Wat zou je doen

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

FREAKaZOID
Contacteer:
Wat zou je doen

Bericht door FREAKaZOID » do dec 02, 2004 1:14 pm

In het kader: Ik weet niet wat ik wil, voorlopig nog helemaal niks maar k orrienteer me suf. Hier een aantal van mijn favo alternatieven.

Deze bikes lijken me allemaal wel wat. Wat zou jij doen en waarom?
XC gebruik, voornamelijk in Nederland. Maar ben iets minder voorzichtig dan de gemiddelde gebruiker.

Waar vindt ik de prijs van de Yeti

Elevation12,000

Re:Wat zou je doen

Bericht door Elevation12,000 » do dec 02, 2004 1:39 pm

1900 euro bij FilipSport
http://www.filipsport.com/dutch/pricelist_yeti.php

Ik ben niet zo "into" suspension, maar volgens DirtRagMag nr110 die ik net gelezen heb is asr sl"s broertje 575 wel ok. Verder is Yeti natuurlijk een gaaf merk (het gaafste wellicht?), alhoewel ik zelf wel een duidelijk voorkeur heb voor spul van voor "96 (Parker era).

BTW Yeti"s die in Turqoise leverbaar zijn gemaakt in Colorado. Overige worden gebouwd in Taiwan, alhoewel Yeti blijft benadrukken dat het ook hier om een kleinschalig, ambachtelijk bedrijf handelt. Men stelt: Het uitbesteden zou het gevolg zijn van een capaciteitsvraagstuk. Men vond geen geschikte partner in de VS en zou vandaar uitgeweken zijn naar Taiwan. Conform de waarheid of niet: Feit is dat Taiwan "built" Yeti"s goedkoper worden aangeboden.

Niet in jouw rijtje, maar al eens aan een Ventana gedacht?

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do dec 02, 2004 4:09 pm

Hangt van het gebruik af, puur XC de Giant, iets meer comfort dan de RM Element.

Sven

Bericht door Sven » do dec 02, 2004 4:49 pm

Klein valt voor mij definitief af. Fijne bike, maar niet voor hier in nl te xc-en.
Rocky vond ik eerst mooi, nu niet meer zo origineel, wel goed...

Ik zou voor de SantaCruz Superlight of Yeti gaan, als ik daartussen moest kiezen, dan deze.

Maar waarom geen über HT? Als je al aangeeft dat je niet een van de voorzichtigste bent, en ook het meerendeel in NL rijdt, zou ik juist eerder van de superlight, light enzo afblijven, en een mooi HT frame scoren...

Just my 2 cents...

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » do dec 02, 2004 5:51 pm

[quote="D"n Helle"]
Klein valt voor mij definitief af. Fijne bike, maar niet voor hier in nl te xc-en.
Rocky vond ik eerst mooi, nu niet meer zo origineel, wel goed...

Ik zou voor de SantaCruz Superlight of Yeti gaan, als ik daartussen moest kiezen, dan deze.

Maar waarom geen über HT? Als je al aangeeft dat je niet een van de voorzichtigste bent, en ook het meerendeel in NL rijdt, zou ik juist eerder van de superlight, light enzo afblijven, en een mooi HT frame scoren...

Just my 2 cents...

[/quote]

Hmmm, waarom valt voor jou de Klein af? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Je hebt een luxeprobleem!
De Santa en de Klein, daar zou ik het heel moeilijk mee hebben en ik zou het af laten hangen van een impulsieve bui ;)

Liefst:
Palomino voor xc
Heckler voor de alpen..

Sven

Bericht door Sven » do dec 02, 2004 5:57 pm

Had wel een reactie van jou verwacht. :-*

Gewoonweg omdat ik vind dat die Klein een perfecte bike is voor trail en technisch geleur, en totaal niet voor nederlands xcen... Veels te zonde want daar kun je em nooit tot de max gebruiken... Dus no offence tegen je bike..

Maar nogmaals, ik ben nog altijd wel benieuwd waarom Freak een fully wil, en geen vette ht?

