Re:oud materiaal(retro stuff)

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

NOFEAR-PAULIE
oud materiaal(retro stuff)

Bericht door NOFEAR-PAULIE » di jul 26, 2005 9:04 pm

ik was wel eens benieuwd of er nog veel mensen met oud materiaal rond rijden. ik bedoel dus eigenlijk met oud Shimano(shimano Deore DX/XT top mount, 21 speed, canti remmen, enz...) en het oude high tech spul(Paul, Avid, Machine Tech, Precision, Rock Shox Mag 21). Ben benieuwd naar de ervaringen van mensen en wat ze rijden.

Ik zelf heb redelijk wat oud materiaal. Ben ook nog steeds bezig om meer hiervan te verzamelen en langzaam aan nog een paar klassieke mountainbike"s op te bouwen.

Mijn huidige project is een Giant Escaper(bouwjaar "91), opnieuw op te bouwen. binnenkort komt er nog een oude Specialized(frame) bij en met een beetje mazzel ook nog een complete Specialized.

Ben benieuwd wie er nog met het oude materiaal rondrijdt.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di jul 26, 2005 9:33 pm

ik heb canti remmen op mijn singlespeed....shimano STX. Remt als een trein (lees: af en toe piepen)

verder weinig bijzonders eigenlijk, nog een oud onderdeel op mijn racefiets als dat telt. Nou ja, ik noem het toch maar....shimano Biopace 42-52 bladen.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di jul 26, 2005 9:33 pm

NOFEAR-PAULIE schreef:
ik was wel eens benieuwd of er nog veel mensen met oud materiaal rond rijden. ik bedoel dus eigenlijk met oud Shimano(shimano Deore DX/XT top mount, 21 speed, canti remmen, enz...) en het oude high tech spul(Paul, Avid, Machine Tech, Precision, Rock Shox Mag 21). Ben benieuwd naar de ervaringen van mensen en wat ze rijden.

Ik zelf heb redelijk wat oud materiaal. Ben ook nog steeds bezig om meer hiervan te verzamelen en langzaam aan nog een paar klassieke mountainbike"s op te bouwen.

Mijn huidige project is een Giant Escaper(bouwjaar "91), opnieuw op te bouwen. binnenkort komt er nog een oude Specialized(frame) bij en met een beetje mazzel ook nog een complete Specialized.

Ben benieuwd wie er nog met het oude materiaal rondrijdt.

Hé Nofear Paulie,

Ik rijd idd met delen uit een ander tijdperk. Eigenlijk wel met complete fietsen uit een ander tijdperk.

Ik denk dat je deze linkjes wel leuk zult vinden:

http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=19832

http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=19620

http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=21037

NOFEAR-PAULIE

Bericht door NOFEAR-PAULIE » di jul 26, 2005 9:44 pm

thanx voor de verwijzingen. ga t zeker allemaal ff lezen. ben ik wel ff zoet mee. gaaf dat er toch nog wel wat mensen zijn die het "oude"materiaal een warm hert toe dragen.

ga zelf mijn Concorde Rambo uit 88 ombouwen op een 89 Specialized Rock Combo. Onderdelen van die Concorde zijn allemaal nog origineel. Zelfs de tandwielen, ketting en cassette.

heb vanmiddag nog een setje Deore XT canti remmetjes(de laatste) en een setje XTR canti"s gekocht. Vond ik nog bij mijn "Local Bike Shop".

Als iemand nog een klassiek mtb frame zoekt??? Ze hebben nog een Cornelo frame liggen met druppel vormige buizen. Echt Staal!!!!!!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jul 27, 2005 7:40 am

Escaper uit 91 you say?

Zoiets? :D

Afbeelding

NOFEAR-PAULIE

Bericht door NOFEAR-PAULIE » wo jul 27, 2005 10:36 am

nee. die van mij is 1 type nieuwer. de eerste met n box vork. was donkerblauw met paarse transfers. maar deze op de foto is ook nie origineel. Syncros was nie standaard uitvoering. en volgens mij hoorde er ook n zilveren LX crankstel op. je eigen bike toevallig???

die op foto is wel erg mooi. heeft n vriend van me ook nog. gebruikt m weinig maar is er nog steeds erg trots op. is wel 1 van de mooiste escapers. samen met t model wat ik heb. alleen was de lak van die van mij erg shit, dus heb m laten poedercoaten. lekker in fout paars.

maar ben dus nog druk bezig om n achterderailleur te vinden. wil er n Deore DX op hebben. vind die nog maar s in goede staat. op mn S-works Steel heb ik al DX voor en achter derailleur. schakelt zelfs 8-sp. en dat met top mount shifters.

heb n Rockhopper op de kop getikt met volgens mij n volledige Deore DX groep met top mount shifters. dus das wel weer cool.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jul 27, 2005 10:45 am

Dan heb jij de 92 uitvoering (die groenblauwige).

Er is idd weinig meer origineel aan dat ding van mij, stuur, zadelpen en frame. De rest was al tot op het bot versleten.

En het zilveren LX crankstel:
Heb ik nog wel ;)
Afbeelding

NOFEAR-PAULIE

Bericht door NOFEAR-PAULIE » wo jul 27, 2005 11:32 am

hij was gewoon echt donker blauw. had paarse decals met groene achtergrond. zal ff zoeken naar foto. maar je hebt de escaper nog steeds??? ziet er mooi uit. was wel 1 van de mooiere.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jul 27, 2005 12:27 pm

Allicht heb ik die E-scaper nog steeds... was tot voor kort mijn dagelijkse woon-werk fiets...

