Hoe zwaar is een Nicolai??
Moderators:JJ, Beheerders
Ik hoor altijd dat een Nicolai frame wel aan de zware kant is. Hoe zwaar is dat dan wel, kan er weinig over vinden, klein beetje op Weight Weenies. Ik zou graag het gewicht willen weten van een:
Helius CC
Helius FR
Nonius CC
Saturn TCC
Bass TFR
Als je een gewicht weet wil je dan ook de maat vermelden.
Groet KLAAS
Helius CC
Helius FR
Nonius CC
Saturn TCC
Bass TFR
Als je een gewicht weet wil je dan ook de maat vermelden.
Groet KLAAS
Re:Hoe zwaar is een Nicolai??
de saturn TCC komt voor de elite versie op 10.2 kg en voor de super versie op 9.55 kg
staat alleen niks over voor welk framemaat dit is.
de andere types staan de gewichten er niet bij op de site van nicolai, of ik kan niet lezen
ik heb het trouwens over de hele fiets maar dat had je al wel in de gaten, sorry had niet goed gelezen dat je alleen het frame bedoelde. stom ::)
staat alleen niks over voor welk framemaat dit is.
de andere types staan de gewichten er niet bij op de site van nicolai, of ik kan niet lezen

ik heb het trouwens over de hele fiets maar dat had je al wel in de gaten, sorry had niet goed gelezen dat je alleen het frame bedoelde. stom ::)
Nicolai Bass TFR Limited 2004 M 4335 g w/ Fox Vanilla RL Pro Pedal shock
Nicolai Helius CC 2002 M 2450 g w/out shock
Nicolai Helius FR 2000 SIZE? 2605 g w/out shock
Nicolai Helius FR 2001 L 3318 g w/ Fox Vanilla RC 200, Ti Spring, main frame coated, rear ano, w/ add. gussets
Nicolai Helius FR 2003 M 3240 g w/out rear shock, reinforced seatstays
Nicolai Saturn (non-retail) 2000 S (46 cm) 1736 g w/ shock, special version for Eurobike 2000
Nicolai UFO DS 2004 Medium 3181 g w/out shock, anodized
Nicolai Argon CC 2004 48 cm (M) 1440 g
Nicolai Argon Rohloff 2003 45 cm (S) 1730 g anodized, Rohloff Speedhub dropouts, 110
weightweenies.starbike.com
-
Helius CC 2,8
Helius FR 3,8
Nonius CC 3
Saturn TCC 2,1
Bass TFR 4,1
Framegewichten zijn voor maat M en gelden als gemiddelde. Had je met een beetje zoeken ook kunnen vinden hoor...
Helius FR 3,8
Nonius CC 3
Saturn TCC 2,1
Bass TFR 4,1
Framegewichten zijn voor maat M en gelden als gemiddelde. Had je met een beetje zoeken ook kunnen vinden hoor...
brute_agrarier schreef:
Het lijkt een tendens te zijn om zelf niet meer te zoeken, maar het aan andere over te laten....
We zijn op de wereld om elkaar, om elkaar te helpen niet waar........enz.
of liever lui dan moe