nieuw frame besteld!
Moderators:JJ, Beheerders
Afgelopen donderdag mn nieuwe frame besteld. Santa Cruz Blur 2005 in black anodized en back-triangle in polished silver! Custom baby!! :P
Achterdemper FoxRP3, verdere uitrusting nog niet bedacht, in ieder geval Chris King naven en headset in silver, crankset Race Face Deus XC in zilver, zadelpen en stuurpen Thomson Elite in zilver :-* Wat betreft voorvork zat ik te denken aan de nieuwe Pike Team maar ben er nog niet helemaal uit. Nog tijd genoeg, heb hem pas in maart nodig, eerst winter.... brrrr.
Voorstellen zijn welkom wat betreft onderdelen.
Tobìas
Achterdemper FoxRP3, verdere uitrusting nog niet bedacht, in ieder geval Chris King naven en headset in silver, crankset Race Face Deus XC in zilver, zadelpen en stuurpen Thomson Elite in zilver :-* Wat betreft voorvork zat ik te denken aan de nieuwe Pike Team maar ben er nog niet helemaal uit. Nog tijd genoeg, heb hem pas in maart nodig, eerst winter.... brrrr.
Tobìas
Re:nieuw frame besteld!
bagheera schreef:
Afgelopen donderdag mn nieuwe frame besteld. Santa Cruz Blur 2005 in black anodized en back-triangle in polished silver! Custom baby!! :P
Tobìas
Dat gaat een mooie bike worden!!
Voorstellen:
Hope Mono Mini schijfremmen!

Ja de mini"s vind ik persoonlijk supervet in design maar k vindt ze was lafjes remmen persoonlijk, k hou van aggressieve remmen. Hoorde dat de M4 wat aggressiever zou zijn? Heb nog een setje XT 2002 liggen, misschien een optie want tegen die tijd ben ik net vader geworden dus weinig cash denk ik ;D
stoer...alleen ik zou me wel twee keer bedenken voor dat ik die RF Deus zou aanschaffen voor zoveel poen.....heb namelijk zelf nogal de ervaring dat als Race Face XC op iets zet je het niet te dolletjes kan maken....en aangezien je kiest voor een Pike denk ik niet dat je alleen aan XC gaat doen...is toch wel echt een FR vork....
Copy the story of GTLTS, ik ben nog niet helemaal tevreden over mijn deus XC.
Misschien is de RF Atlas AM (All Mountain) iets voor je? wordt veel verteld dat dat een goeie allrounder moet zijn...
Misschien is de RF Atlas AM (All Mountain) iets voor je? wordt veel verteld dat dat een goeie allrounder moet zijn...
Pike is een All-Mountain fork met max 104mm vering, niet echt een freerider dus naar mijn mening. K fiets veel op technische singletracks met veel stenen enzo. Heb eigenlijk liever een 125 of 130mm vork maar dat gaat wat vreemd lijken op dit frame denk ik. In maart maar eens kijken, k werk in een bikeshop hier dus genoeg te testen :P
Vriend van me rijdt met Deus XC en die kerel rijdt knalhard en zonder problemen tot nu toe ;D
Vriend van me rijdt met Deus XC en die kerel rijdt knalhard en zonder problemen tot nu toe ;D
bagheera schreef:
Ja de mini"s vind ik persoonlijk supervet in design maar k vindt ze was lafjes remmen persoonlijk, k hou van aggressieve remmen. Hoorde dat de M4 wat aggressiever zou zijn? Heb nog een setje XT 2002 liggen, misschien een optie want tegen die tijd ben ik net vader geworden dus weinig cash denk ik ;D
Zelf heb ik de M4"s, ben daar erg tevreden over tot nu toe! Maar vraag me dat over een jaartje nog eens want ik heb ze nog niet zo lang

Pike is max 140/145mm veerweg en heeft een steekas met snelspanner. Lijkt me toch een prima fr vorkje!
bagheera schreef:
Knalhard rechtdoor ofzo?
Ik (samen met BOSS hier) zitten een beetje in troubles met die dingen... Frappant...
Hmmm, k heb een Race Face Diabolus besteld, hopelijk houdt die het beter dan de Deus van Den Helle en Boss ...
idd...XC bij RF is echt XC.....en die Pike lijkt me toch wel richting FR gaan aangezien Rock shox geen tegenhanger had voor heavyweights als de Sherman en de Z1 enzovoort...
en een kleinere vork zal echt niet slechter zijn in een blur...
@msxx: die zal het wel gaan uithouden, er valt meestal weinig te klagen over het RF DH spul...
en een kleinere vork zal echt niet slechter zijn in een blur...
@msxx: die zal het wel gaan uithouden, er valt meestal weinig te klagen over het RF DH spul...
Ga voor een Fox Talas ook mooi black ano!
- Xircuit
- Contacteer:
Ik heb me gister 35 kilometer vermaakt met een Pike, het is een fijne vork maar zoiets zet je toch niet in een Blur? Daarvoor is hij te lomp en te zwaar. Een Pike past beter in bijvoorbeeld een Heckler. Kies dan voor een Reba, al zou ik kiezen voor een Marzocchi Marathon XC/SL met 105-120 mm.
Een Pike lijkt me overkill.
Een Pike lijkt me overkill.
Binker schreef:
Ga voor een Fox Talas ook mooi black ano!
Komt die ook in zwart ano? k zag laatst een 2005 in donkerblauwgrijzig, maar als die in zwart ano komt...
Zat ook te denken aan fox vanilla 125 RLC 2005
- Xircuit
- Contacteer:
De kleur kun je toch zelf aanpassen d.m.v. een spuitbus.
In een Blur moet je niet meer dan 100-115 mm veerweg vooraan zetten. Mail de heren van Santa Cruz zelf eens over dit onderwerp... Heb wat verhalen gehoord over het feit dat het de fiets uit onbalans haalt wat veerconcept betreft.... Dat zou zonde zijn...
zeker,
je mag nooit een 125 monteren in een blur.
max 10 cm.
Mijn Spider bvb rijdt echt NIET goed met een 10 cm vork, maar ideaal op 8 cm.
je mag nooit een 125 monteren in een blur.
max 10 cm.
Mijn Spider bvb rijdt echt NIET goed met een 10 cm vork, maar ideaal op 8 cm.
-
- Contacteer:
Waarom geen marzo marathon XC die is wel dik mooi in t zwart. Of een fox talas maar idd geen pike. misschien wel een reba 
Pikes worden volgens mij gemonteerd in de blur 4H door santa zelf. En das toch net eff anders dan een gewone blur

Pikes worden volgens mij gemonteerd in de blur 4H door santa zelf. En das toch net eff anders dan een gewone blur