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do dec 02, 2004 6:24 pm

voor je naar merken en kleure kijk
bestudeer hun veerwerking eerst eens te goei.
een nrs is n four bar, een superlight is een single pivot om er maar 2 uit te halen. Vraag ej af wat je belangrijk vindt, welk veersysteem daar best bij aansluit
Kijk minstens even hard naar de demper die er bij geleverd is.

als je dan nog ni suf bent kan je over merken en kleuren spreken

maar dit wist je allang.

rene

Bericht door rene » do dec 02, 2004 6:40 pm

Al aan een Scott Genius gedacht?
Wat je er over leest klinkt goed....
Overigens lijkt mij het maken van een aantal testritten de beste optie . . .

Plons

Bericht door Plons » do dec 02, 2004 6:47 pm

heb op 3 van de fietsen gereden :

rm, santa en de yeti.

Rm is een super gaaf fietsje, maar de lagers laten te wensen over, maar voor de rest een super fiets.

De Yeti : daar zou ik voor gaan, roxy heeft ene, en moest ik geen 120 kilo wegen, zou ik ook eentje kopen, want hij rijdt super deluxe zalig, nog beter dan de rm, dat zeg wat.

de santa is goed, maar single pivot en ik haat fietsen die pedaal terugslag hebben, en dat heeft die dus. Als je daar mee kunt leven, zou ik gaan voor deze fiets, want hij is het goedkoopste van de 3 (denk ik). ook de lichtste denk ik

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » do dec 02, 2004 10:20 pm

Santa is idd de goedkoopste. maar ik denk dat k me wel erger aan t veersysteem. De yeti heeft ook wel een beetje mijn voorkeur. Alleen die prijs, een RM is iig vaak met een beetje omweg goedkoper aan te komen dan advies prijs. op de site van filipsport staan bijvoorbeeld soms leuke aanbiedingen. Veel RM iig op t moment zag k wel.

@ BF, weet ook wel dat ze niet allemaal t zelfde "soort" xc bikes zijn, maar goed, dit zijn allemaal bikes waarvan ik persoonlijk denk dat ik ze zou willen/kunnen kopen, en dan hoor ik nu dus wat iedereen zo denkt van deze bikes. Kheb helaas slechts 1 van deze bikes een aardig stuk kunnen proberen, de RM, en dat beviel iig goed.

@ René scott is ook mooi, maar zijn die frames ook een beetje los te koop en dan vin ik dat k wel een beetje een bike heb die k vaker tegenkom. Al is dat bijv met een giant NRS ook t geval

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » do dec 02, 2004 10:22 pm

@ plons, yeti kokopeli, daar ooit wel eens mee gereden? lijkt me op zich ook niet verkeerd :) Op t oog verschilt hij namelijk niet zo veel? of toch wel?

Plons

Bericht door Plons » do dec 02, 2004 10:42 pm

Eddy the eagle heeft er eentje, hem moet je contacteren !

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr dec 03, 2004 12:23 am

FREAKaZOID,

Daar je al aangaf een wat wildere rijder te zijn en omdat je nu aangeeft toch wat voordeliger te willen slagen, zou het misschien aanbevelingswaardig zijn ook de 575 in overweging te nemen.

Verder beloof ik dat ik mijn best zal doen te onthouden het 575 van DRM online te brengen als er een scanner in buurt is. Als je het binnen nu en laat zeggen een dag of 3 niet hebt moet je nog maar even een kick geven.

Zoals ik al stelde ben ik niet zo "into" suspension. Ik ga ondubbelzinnnig voor ZS (Zero Suspension) of hoogstens voorvering. Zij die jou igg wel tot in de finessen kunnen vertellen wat een asr sl of 575 doet zijn zij op het YetiFan forum: http://www.aimoo.com/forum/categories.c ... ryID=86966 Zij zijn altijd wel gewillig iem. te verwelkomen als "member of the tribe" en ten dienste te staan met goed advies. ;) (wel in Engels)

wordt vervolgd

Beerfly

Bericht door Beerfly » vr dec 03, 2004 10:20 am

Turner Flux.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr dec 03, 2004 1:15 pm

