i.v.m cube
Moderators:JJ, Beheerders
hoi allemaal, stel ik koop (bestel) bij b2b ne cube watvoor dan ook een? kan ik er dan hier ( in belgie) onderdelen voor, van krijgen .(hier in de buurt is er geeneen die in cube dealt
dusja raad graag

Re:i.v.m cube
Waar is hier in de buurt?
Er zit een Cube dealer in Turnhout of Kasterlee (turnhoutsebaan in ieder geval, mega bike) bijvoorbeeld
Er zit een Cube dealer in Turnhout of Kasterlee (turnhoutsebaan in ieder geval, mega bike) bijvoorbeeld
Alleen frame is toch Cube, de afmontage zijn andere merken en die zijn heel goed in België te verkrijgen. Dus waarom niet kopen?
Bart
Bart
dus een frame en hier in belgie er andere stukken op plaatsen dat gaat perfect dan? da scheelt niet in de maat of maten met andere merken?
ps ben van beveren waas.
ps ben van beveren waas.
somebody schreef:
dus een frame en hier in belgie er andere stukken op plaatsen dat gaat perfect dan? da scheelt niet in de maat of maten met andere merken?
ps ben van beveren waas.
Alle onderdelen zijn er in een aantal gangbare maten.
De onderdelen die niet op elk frame passen en waarbij de maatvoering belangrijk is:
Voorderailleur (diameter zitbuis? kabelgeleiding, bovenlangs of onderlangs?)
Trapas (breedte + lengte as)
Balhoofd (alhoewel voor xc bikes 1 1/8e standaard is)
Zadelpen (diameter zitbuis)
Schijfremmen (hoe zijn de nokken gemonteerd op het frame? Doorgaans volgens twee standaarden: IS2000 of Postmount)
De overige onderdelen zijn in principe altijd uitwisselbaar
Maar gezien je vraagstelling raad ik je aan:
Ofwel alles kopen bij een en dezelfde LBS die je kan adviseren
Danwel een complete bike te kopen
Als je onderdelen koopt in de verkeerde maat dan wordt het zo"n dure business..
-
het enige unieke aan een frame is de derailleur pad en in sommige gevallen de geintegreerde balhoofdlagers.. De rest is overal te verkrijgen