vrouwelijke bike-wederhelft op om hun ervaringen te delen! Mijn vriendin zou, tot mijn grote vreugde, ook willen biken en wij kijken uit naar een instapmodelletje voor tour en andere ritjes ;D. Ik had mijn oog laten vallen op de Contessa 30 van Scott en de Hardrock sport women"s van Specialized, zijn er nog andere "vrouwenmodellen" die prijs / kwaliteit meevallen? Nuttige Tips zijn welkom!
Alvast bedankt,
GreetZ
pHiLL
Re:Welke bike als instapmodel voor vrouwen???
Hallo daar, als ervaringsdeskundige (mijn vriendin fietst mij er inmiddels bijna uit :-[ )
Als je een beetje handig bent kan je imho beter een goede tweedehands kopen en opknappen. Heeft ze meteen goede onderdelen dioe het blijven doen in de modder en zo, en heb jij minder onderhoud... Tenminste, zo gaat het vaak, dat jij opdraait voor het onderhoud, of heb ik het slecht geregeld?
Belangrijk: topzadel (bv fizik vitesse) en een goed op maat gemaakte fiets. Niet meteen met spd beginnen ook, lijkt mij.
Succes ermee! Het is iig erg leuk als je fietsen met je vriendin kan delen! ;D
Als je een beetje handig bent kan je imho beter een goede tweedehands kopen en opknappen. Heeft ze meteen goede onderdelen dioe het blijven doen in de modder en zo, en heb jij minder onderhoud... Tenminste, zo gaat het vaak, dat jij opdraait voor het onderhoud, of heb ik het slecht geregeld?
Belangrijk: topzadel (bv fizik vitesse) en een goed op maat gemaakte fiets. Niet meteen met spd beginnen ook, lijkt mij.
Succes ermee! Het is iig erg leuk als je fietsen met je vriendin kan delen! ;D
trek 4500 wsd 649€
specialized rockhopper women 810€
gary fisher tassajara gs 799€
Maar mijn vriendin heeft gewoon een mannenmodel in 15" met vrouwenzadel en dat zit uitstekend.
Een vrouwenmodel is niet altijd beter en de keuze is zeer beperkt.
specialized rockhopper women 810€
gary fisher tassajara gs 799€
Maar mijn vriendin heeft gewoon een mannenmodel in 15" met vrouwenzadel en dat zit uitstekend.
Een vrouwenmodel is niet altijd beter en de keuze is zeer beperkt.
Ik heb eerst een cheapassed 2ehands barrel in elkaar gedraaid (spul dat nog in de garage lag, platformpedalen, €5 zadel), ze vond het toen wel redelijk leuk om mee te doen maar liever niet meer dan dat, daarna toch maar geinvesteerd in wat beters (XT-XTR ding, Selle Italia Trans Am, SPD"s) en nu doet ze ook wedstrijden mee e.d., zoals Nard al zei is vooral het zadel erg belangrijk (Vitesse of Trans Am LDY dus), verder denk ik ook dat je met een goed afgestelde 2e hands (event. kortere stuurpen oid) al een heel eind gaat komen, op deze manier voorkom je ook dat je over 4 jaar op zolder een ongebruikte nieuwe bike tegen gaat komen...
-
Mijn vriendin rijdt ook op een Trek.. Prima bike voor wat ze er nu mee doet...Jammer dat ik niet meer samen met haar kan fietsen vanwege mijn knieen..
Ik vind het in ieder geval een betaalbare instapbike met een goede afmontage..
Ik vind het in ieder geval een betaalbare instapbike met een goede afmontage..
Bij Rose versand in Duitsland hebben ze een vrij grote keus uit damesfietsen. Ik moet zeggen dat ze er nog mooi uitzien ook.
Bij Canyon hebben ze nu ook een dameslijn, erg goede fietsen voor weinig geld.
Bij Canyon hebben ze nu ook een dameslijn, erg goede fietsen voor weinig geld.
Eh fille zoiets gelijk da van ons ma...maar dan iets minder stijf :P
Frames kosten niet zoveel er zijn zelfs nog goedkopere frames dan het model dat ons ma heeft, en gekunt zelf de onderdelen kiezen die ge er wilt opzetten aldan niet 2de hands. Trouwens gij hebt toch ook nog een heel deel stukken liggen en heb ook nog wel iets in huis.
greetz
Frames kosten niet zoveel er zijn zelfs nog goedkopere frames dan het model dat ons ma heeft, en gekunt zelf de onderdelen kiezen die ge er wilt opzetten aldan niet 2de hands. Trouwens gij hebt toch ook nog een heel deel stukken liggen en heb ook nog wel iets in huis.
greetz