Overdenkend wat ik zou doen kwam deze nog boven drijven:
Afbeelding
Juchem FS. Deze is van "95! Een echte evergreen dus. Zelfs nog wat ouder als de Element. Duits degelijk met super afwerking. Niet beknibbelt op de lagers ofzo. Vooral super voor langere afstanden.
Leuke data, maar wat voor mij ook zou tellen is dat ik Werner Juchem zo ontzettend graag die order gun. ;)

De site: http://www.juchem-bike.de/ Zie vooral die reviews/tests niet over het hoofd.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » vr dec 03, 2004 2:04 pm

ik zou voor de yeti gaan, maar dan wel de 575!!! die is echt supertof man!! zit je met iets meer veerweg alvast goed voor de toekomst.. en dan heb je de tofste bike van heel dp hier!! vooral die nieuwe raw kleur is erg mooi.
Afbeelding

kost met de afgebeelde kit iets van 3000, in amerika dan, dus ik weet niet precies hoeveel dit in benelux is. en volgens de site is de afgebeelde vork een float, maar ziet er naar mijn mening meer uit als talas, of heb ik t verkeerd? met talas is de prjs wat hoger nl.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » vr dec 03, 2004 4:20 pm

wel een heeel mooie bike, wordt ook goed beschreven alleen toch wel veeel veerweg. Maar goed als je er geen nadeel van hebt zo als de bladen zeggen. Ook een mooi alternatief. en toch eff iets goedkoper dan de andere yeti

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr dec 03, 2004 5:14 pm

Sir Gonz Lays schreef:.. en dan heb je de tofste bike van heel dp hier!!

Uuh, d"r zit niet eens bladgoud op. ;)

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » vr dec 03, 2004 6:02 pm

[quote="D"n Helle"]
Had wel een reactie van jou verwacht. :-*

Gewoonweg omdat ik vind dat die Klein een perfecte bike is voor trail en technisch geleur, en totaal niet voor nederlands xcen... Veels te zonde want daar kun je em nooit tot de max gebruiken... Dus no offence tegen je bike..

Maar nogmaals, ik ben nog altijd wel benieuwd waarom Freak een fully wil, en geen vette ht?

[/quote]

Sorry ;D

Persoonlijk vind ik hem juist nog iets teveel XC georienteerd.. maar ja, that"s me

Ben wel benieuwd welke bike Freakazoid gaat kiezen..

Waarom geen Storck Organic?

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » vr dec 03, 2004 7:43 pm

Elevation12,000 schreef:
[

bladgoud??? ben je een neger dan? ???

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » vr dec 03, 2004 7:45 pm

ik wel namelijk....... 8)

enne die 575 die hierboven afgebeeld is kost omgerekend 3300 als ik t goed heb. los frame 1510 euro..

die asr kost frame only al 1899 dollar dus dat zal iets van 2100 euro hier in nl worden denk ik.

echt mooie fietsen, ik vindt alleen bij de 575 dat carbon scharnierpunt op de staande achterbrug nog steeds een beetje raar voor een fiets met bijna 6 inch veerweg. maar toch is t mijn favoriet!

heeft er al wel eens iemand op mogen rijden hier??

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr dec 03, 2004 8:17 pm

Sir Gonz Lays schreef:
[
Elevation12,000 schreef:
[

bladgoud??? ben je een neger dan? ???

idd een hele grote en ik exploiteer wat vrouwen

Maar euh, maakt het uit?

check de link voor wat een zwarte pimp zoal rijdt :o

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr dec 03, 2004 8:25 pm

FREAKaZOID,

Ik heb je beloofd het DirtRag 575 artikel op de scanner te leggen en online te gooien. Blijkt niet langer nodig, want het staat gewoon op de site van YetiFan.

Klik hier: http://www.yetifan.com/DirtRag110_Yeti575.pdf

;)

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » za dec 04, 2004 7:05 pm

@ msxx, dit is orrienterend he, mijn ouders maken me namelijk af als k een nieuw frame bestel 8)

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » za dec 04, 2004 7:06 pm

@elevation 12000! THNX! :)

Plaats reactie