Re:Interesse in een "Hoe goed is de DP-er in het echt&q
Moderators:JJ, Beheerders
Geen woorden maar daden :
de vraag werd gesteld in een andere topic vandaar :
Ik wil, indien er voldoende interesse is, een dag organiseren om te laten zien hoe goed jullie wel fietsen.
De rit zou dus bestaan uit een grote lus en in die grote lus zijn allerlei "Etappes Speciales", maw een echte enduro tocht (zoals bij de motoren)
De proeven kunnen als volgt zijn :
1. uphill op tijd
2. Impossible mountain
3. singletrack twist
4. technisch rijden (zonder voeten te zetten, maar geen echte trial eerder een xc trial)
enz...
Ik kan dit helemaal in elkaar steken, ik heb de nodige kennis van zaken, mag ik zo stellen;), ik zal zelf dan ook niet meedoen wel voordoen.
Punten worden gegeven op elke "Special"
Het zou verreden worden in Maasmechelen (Belgie), omdat ik het daar door en door ken.
Ook omdat ik daar de nodige specials kan maken waarvan ik nu al weet dat ze moeilijk toch doenbaar zijn.
Het zou gaan om een hele dag fietsplezier en veel lachen.
Het gaat dus NIET om : hoogste te springen, hardste naar boven te rijden.
Op het einde van de dag kan ik beloven dat de beste allround rijder gaat bekend zijn..
En vooral veel lachen...
Is hiervoor interesse ?
de vraag werd gesteld in een andere topic vandaar :
Ik wil, indien er voldoende interesse is, een dag organiseren om te laten zien hoe goed jullie wel fietsen.
De rit zou dus bestaan uit een grote lus en in die grote lus zijn allerlei "Etappes Speciales", maw een echte enduro tocht (zoals bij de motoren)
De proeven kunnen als volgt zijn :
1. uphill op tijd
2. Impossible mountain
3. singletrack twist
4. technisch rijden (zonder voeten te zetten, maar geen echte trial eerder een xc trial)
enz...
Ik kan dit helemaal in elkaar steken, ik heb de nodige kennis van zaken, mag ik zo stellen;), ik zal zelf dan ook niet meedoen wel voordoen.
Punten worden gegeven op elke "Special"
Het zou verreden worden in Maasmechelen (Belgie), omdat ik het daar door en door ken.
Ook omdat ik daar de nodige specials kan maken waarvan ik nu al weet dat ze moeilijk toch doenbaar zijn.
Het zou gaan om een hele dag fietsplezier en veel lachen.
Het gaat dus NIET om : hoogste te springen, hardste naar boven te rijden.
Op het einde van de dag kan ik beloven dat de beste allround rijder gaat bekend zijn..
En vooral veel lachen...
Is hiervoor interesse ?
-
- Forumbeheerder
afhankelijk van wanneer: ja!
Leuk idee, beetje jammer dat het niet dichterbij is maarja....... (moet ik maar niet wonen in Groningen).
en de gene die street rijden dan ::)
Discriminatie ;D *of hoe je het ook schrijft :P*
Discriminatie ;D *of hoe je het ook schrijft :P*
Ik haat wedstrijden >:( >:(
Maar lijkt mij opzich wel leuk om te komen kijken, ben erg slechte fietser nl. met een grote bek
dusssss©
Maar lijkt mij opzich wel leuk om te komen kijken, ben erg slechte fietser nl. met een grote bek

dusssss©
-
of ik erbij ben is maar devraag, maareh:
WAT EEN LEUK IDEE! ;D ;D ;D
En dit zonder knipoogjes. Goed initiatief!
Groeten, Lars
WAT EEN LEUK IDEE! ;D ;D ;D
En dit zonder knipoogjes. Goed initiatief!
Groeten, Lars
jah, wel interesse in. maar helaas kan ik er lastig heen gaan
Ninko schreef:
jah, wel interesse in. maar helaas kan ik er lastig heen gaan
Ga er op de fiets heen, dan heb ik je in elk geval de maximale punten voor het onderdeel "lange afstand".
Zeer leuk initiatief !
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Joehoe, kan ik laten zien hoe goed ik ben!!
Count me in!!! Wanneer zo"n beetje?
Wat een onzin zeg. Wedstrijden zijn voor mensen die zich onzeker voelen. Ik weet wat ik kan en niet kan.
zonoskar schreef:
Wat een onzin zeg. Wedstrijden zijn voor mensen die zich onzeker voelen. Ik weet wat ik kan en niet kan.
Nogmaals, het is geen wedstrijd.
Show us your stuff, instead of showing us your bike !
(en dat is op DP schering en inslag)
Hei, als Jayron en ik naar jou komen is het altijd meer een soort van "show your dick" contest... :-X
inderdaad, en uit beleefdheid lachen we dan niet met Junior Jayron, een dwerg zijn dwerg...
Hmm, dit lijkt me wel leuk, hier wil ik wel bij zijn!
-
- Forumbeheerder
zeg dat eens tegen Lopes, Gracia, Carter, Vouilloz, Bever of Peat....zonoskar schreef: Wat een onzin zeg. Wedstrijden zijn voor mensen die zich onzeker voelen. Ik weet wat ik kan en niet kan.
Als je onzeker bent als racer: vergeet t dan gewoon maar. Doe zelfs de moeite ni om je truitje te wassen....
-
Sympatiek idee. Zulks gericht op Oldschool en iets dichter bij huis en "I am in".
Ben trouwens benieuwd wat er van het mooie voornemen dat het geen wedstrijd zou moeten zijn terecht komt, dit terwijl het event wel de term contest in zijn naam draagt en er wel wedstrijdelementen inzitten.
Het balletje voor een RetroRide zal ik later nog eens opgooien.
Ben trouwens benieuwd wat er van het mooie voornemen dat het geen wedstrijd zou moeten zijn terecht komt, dit terwijl het event wel de term contest in zijn naam draagt en er wel wedstrijdelementen inzitten.
Het balletje voor een RetroRide zal ik later nog eens opgooien.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Elevation12,000 schreef:
Sympatiek idee. Zulks gericht op Oldschool en iets dichter bij huis en "I am in".
Neem je oud ijzer mee en het is Oldskool gericht

Gaat niet om de bike he, maar om wat je er mee kunt (of niet, who cares!!!).
Ik weet niet of Plons weet wat ie op zijn hals haalt, maar ik verwacht dan ook, naast mooi weer, een BBQ, een ronde miss (nee, niet Steelboy), een dagvullend programma en kinderopvang ;D
JJ
MINIMAAL !
Ivm de fiets :
alle "specials" die ik nu voor ogen heb zijn doenbaar op een oude stalen fiets met een 8cm vork. (wel met versnelling
)
maar dat is geen referentie (dat heb ik nu al gemerkt de laatste tijd), nogmaals : ze zijn mooi uitdagend voor iedereeen
Sommige heren kunnen dat hier bevestigen, het gaat echt om wat je kan met je fiets en het maakt echt niet uit met wat voor fiets.
Op één onderdeel kan je voordeel hebben met een 15 cm fully, op een ander onderdeel heb je voordeel van 9kilo klimgeit.
De specials zijn zo divers, die ik in gedachte heb, dat iedereen er plezier gaat aan hebben om ze te doen, ongeacht het resultaat ervan.
Wel merk ik al dadelijk op dat sommige terugschrikken omdat het een contest is, maar zie het eerder als een tochtje met wat bekenden en regelmatig krijg je een specialeke voorgeschoven waar je jezelf naar hartelust kan uitleven.
Tis wel zo, dat je natuurlijk moet kunnen verdragen dat als je daar staat met je 15cm fully, en je durft/kan iets niet wat eigenlijk ideaal zou zijn met die fiets en dat dan wel gedaan wordt op een xc fiets met 8cm veerweg.
Want in dit geval is er geen excuus,en moet je er mee kunnen leven, en ik denk dat dit vooral een probleem is voor 80% van de dp-ers : het leren leven in realiteit en niet zich verstoppend achter een pc scherm.