NOFEAR-PAULIE

Bericht door NOFEAR-PAULIE » wo jul 27, 2005 12:34 pm

super!!!! wees er zuinig op. tis voor mij wel n echte klassieker. wil zelf ook nog zo 1 hebben. vind t n geweldige fiets om te zien. mijn beste vriend heeft m in 20" dus weet niks over de ervaringen in mijn maat. tis wel n super stijf ding die van hem(komt waarschijnlijk omdat ie weinig gebruikt wordt).

Mocht iemand nog n S-works M2 frame weten te liggen??? of Stumpjumper M2..... laat t me weten!!!!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jul 27, 2005 12:51 pm

Hoe lang ben je zelf als ik vragen mag? Mijne is een 19 als ik me niet vergis....

TF

Bericht door TF » wo jul 27, 2005 1:16 pm

Steelboy schreef:

Afbeelding

nice :D

NOFEAR-PAULIE

Bericht door NOFEAR-PAULIE » wo jul 27, 2005 1:36 pm

ik ben 1.80m. rij zelf op 18"bikes. vin ik erg lekker rijden. kan er dan wat beter mee gooien en smijten zoals ik dat noem.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » wo jul 27, 2005 1:46 pm

Ouwe zooi roeleert!
Ik ben nu bezig met het opknappen van een Nishiki Ariel uit ´92. Dit was mijn eerste serieuse mTB en eigenlijk heb ik er altijd spijt van gehad die weg te hebben gedaan. Nu vond ik deze in de juiste maat en kleur in Amerika. Wel een klein scheurtje in het frame bij 1 van de aanlaspunten maar dat is niet zo´n probleem. Als het frame gemaakt is begint het zoeken naar een vork want dat is een rechte stalen vork in 1 1/8e met draad. Zien we wel weer hoe ik dara aan ga komen...verder veel DX spullen en Tioga, Suntour Powerhangers en als ik het kan vinden een Tioga discwiel.
Ik ga er foto´s van bij houden en jullie dus ook ;D

Zoals ik al zei: Ouwe zooi roeleert!

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » wo jul 27, 2005 2:15 pm

Grobbebol schreef:
en als ik het kan vinden een Tioga discwiel.

Nu op eBay.de

Misschien niet zo heel oud, maar wel mooi vind ik.
Sinds kort op mijn fiets: Syncros Revolution cranks in nieuwstaat. :)
Afbeelding

rene

Bericht door rene » wo jul 27, 2005 2:24 pm

NOFEAR-PAULIE schreef:Mocht iemand nog n S-works M2 frame weten te liggen???

Kennis van mij heeft er een. Denk alleen niet dat "ie "m kwijt wil....

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo jul 27, 2005 2:48 pm

Ik heb nog wel stelletje Tioga remhendels voor cantilevers (ook LX canti"s liggen)...In mijn ogen niet veel bijzonders....Maar misschien is t wat voor je!!

rene

Bericht door rene » wo jul 27, 2005 3:36 pm

.... En ik heb nog deze
Marin lite canti"s met bijkleurende tektro (?) hendels.... Leuk voor de liefhebber.
Mocht iemand nog een Marin Bear Valley (of beter) stalen frame weten, 18,5 " dan houd ik me aanbevolen.... Ter vervanging van m"n Palisades Trail als Singlespeed :?
Laatst gewijzigd door rene op ma feb 01, 2010 7:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo jul 27, 2005 4:25 pm

Zocht er iemand nog een Tioga Disk Drive?? Ik heb hier een nieuwe, geheel compleet in doos met alle delen er bij die er bij horen....

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » wo jul 27, 2005 4:48 pm

@dekekerfs wat moeten die disks kosten? zijn het de doorschijnende of de zwarte?
thx
gert

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo jul 27, 2005 6:28 pm

Old Manitou schreef:
@dekekerfs wat moeten die disks kosten? zijn het de doorschijnende of de zwarte?
thx
gert

Doorschijnende versie. 32gts als ik me niet vergis. Drop ff een meeltje als je wilt. Thnx.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » wo jul 27, 2005 9:58 pm

Ik ga eerst de basis doen...zo"n disc kom ik nog wel eens tegen maar heeft niet de hoogste prioriteit. Eerst maar eens een vork vinden, dan de juiste lak...

Ik zoek nog wel een setje DX cantilevers, de remgrepen heb ik nog maar de rest is kwijt, zoek, weg...blokken hoeven niet goed te zijn, als de remmen zelf het maar wel zijn.
En als iemand ergens nog een Turbo zadel heeft in het zwart...zou fijn zijn ;D

NOFEAR-PAULIE

Bericht door NOFEAR-PAULIE » wo jul 27, 2005 10:52 pm

heb nog wel n turbo zadel liggen. type Turbo Matic 2. is wel versleten, maar zit nog oke. heb ook nog n setje DX canti"s liggen, maar weet nog niet of ik die kwijt wil. hangt er ff van af wat er op de Rockhopper zit die ik nog moet ophalen.

hxedxeml

Bericht door hxedxeml » wo jul 27, 2005 11:37 pm

Misschien niet zo heel oud, maar wel mooi vind ik.
Sinds kort op mijn fiets: Syncros Revolution cranks in nieuwstaat. :)
Afbeelding

Toffe fiets! Dit vond ik nou vroeger vette fietsen. Wat is er eigenlijk met dit merk gebeurt? Bestaat dit merk nog?

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » wo jul 27, 2005 11:57 pm

hxedxeml schreef:
Toffe fiets! Dit vond ik nou vroeger vette fietsen. Wat is er eigenlijk met dit merk gebeurt? Bestaat dit merk nog?

Thanks. Dit is een Bizango uit "97. Als het goed is de eerste Voodoo in Nederland. Rij er dus al ruim 8 jaar naar volle tevredenheid op. :)

Voodoo is een tijdje niet te koop geweest, maar ze zijn weer terug: http://www.voodoocycles.net/

Plaats reactie