we zetten er gewoon nog eentje bij
hier mn laatste aanwinst. Heb hem vorige maand gekocht van die Amerikaanse vent die enorm veel titanium fietsen (voornamelijk Singlespeeds e.d.) heeft, en daarnaast nog wat andere fietsen... Alsmede een Porsche Carrera en nog wat leuk speelgoed... (fotos zijn hier ook al eens de revu gepasseerd)
Deze is nu van mij. Vandaag aangekomen vanuit het zonnige Californië. Staat genomineerd om SS-er te worden, al heb ik een redelijk complete Suntour XC Pro onderdelen groep klaar liggen die ook erg goed zou passen.
Frame is uit de vroege "90"iger jaren, een email van Keith Bontrager zelf kan uitsluitsel geven. Helaas is de beste man voor wat wedstrijden en zaken momenteel niet vaak achter zn pc, dus een antwoord duurt ff.
De Race Lite"s zijn opgetrokken uit 0.7/0.5/0.7 mm True Temper buis (jah, uiteraard staal) en is geheel TIG gelast. Deze versie is zeker één van de eersten van dit type, aangezien deze nog semi horizontale dropouts heeft. Dit maakt het ook ideaal om als Singlespeed te gebruiken.
De vork is een originele model van Bontrager waarvan o.a. ook een Tange versie was. Althans eentje door Tange zelf gemaakt. Die hebben destijds het patent mogen lenen. Ook zo"n Tange vork heb ik hier, maar kon deze met het frame mee kopen. Gedaan dus. De kroon is identiek aan die van de eerste RockShox vorken. De RS-1. Logisch, want Keith Bontrager was mede verantwoordelijk voor het ontstaan van de eerste geveerde vork voor de mountainbike.
Voor de vraag waar o.a. Trek en Gary Fisher (en nog velen andere) de inspiratie vandaan hebben gehaald hoe ze gussets en andere verstevigingen moeten aanbrengen, is hier de hand van de leermeester Keith zelf te zien; gussets everywhere

Helaas nog geen verdere foto"s. Deze zijn nog van de verkopende partij. Detailfoto"s hoop ik snel te hebben. Voorlopig mogen jullie het hier even mee doen.
Ik groet u!