niet omdat Giant mn oude zo slecht vond, maar omdat ze hem getest hadden en helaas voor de bestuurder van mn fiets liep dat verkeerd af. De testrijder kreeg een ongeluk met mijn fiets en hij is nu total loss. Van giant mag ik een andere fiets uitkiezen, een duurdere mag ook met bijbetaling.
Vanmiddag ga ik naar mijn LBS en kijken we wat de mogelijkheden zijn. Ik kan niet ontkennen dat ik enorm blij ben dat die fiets in puin ligt! Beterschap aan de testrijder en tevens mijn dank aan hem.
Heb met de dealer overlegd en het wordt naar alle waarschijnlijkheid een Koga X runner Alloy.
Complete LX groep met deore schijfremmen, Ritchey pro/wcs onderdelen, mavic velgen en Racing Ralph bandjes.
Vind het een mooie bike, goed frame (handgemaakt) van Alu 7005. Geen mindere onderdelen aan de fiets. Rock Shox Judy TT

specs:
Framematen
42-47-52-55cm
Frameomschrijving
Volledig handgemaakt TIG-welded frame, vervaardigd van Aluminium 7005 triple hardened en triple butted buizen. Voorzien van geïntegreerd balhoofd. Staande achtervork voorzien van S-bend shape en verwisselbare achterderailleurpat. 1.450g
Voorvork
Rockshox Judy SL, travel 70-115mm. 1.900g
Kleurencombinatie
Titanium brush
Stuurbocht
Ritchey Comp Flat Mountain O/S width 580mm ø31,8
Stuurvoorbouw
Ritchey Pro O/S A-head ø28,6 "vier bouts"
Stuurgrips
Ritchey WCS
Bar-ends
Ritchey WCS
Remmen
Shimano Deore LX BR-M555 Polished / SM-BH60/61
Schakelgreep (r)
Shimano Deore LX SL-M570 Zilver
Schakelgreep (l)
Shimano Deore LX SL-M570 Zilver
Remgreep (r)
Shimano Deore LX BL-M556 Polished
Remgreep (l)
Shimano Deore LX BL-M556 Polished
Balhoofdstel
Cane Creek A-head IS-2 industrielager 1 1/8" Zwart
Ketting
Shimano CN-HG73 106 links
Wielset
Mavic Crossland Zwart
Banden
Schwalbe Racing Ralph Evolution 54-559
Zadel
Selle San Marco ODS
Zadelpen
Ritchey Pro V2 Mtn ø31,4x400mm
Zitbuisklem
Koga Alloy Zwart
Crankset
Shimano Deore LX FC-M572 Zilver 44x32x22T
Bracketas
Shimano BB-ES51 BSA 73-121mm
Pedalen
Time Atac Alium
Cassette
Shimano CS-HG70 9-speed 11-12-14-16-18-21-24-28-32T
Achterderailleur
Shimano Deore LX RD-M570-SGS Zilver
Voorderailleur
Shimano Deore LX FD-M570 T-swing T-route ø34,9 66-69 Zilver
Pomp
SKS RookieXL double shot
Bidon
Koga Elite Cincio Zwart
Bidonhouder
Elite Ribeo Zwart
Het enige wat ik dr eventueel aan laat veranderen is de voorvork. Even overleggen en kijken wat ze nog aan oude 2003 modellen hebben liggen. Moet niet zo`n probleem zijn.
Verder moet ik er nog bij vermelden dat de kleur op de foto 100% bagger lijkt, maar in het echt is het een mooie fiets (naar mijn mening) en daar lieg ik niet om want ik ga niet op een fiets fietsen die ik niet mooi vind.