Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
Jamis Diablo - Berichten:12
Jamis Diablo
Bericht
door Jamis Diablo » do jan 10, 2008 5:57 pm
Net lid geworden hier en maar even mijn fiets pos(t)en:
Jamis Diablo '99
Speklijstje:
Frame: Jamis El Diablo carbon monocoque
Demper: DT Swiiss 210L
Vork: Reba Team
Naven: XT
Velgen: XC717
Banden: WCS Excavader
Balhoofd: Cane Creek
Stuur: Wcs en WSC barends
Stuurpen: WCS 4-Axis
Shifters: X.0
Remmen: Juicy 5
Zadelpen: Promax carbon
Zadel: Velo carbon
Voorderrie: XT
Achterder.: X.0
Ketting: XT
Cassette: SRAM Redspider
Crankset: XT
Pedalen: Eggbeaters C
-
mateis - Berichten:1354
Bericht
door mateis » do jan 10, 2008 6:20 pm
Oldschool bling!

Zo werden ze alleen eind jaren '90 ontworpen.
Waaaaaar is die démper daaaan!?! Waar is die démper daaan!?! Waar is die demper dan!?!
Gave bak... Ooit de cranks updaten als de bladen versleten zijn en hij is helemaal modern uitgerust. Naast de Ravens en later de Organics was er volgens mij altijd wat minder aandacht voor deze bike.
puntje dan: de snelspanner voor, zou je die niet langs de vorkpoot doen ipv ertegen? Je krijgt em zo lastiger los en, allicht erger, je duwt em misschien niet helemaal vast/veilig (voorbij het strakste punt). Heb evenwel geen bewuste ervaring met een S-snelspanner, dus misschien gaat dat hier niet op.
-
Hotsnail
-
Contacteer:
Bericht
door Hotsnail » do jan 10, 2008 6:57 pm
Gaaf apparaat!
Om op de snelspanner door te gaan: ik zet hem zelf altijd onder de rebound knop door. Is die meteen beschermd.
Ijzeren paarden eten geen haver....
-
Bericht
door Jamis Diablo » do jan 10, 2008 7:03 pm
mateis schreef:
Gave bak... Ooit de cranks updaten als de bladen versleten zijn en hij is helemaal modern uitgerust. Naast de Ravens en later de Organics was er volgens mij altijd wat minder aandacht voor deze bike.
puntje dan: de snelspanner voor, zou je die niet langs de vorkpoot doen ipv ertegen? Je krijgt em zo lastiger los en, allicht erger, je duwt em misschien niet helemaal vast/veilig (voorbij het strakste punt). Heb evenwel geen bewuste ervaring met een S-snelspanner, dus misschien gaat dat hier niet op.
Dank, en een nieuwe crank staat zeker op het verlanglijstje, carbon FSA denk ik.
En wat betreft de snelspanner, die heb ik na de foto's horizontaal gezet, stond zo na plakken band...
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » do jan 10, 2008 7:36 pm
Allereerst, wees welkom!
Uniek masjien, zag je niet vaak, buiten de nodige foto's destijds in de MountainBike Action.
Geen last van lastig schoonmaakwerk in de 'ruimte' rond de demper?
-
Bericht
door Jamis Diablo » do jan 10, 2008 8:14 pm
Toen ik hem net had wel, enorme ophopingen van modder en dan de tuinslang erin...
Later zelf een mudflap (zie foto's) gemaakt van een spatbord, tywraps en een schaar
En bedankt voor het welkom, mooie site! Niet zo druk als MTB.nl, maar erg mooie layout.
-
Qprs - Berichten:241
Bericht
door Qprs » do jan 10, 2008 8:28 pm
Ik had 'm ook al gezien op mtb.nl, maar daar niet gezegd wat een vette bak dit is.
Bij deze
btw, van welk jaar is dit frame?
Edit: ja ik heb niet goed gelezen, '99 it is..