Ik ben op zoek naar een bike voor m"n vriendin en heb al redelijk wat rondgesmurft om iets te vinden, maar ik kom er niet uit. De bedoeling is dat ze mee gaat biken (op haar tempo) en dat het comfortgehalte van de bike redelijk hoog is. Ik had gedacht aan een Rockhopper FSR Comp Women, maar die is nergens (meer) te vinden. Het budget is max€1500 en m"n vriendin is 174 cm groot. (Binnenbeenlengte 82)
Hebben jullie suggesties voor mij (evt. winkels) ?
Alvast bedankt
Bike voor de vriendin
Moderators:JJ, Beheerders
Re:Bike voor de vriendin
tip: vrouwenzadel, Selle Italia TransAm LDY, gaat ze het misschien nog leuk vinden ook!
Zou effe Scott chekken, die frames zitten echt comfortabel en kortbij....dus weg rug & zadelpijn :P
Pak een kleine maat met lange zadelpen; vrouwen hebben meestal relatief kort bovenlijf dus de lengte van de bovenbuis mag niet te lang zijn. Mijn vrouw is ongeveer 1,70cm en heeft een 16" Rocky Mountain met een 425mm zadelpen en een 11mm stuurpen van +5 graden. Zadel is kwestij van smaak en gevoel. M"n vrouw heeft een Flite classic en vindt dit een fijn zadel
oz
oz
De kogel is door de kerk. Het is een Specialized Rockhopper comp geworden. Zelf heb ik er een 60 mm woodman stem opgezet alsook een riser-bar (redelijk hoog) en een setje Planet -X clignon pedalen.
Zij is kontent dus ik ook ;D
Nu moet ze enkel nog leren fietsen :P
Watje schreef:
De kogel is door de kerk. Het is een Specialized Rockhopper comp geworden. Zelf heb ik er een 60 mm woodman stem opgezet alsook een riser-bar (redelijk hoog) en een setje Planet -X clignon pedalen.
Mijn vriendin rijdt ook op mijne Specialized FSR-xc (1999), ideaal voor maddammen.....

Grtz
Tbx