Re:05 S-Work epic Frameset
Moderators:JJ, Beheerders
Heeft iemand enig idee wat dit frameset in Nederland kost? en waar ik dat zou kunnen bestellen?
Het is dus een Epic met Fox Float F100X (wat op zich al niet een goedkope fork is), zie hier de link: http://www.specialized.com/SBCBkModel.j ... 5z2.j27009
Ik heb de afgelopen tijd niet echt veel gefiets (alleen af en toe een tocht) en ik wil weer serieus gaan fietsen. Dus wil ik ook een serieuze fiets gaan opbouwen. Eigenlijk dacht ik aan een hardtail, maar misschien is dit ook iets...
Thanks Joost
Het is dus een Epic met Fox Float F100X (wat op zich al niet een goedkope fork is), zie hier de link: http://www.specialized.com/SBCBkModel.j ... 5z2.j27009
Ik heb de afgelopen tijd niet echt veel gefiets (alleen af en toe een tocht) en ik wil weer serieus gaan fietsen. Dus wil ik ook een serieuze fiets gaan opbouwen. Eigenlijk dacht ik aan een hardtail, maar misschien is dit ook iets...
Thanks Joost
advies verkoop lag ongeveer bij 2300 eurie d8 ik greetz jarno
ene neem geen zwarte die heb ik al ;D
ene neem geen zwarte die heb ik al ;D
-
Adviesprijs in de 2005 folder:
2180 Euro voor frame+zadelpen.
Dat is dus EXCLUSIEF vork, die is 1100 euro ofzo?
Te koop bij elke Nederlandse Specialized dealer, bijvoorbeeld Stappenbelt Apeldoorn. Meer dealers vind je waarschijnlijk op de Specialized site.
Let wel: ik noem enkel de adviesprijzen. Met slim shoppen kun je waarschijnlijk hetzelfde vinden voor minder geld.
spaar ze, Lars ;D
2180 Euro voor frame+zadelpen.
Dat is dus EXCLUSIEF vork, die is 1100 euro ofzo?
Te koop bij elke Nederlandse Specialized dealer, bijvoorbeeld Stappenbelt Apeldoorn. Meer dealers vind je waarschijnlijk op de Specialized site.
Let wel: ik noem enkel de adviesprijzen. Met slim shoppen kun je waarschijnlijk hetzelfde vinden voor minder geld.
spaar ze, Lars ;D
vork zit er bij dit jaar... is geloof ik niet eens als los frame te koop...
Ninko schreef:
vork zit er bij dit jaar... is geloof ik niet eens als los frame te koop...
voor € 2180,- de vork erbij???? lijkt mij toch sterk
Dan zou ik mij flink genaaid voelen als ik vorig jaar een sworks had gekocht........
dussssss©
Hier staat een S-Works EPIC frameset: http://www.bikerstreff.de/Bikes/Special ... orks_1.htm
Erg mooie fiets.
>> R@coon
Erg mooie fiets.
>> R@coon
Prijs is EXCLUSIEF vork, heb daarvoor zelf nog speciaal met Specialized europe gebeld om het na te vragen. je mag nooit afgaan op hetgeen op een site vermeld staat, altijd navragen bij distributeur of verdeler. de framekit met vork is enkel voor VS.
Maar de zadelpen krijg je er toch al bij ;D
De vork is uit deze foto"s weg gephotoshopped. dat zal niet zonder reden zijn neem ik aan...R@coon schreef: Hier staat een S-Works EPIC frameset: http://www.bikerstreff.de/Bikes/Special ... orks_1.htm
[
Ik zal die lui ook eens bellen, kijken of ze al van gedachten zijn veranderd. Anders komt het er op neer dat ik +/- 3000 Euro kwijt zou zijn aan frame+vork.Bruno schreef: Prijs is EXCLUSIEF vork, heb daarvoor zelf nog speciaal met Specialized europe gebeld om het na te vragen. je mag nooit afgaan op hetgeen op een site vermeld staat, altijd navragen bij distributeur of verdeler. de framekit met vork is enkel voor VS.
dat wordt inderdaad sparen, of ander frame/vork zoeken...

Thanks voor de reacties
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een gewoon Epic frame en een S-Works Epic frame behalve dat de eerste een M4 frame is en de tweede een M5 frame is (M5 is lichter neem ik aan). Zit er nog een verschil in de demper die wordt gebruikt ofzo?
En zit er bijvoorbeeld nog verschil in het stuurgedrag van de twee frames? Het prijsverschil tussen de twee is namelijk groot genoeg om serieus naar een gewoon Epic frame te kijken.
Gr Joost
En zit er bijvoorbeeld nog verschil in het stuurgedrag van de twee frames? Het prijsverschil tussen de twee is namelijk groot genoeg om serieus naar een gewoon Epic frame te kijken.
Gr Joost
-
- Contacteer:
IK kan voor zoveel geld wel iets mooiers uitzoeken, dan zo"n: "Hey hoe rijdt zo"n specialized nou, een vriend van me heeft er ook 1" :-X
-
Check de site: geometrie en demper van de M4 is gelijk aan de S-works. Gewicht verschilt natuurlijk wel
Alleen de 2 goedkoopste Epics (Epic en Comp?) hebben een eenvoudiger demper
Ik weet trouwens niet of het M4 frame wel los te krijgen is, maar meestal betaal je relatief veel geld voor een losse frameset! Een complete fiets kopen en customizen is dus wellicht voordeliger!?
Lars
Alleen de 2 goedkoopste Epics (Epic en Comp?) hebben een eenvoudiger demper
Ik weet trouwens niet of het M4 frame wel los te krijgen is, maar meestal betaal je relatief veel geld voor een losse frameset! Een complete fiets kopen en customizen is dus wellicht voordeliger!?
Lars
alleen de S-works is los verkrijgbaar.
dussssss©
dussssss©
Ik vind het veel geld voor een made in taiwan frame, ik zou een comp of zo kopen en die cutomizen, misschien kun je nog wel een dealtje slaan met je dealer. Beetje dealer wil hem wel customizen, plus bij de comp heb je al een goede vork.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Alle epics op de S-works na zijn M4 alu
Alleen de S-works en de epic Marathon hebben een Brain IQ demper waarbij je de threshold (gevoeligheid van de inertieklep) kan regelen, de andere hebben enkel rebound regeling. S-works heeft bovendien een carbon upper link en is uiteraard in lichter M5 alu ::)
Alleen de S-works en de epic Marathon hebben een Brain IQ demper waarbij je de threshold (gevoeligheid van de inertieklep) kan regelen, de andere hebben enkel rebound regeling. S-works heeft bovendien een carbon upper link en is uiteraard in lichter M5 alu ::)
thanks heren. Ik denk dat ik maar eens een proefrit ga regelen ergens.
Ik vraag me toch nog steeds af of niet gewoon weer een hardtail moet nemen (mij = verstokte hardtail fan).
Weet iemand nog een alternatief voor een Epic? Dus een fiets met demper achter die nog een beetje iets van een hardtail in zich heeft?
Ik vraag me toch nog steeds af of niet gewoon weer een hardtail moet nemen (mij = verstokte hardtail fan).
Weet iemand nog een alternatief voor een Epic? Dus een fiets met demper achter die nog een beetje iets van een hardtail in zich heeft?
Zoveel modellen maar persoonlijk heb ik meer met specialized, dus als ik een fully zou kopen wordt het zeker een Epic, ik vind het alleen teveel geld voor zo"n frame, dus ik zou eens test rijden op een M4 model met een goede fox vork. Dan heb je volgens mij zeker geen slechte fiets.
mzzl
Gène
mzzl
Gène