Bike voor de vriendin

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Watje
Bike voor de vriendin

Bericht door Watje » do jun 19, 2003 6:59 pm

Ik ben op zoek naar een bike voor m"n vriendin en heb al redelijk wat rondgesmurft om iets te vinden, maar ik kom er niet uit. De bedoeling is dat ze mee gaat biken (op haar tempo) en dat het comfortgehalte van de bike redelijk hoog is. Ik had gedacht aan een Rockhopper FSR Comp Women, maar die is nergens (meer) te vinden. Het budget is max€1500 en m"n vriendin is 174 cm groot. (Binnenbeenlengte 82)

Hebben jullie suggesties voor mij (evt. winkels) ?

Alvast bedankt

Exar

Re:Bike voor de vriendin

Bericht door Exar » do jun 19, 2003 7:46 pm

tip: vrouwenzadel, Selle Italia TransAm LDY, gaat ze het misschien nog leuk vinden ook!

Yvkov

Bericht door Yvkov » vr jun 20, 2003 8:06 am

Zou effe Scott chekken, die frames zitten echt comfortabel en kortbij....dus weg rug & zadelpijn :P

Oz

Bericht door Oz » vr jun 20, 2003 8:02 pm

Pak een kleine maat met lange zadelpen; vrouwen hebben meestal relatief kort bovenlijf dus de lengte van de bovenbuis mag niet te lang zijn. Mijn vrouw is ongeveer 1,70cm en heeft een 16" Rocky Mountain met een 425mm zadelpen en een 11mm stuurpen van +5 graden. Zadel is kwestij van smaak en gevoel. M"n vrouw heeft een Flite classic en vindt dit een fijn zadel

oz

Watje

Bericht door Watje » za jun 21, 2003 5:27 pm

De kogel is door de kerk. Het is een Specialized Rockhopper comp geworden. Zelf heb ik er een 60 mm woodman stem opgezet alsook een riser-bar (redelijk hoog) en een setje Planet -X clignon pedalen.

Zij is kontent dus ik ook ;D

Nu moet ze enkel nog leren fietsen :P

Tbx

Bericht door Tbx » za jun 21, 2003 7:22 pm

Watje schreef:
De kogel is door de kerk. Het is een Specialized Rockhopper comp geworden. Zelf heb ik er een 60 mm woodman stem opgezet alsook een riser-bar (redelijk hoog) en een setje Planet -X clignon pedalen.

Zij is kontent dus ik ook ;D

Nu moet ze enkel nog leren fietsen :P

Mijn vriendin rijdt ook op mijne Specialized FSR-xc (1999), ideaal voor maddammen..... :D

Grtz
Tbx

Plaats reactie