GT I-drive
Moderators:JJ, Beheerders
Heb de search gebruikt maar verder niets gevonden.
Het concept van I-drive, is het een beetje betrouwbaar? Heeft het veel onderhoud nodig? En het extra gewicht, is dat het comfort waard?
Kan op internet geen "serieuze" gebruikerservaringen vinden, wie heeft er ervaring met I-drive?
Erik :-*
Het concept van I-drive, is het een beetje betrouwbaar? Heeft het veel onderhoud nodig? En het extra gewicht, is dat het comfort waard?
Kan op internet geen "serieuze" gebruikerservaringen vinden, wie heeft er ervaring met I-drive?
Erik :-*
Re:GT I-drive
Yow, ik heb nen I-drive Team... Van het gewicht heb ik geen last (weegt precies 11kg, zelf gewogen)
Vering werkt echt super... Alleen op een asfaltklim zet ik de lock out aan... off road bergop heb je extra grip, en bergaf gaat het echt heel snel...
Over de levensduur kan ik weinig zeggen... Ik heb hem nog maar enkele maanden...
Vering werkt echt super... Alleen op een asfaltklim zet ik de lock out aan... off road bergop heb je extra grip, en bergaf gaat het echt heel snel...
Over de levensduur kan ik weinig zeggen... Ik heb hem nog maar enkele maanden...
Re:GT I-drive
Weet iemand ook het gewicht van het losse frame? Van de GT site wordt ik niet veel wijzer..
Re:GT I-drive
<OO> , jij hebt een maat S ?
Mag ik vragen hoe groot je bent?
Mag ik vragen hoe groot je bent?
-
- Forumbeheerder
- Berichten:5232
- Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am
Re:GT I-drive
van de XC modellen weet ik nix maar de DHi breken allemaal.
So u know
So u know
Re:GT I-drive
Ik ken niet één bezitter van een xc i drive die zijn seat tower NIET gebroken heeft....
Re:GT I-drive
Plons schreef:
Ik ken niet één bezitter van een xc i drive die zijn seat tower NIET gebroken heeft....
Bij mij loopt de lasnaad van die seat tower niet zo mooi... Ik heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in...
Maar het gewicht en vooral de werking van de vering... echt super!!
@dbe: ik heb je een mailtje gestuurd... ben 1m77... medium had waarschijnlijk beter geweest voor me, maar ik heb liever een fiets die iets kleiner is... En ik had ook niet veel keus, hij was in de aanbieding...
Re:GT I-drive
Dan breken ben ik "niet zo" bang voor, ben namelijk nogal licht, en echt lomp ga ik er niet mee om, maar je weet natuurlijk nooit.
Ander vraagje, als je de keuze had tussen een I-drive en een Zaskar (HT), welk zou dan de beste keuze zijn ?
(wil alleen XC rijden en in verloop van tijd beginnen aan wedstrijden..)
Erik
Ander vraagje, als je de keuze had tussen een I-drive en een Zaskar (HT), welk zou dan de beste keuze zijn ?
(wil alleen XC rijden en in verloop van tijd beginnen aan wedstrijden..)
Erik
Re:GT I-drive
Niet twijfelen : de zaskar.
Ik heb zelf een I drive gehad, veel kenissen van mij hebben er nog steeds één, en hij pompt te fel om xc wedstrijden mee te rijden, voor de rest is hij een perfecte trailbike.
Ik heb zelf een I drive gehad, veel kenissen van mij hebben er nog steeds één, en hij pompt te fel om xc wedstrijden mee te rijden, voor de rest is hij een perfecte trailbike.
Re:GT I-drive
U betcha"... ga voor een Zaskar!
Alhoewel het een uitstervend ras is.
iDrive is leuk voor Epic XC rides in Garda bijv.
SUC6,

Alhoewel het een uitstervend ras is.
iDrive is leuk voor Epic XC rides in Garda bijv.
SUC6,
Re:GT I-drive
Plons schreef:
Ik ken niet één bezitter van een xc i drive die zijn seat tower NIET gebroken heeft....
Euh...........ikke niet, en ik gebruik hem nog wel voor dual!
Bart
Re:GT I-drive
Wedstrijden volgens het oude principe: uurtje op een rondje lekker knallen of wedstrijd nieuw principe: vier uurtjes op een heel groot rondje knallen?
Voor het eerste zou ik de hardtail kiezen voor het tweede de fully. Ik heb nu twee keer een lange wedstrijd gehad in de belgische ardenne: De Ardenne Trophy en de La Raid de Haut Faignes. 80km en 85 km. Alle twee vereden op een hardtail van de concurent: Specialized. Mijn ervaring is dat je behoorlijk vermoeid raakt op een hardtail. Maar je bent sneller in de klimmetjes. Je kan dus een fully nemen voor het afdalen en de lange hobbelige wegen maar daar heb je meer onderhoud aan. Ik ben er zwaar over na aan ut denken om een fully erbij te kopen. Alleen voor de wat zwaardere wedstrijden. Korte omlopen win je alleen maar of op een hartail of een lichte fully. Lichte fully staat alleen garant voor een zwaare prijs ongeveer 4000 euro.
Denk er ook over na hoe het financieel met je gesteld is. Wat heb je tot je beschikking. Wil je bijvoorbeeld fully gaan rijden maar heb je maar geld voor I-drive met Lx en deore remmen, zou ik je aankoop maar eens overwegen. Voor een beetje wedstrijd op niveau heb je naar mijn menig minimaal XT / 9.0 nodig en een fatsoenlijke vork.
Denk er over na. Probeer eens achter prijzen te komen van lagers etc. mzzl
Gène
Voor het eerste zou ik de hardtail kiezen voor het tweede de fully. Ik heb nu twee keer een lange wedstrijd gehad in de belgische ardenne: De Ardenne Trophy en de La Raid de Haut Faignes. 80km en 85 km. Alle twee vereden op een hardtail van de concurent: Specialized. Mijn ervaring is dat je behoorlijk vermoeid raakt op een hardtail. Maar je bent sneller in de klimmetjes. Je kan dus een fully nemen voor het afdalen en de lange hobbelige wegen maar daar heb je meer onderhoud aan. Ik ben er zwaar over na aan ut denken om een fully erbij te kopen. Alleen voor de wat zwaardere wedstrijden. Korte omlopen win je alleen maar of op een hartail of een lichte fully. Lichte fully staat alleen garant voor een zwaare prijs ongeveer 4000 euro.
Denk er ook over na hoe het financieel met je gesteld is. Wat heb je tot je beschikking. Wil je bijvoorbeeld fully gaan rijden maar heb je maar geld voor I-drive met Lx en deore remmen, zou ik je aankoop maar eens overwegen. Voor een beetje wedstrijd op niveau heb je naar mijn menig minimaal XT / 9.0 nodig en een fatsoenlijke vork.
Denk er over na. Probeer eens achter prijzen te komen van lagers etc. mzzl
Gène
Re:GT I-drive
een kameraad van me heeft een xcr 1000 en ik moet zeggen dat het een heel fijne fiets is ,hoewel de zit positie niet echt racy is . maar ik denk dat dat ook komt door de schrotec voorvoork
maar daardoo daalt ie wel lekker af.
goeie riva fiets
maar daardoo daalt ie wel lekker af.
goeie riva fiets
Re:GT I-drive
Toch maar voor een Zaskar gegaan, met mijn budget word het toch moeilijk om een "lichte" I-drive neer te zetten. Dus toch maar voor een zwarte 17"" Zaskar gegaan.
Als iemand weet welke maat BB hier in moet? Of een setje shifters heeft liggen..
:-*
Als iemand weet welke maat BB hier in moet? Of een setje shifters heeft liggen..
:-*
Re:GT I-drive
Meten is weten!
Maare denk 68mm.
SUC6 met je nwe. bike

Maare denk 68mm.
SUC6 met je nwe. bike
-
- Berichten:3652
- Lid geworden op:wo jul 04, 2001 9:25 pm
Re:GT I-drive
zaskar is cool! gisteren nog eentje verkocht en ne zalige zaskar X met deemax gezien (die was cool)
Re:GT I-drive
GT I-drive : http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=96400
GT Zaskar : http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=96399
Tussen deze zat ik dus te twijfelen, toch de Zaskar geworden, nu nog wat parts schrapen.
:-*
GT Zaskar : http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=96399
Tussen deze zat ik dus te twijfelen, toch de Zaskar geworden, nu nog wat parts schrapen.
:-*
Re:GT I-drive
Dirty-Harry schreef:
zaskar is cool! gisteren nog eentje verkocht en ne zalige zaskar X met deemax gezien (die was cool)
de Ralphmalphmachine?
Re:GT I-drive
yup de ralph sled in the air
greetz
bettes
greetz
bettes
Re:GT I-drive
U BeTTcha"
En toch lig ik "s nachts sinds afgelopen weekend wakker omdat ik die "gapped & curved triple" NIET heb genomen in B"Hoek...
Enne Bernard ook! (Of nie Bernieeeee...)
@Dirtee": da X is nochtans nie gans klaar... WUR!
(wacht nog bepaalde parts) :P
En toch lig ik "s nachts sinds afgelopen weekend wakker omdat ik die "gapped & curved triple" NIET heb genomen in B"Hoek...
Enne Bernard ook! (Of nie Bernieeeee...)
@Dirtee": da X is nochtans nie gans klaar... WUR!
(wacht nog bepaalde parts) :P
-
- Berichten:3652
- Lid geworden op:wo jul 04, 2001 9:25 pm
Re:GT I-drive
en toch ziet hij der al hennig lekker uit!
Re:GT I-drive
Ja maor... ja maor...
Oké dus ge hedt diene fotoo ontvangen sé? ::)
Bart was overigens op nen iDrive!
Dan blijven we nochtans nen bietje On-Topic... WUR!
Oops ken ff nie bij de fotoo-pagina van Zonoskar. >:(
Oké dus ge hedt diene fotoo ontvangen sé? ::)
Bart was overigens op nen iDrive!
Dan blijven we nochtans nen bietje On-Topic... WUR!
Oops ken ff nie bij de fotoo-pagina van Zonoskar. >:(
Re:GT I-drive
Ugh, updeet,
Zaskar bleek niet meer leverbaar gezien, nog wel verder gezocht maar verder niets gevonden. Met degene die me aan een Zaskar zou helpen besloten om een C"dale CAAD3 frame+Fatty te laten overschepen.
:-*
Psst, check link in mn Sig voor een afb. v/h frame
Zaskar bleek niet meer leverbaar gezien, nog wel verder gezocht maar verder niets gevonden. Met degene die me aan een Zaskar zou helpen besloten om een C"dale CAAD3 frame+Fatty te laten overschepen.
:-*
Psst, check link in mn Sig voor een afb. v/h frame