Ivm de fiets :
alle "specials" die ik nu voor ogen heb zijn doenbaar op een oude stalen fiets met een 8cm vork. (wel met versnelling

maar dat is geen referentie (dat heb ik nu al gemerkt de laatste tijd), nogmaals : ze zijn mooi uitdagend voor iedereeen
Sommige heren kunnen dat hier bevestigen, het gaat echt om wat je kan met je fiets en het maakt echt niet uit met wat voor fiets.
Op één onderdeel kan je voordeel hebben met een 15 cm fully, op een ander onderdeel heb je voordeel van 9kilo klimgeit.
De specials zijn zo divers, die ik in gedachte heb, dat iedereen er plezier gaat aan hebben om ze te doen, ongeacht het resultaat ervan.
Wel merk ik al dadelijk op dat sommige terugschrikken omdat het een contest is, maar zie het eerder als een tochtje met wat bekenden en regelmatig krijg je een specialeke voorgeschoven waar je jezelf naar hartelust kan uitleven.
Tis wel zo, dat je natuurlijk moet kunnen verdragen dat als je daar staat met je 15cm fully, en je durft/kan iets niet wat eigenlijk ideaal zou zijn met die fiets en dat dan wel gedaan wordt op een xc fiets met 8cm veerweg.
Want in dit geval is er geen excuus,en moet je er mee kunnen leven, en ik denk dat dit vooral een probleem is voor 80% van de dp-ers : het leren leven in realiteit en niet zich verstoppend achter een pc scherm.
Ik wil wel meedoen maar wanneer en mag ik als hardtail XC rijer wel een beetje pimpen met mijn vorm?
Of wordt het weer een parkoers voor de de gemiddelde 12 cm fully?
mzzl
Gène
mzzl
Gène
"alle "specials" die ik nu voor ogen heb zijn doenbaar op een oude stalen fiets met een 8cm vork." staat er duidelijk in de vorige replyGène schreef: Ik wil wel meedoen maar wanneer en mag ik als hardtail XC rijer wel een beetje pimpen met mijn vorm?
mzzl
Gène
wanneer ?
ooit
eerst eens zien hoeveel mensen er interesse hebben, want dat gaat redelijk wat tijd kosten om te organiseren en dan wil ik eerst wel zeker dat het de moeite is.
Mag ik wel nu al duidelijk zijn in het volgende :
Er zullen waarschijnlijk geen snelheidsproeven zijn, het gaat vooral om hoe handig je bent met een fiets.
Het zijn echt geen trial toestanden, alle specials die er komen zitten eigenlijk bij ons locals in een xc tocht...maar ook dat is geen referentie (zeggen de meeste "not locals")
Het gaat gewoon met een score systeem.
haal je een special krijg je bvb een 7 haal je maar de helft een 4 ,haal je hem niet door val partij een 2 en durft je niet een 0
Er zullen waarschijnlijk geen snelheidsproeven zijn, het gaat vooral om hoe handig je bent met een fiets.
Het zijn echt geen trial toestanden, alle specials die er komen zitten eigenlijk bij ons locals in een xc tocht...maar ook dat is geen referentie (zeggen de meeste "not locals")
Het gaat gewoon met een score systeem.
haal je een special krijg je bvb een 7 haal je maar de helft een 4 ,haal je hem niet door val partij een 2 en durft je niet een 0
-
Da"s net als met mijn Saab naar een Volvo meeting gaan. Niet dat ik iets tegen Volvo"s heb hoor.JJ schreef: [Neem je oud ijzer mee en het is Oldskool gerichtElevation12,000 schreef: Sympatiek idee. Zulks gericht op Oldschool en iets dichter bij huis en "I am in".
Ik woon in Grunn. Was het evenement iets meer in de buurt geweest dan was ik wel gekomen, want het is toch wel leuk om de diverse mensen op DP eens in het echt te treffen.
Dat vd wedstrijd die eigenlijk geen wedstrijd is blijft vaag. Vaagheid die ik graag weg had zien genomen als ik wel was gekomen. [Edit: inmiddels bevredigend beantwoord door Plons]Desalnietemin blijft overeind dat ik het leuk initiatief vind; Chapau Plons!