idworx
Moderators:JJ, Beheerders
3 stuks in het team: "de voorbind zadels"
Alle tevreden, ideaal als je in de winter doorijdt.
Hij is in grote maten verkrijhbaar en hufterproof (moet wel met de jongens ze maakte eerder alles stuk)
Na 1000 KM inrijden was er een naaf die naar de dealer moest.
Van de verkoop krijg je ook verschillende reacties maar idworx heeft goede aftersales.
Wat wil nog meer weten?
ps. miss. moet ie verplaatst worden dan krijg je meer reactie
Alle tevreden, ideaal als je in de winter doorijdt.
Hij is in grote maten verkrijhbaar en hufterproof (moet wel met de jongens ze maakte eerder alles stuk)
Na 1000 KM inrijden was er een naaf die naar de dealer moest.
Van de verkoop krijg je ook verschillende reacties maar idworx heeft goede aftersales.
Wat wil nog meer weten?
ps. miss. moet ie verplaatst worden dan krijg je meer reactie
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Geen ervaring met Idworx, wel met Rohloff.
Rohloff? Doen, krijg je echt geen spijt van als je geen grammenneuker bent tenminste.
Naaf is volledig hufterproof en, mits goed afgesteld, perfect schakelend onder alle omstandigheden. Schakelen vraagt wel wat gewenning maar dat leer je snel. Schakelen gaat snel, supersnel. Voordeel is dat je ook in de bocht, als je benen coasten, kunt schakelen en uit de bocht zit gelijk in de goede versnelling.
dussssssss©
Rohloff? Doen, krijg je echt geen spijt van als je geen grammenneuker bent tenminste.
Naaf is volledig hufterproof en, mits goed afgesteld, perfect schakelend onder alle omstandigheden. Schakelen vraagt wel wat gewenning maar dat leer je snel. Schakelen gaat snel, supersnel. Voordeel is dat je ook in de bocht, als je benen coasten, kunt schakelen en uit de bocht zit gelijk in de goede versnelling.
dussssssss©
Rohloff is
Ik gebruik mijn speedhub nu een half jaar, en niets dan
. Het schakelen kan vanuit stilstand (als je een heuvel nét wat verkeerd hebt ingeschat) en gaat supersnel, én onder de meest slechte omstandigheden.
Schoonmaken wordt bijzaak, fietsen de hoofdzaak
IDworks heb ik ook geen persoonlijke ervring mee, maar ze schijnen het bouwen van een rohloff-frame goed onder de knie te hebben.

Schoonmaken wordt bijzaak, fietsen de hoofdzaak

IDworks heb ik ook geen persoonlijke ervring mee, maar ze schijnen het bouwen van een rohloff-frame goed onder de knie te hebben.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
jep en de firm tech velg remmen op het achterframe zie je ook niet over al!! nog een paar weekjes en wij hebben ook IDWORX in de winkel
kan bijna niet wachten. zogauw we ze hebben neem ik er ook een mee om zo'n rolhoff naaf eens te beproeven. de productie staat iig niet stil komment seizoen komen ze met een nieuw model (Rolhoff geloof ik) met vast vork ( weet niet wat voor een vork ). en heb links en rechts wat op gevangen van een nieuwe naaf die het zelfde gewicht moet hebben als de " XTR der+casette " en je hoort het wel wat meer dat mensen zo'n rolhoff naaf aan schaffen meer omdat het onderhouds arm is en toch heel veel plezier kan hebben.
Groeten W3sebas

Groeten W3sebas
zou ik graag doen sneeuwpop
het gene is dat er alleen gezegt wordt dat het rond het gewicht en prestatie van de XTR komt. En dat meneer Rohloff meer aan gewicht gaat denken dan duurzaamheid ( DE GERUCHTEN ). wanneer de naaf komt onbekend. maar 22 oktober gaan mijn baas en ik naar Idworx toe en daarna natuurlijk bikemotion binnen wandelen 200m verder op
en dan zal ik het vragen aan een van die mensen of zij mij meer kunnen zeggen.
voor de geintereseerde heb ik nog een stuk je gevonden over de Rohloff naaf http://www.avaghon.nl/rohloff.htm daar staat alles uit gelegt over de Rohloff naaf o.a. de werking en over brengings verhoudingen. totaal 526% en de 1 op 1 versnelling zit in de 11e versnelling.
groeten W3sebas

voor de geintereseerde heb ik nog een stuk je gevonden over de Rohloff naaf http://www.avaghon.nl/rohloff.htm daar staat alles uit gelegt over de Rohloff naaf o.a. de werking en over brengings verhoudingen. totaal 526% en de 1 op 1 versnelling zit in de 11e versnelling.
groeten W3sebas
Helaas. De geruchten gaan namelijk al een jaar of 2 dat er een lichtere naaf aan zal komen die ong 500 gram lichter wordt, maar dan 50.000 ipv 100.000km mee gaat.W3sebas schreef:zou ik graag doen sneeuwpophet gene is dat er alleen gezegt wordt dat het rond het gewicht en prestatie van de XTR komt. En dat meneer Rohloff meer aan gewicht gaat denken dan duurzaamheid ( DE GERUCHTEN ). wanneer de naaf komt onbekend. maar 22 oktober gaan mijn baas en ik naar Idworx toe en daarna natuurlijk bikemotion binnen wandelen 200m verder op
en dan zal ik het vragen aan een van die mensen of zij mij meer kunnen zeggen.
groeten W3sebas
Ik w8 wel af wat je kan lospeuteren op de bikemotion

“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
Zo'n half jaar geleden ben ik bij een Rohloff workshop geweest.
Van het huidige model (die overigens ook blijft bestaan) zijn er al enkele die 150.000km hebben gehaald zonder noemenswaardige problemen.
De nieuwe naaf zal door zijn compactere formaat en lichtere gewicht wat meer de xc/wedstrijdrijder moeten gaan aanspreken. Duurzaamheid zal uiteraard wel wat lager komen te liggen dan de huidige speedhub.
Tijdens de meeting was er nog geen rijdbaar prototype, maar enkel nog afzonderlijke delen. Mijns inzien zal de release nog wel even op zich laten wachten. 2009?
Van het huidige model (die overigens ook blijft bestaan) zijn er al enkele die 150.000km hebben gehaald zonder noemenswaardige problemen.
De nieuwe naaf zal door zijn compactere formaat en lichtere gewicht wat meer de xc/wedstrijdrijder moeten gaan aanspreken. Duurzaamheid zal uiteraard wel wat lager komen te liggen dan de huidige speedhub.
Tijdens de meeting was er nog geen rijdbaar prototype, maar enkel nog afzonderlijke delen. Mijns inzien zal de release nog wel even op zich laten wachten. 2009?
Voordat heeft shimano zijn produkt (alles fijn) ook op dat nivoW3sebas schreef:Bij rohloff op de Bike motion konden ze alleen zeggen dat het opschiet met het project maar zei konden melden op ZIJN VROEGST over 2 jaar.

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst