Marzocchi Vork stijver maken...?
Moderator:Beheerders
Wellicht al vaker gevraagd, maar toch...
Ik heb sinds kort een Marzocchi MXPro ETA, maar ik vind dat de vork voor mij nog iets te zacht is. Wil graag dat "ie wat stijver wordt. Hoe kan ik dat het beste doen?
Moet ik dan meer luchjt erin pompen? En is dat makkelijk?
Groeten,
Robert
Ik heb sinds kort een Marzocchi MXPro ETA, maar ik vind dat de vork voor mij nog iets te zacht is. Wil graag dat "ie wat stijver wordt. Hoe kan ik dat het beste doen?
Moet ik dan meer luchjt erin pompen? En is dat makkelijk?
Groeten,
Robert
Re:Marzocchi Vork stijver maken...?
Stijver maken kan niet, stugger wel. Het is echter heel moeilijk, je moet namelijk een pompje pakken en lucht in de vork pompen...
-
- Contacteer:
En heb je zo"n pompje niet zelf dan ga je naar je LBS en laat je hem er eff wat lucht in pompen. Bijkomend voordeel: Lucht is goedkoop, de pomp niet (naja duur is ook anders) ;D
Enduro: bedankt voor je enthousiaste reactie.... ::)
Het had misschien wel kunnen zijn dat er meer technisch vernuft bij zou komen kijken om te voorkomen dat je je vork niet meteen verneukt. Gelukkig is dat niet zo, dus kan ik met een gerust hart zo"m pompje kopen en dat ding stugger maken.
Toch bedankt....denk ik.
Het had misschien wel kunnen zijn dat er meer technisch vernuft bij zou komen kijken om te voorkomen dat je je vork niet meteen verneukt. Gelukkig is dat niet zo, dus kan ik met een gerust hart zo"m pompje kopen en dat ding stugger maken.
Toch bedankt....denk ik.
-
- Contacteer:
Nou kijk je hoeft niet perse zelf zo"n pompje te hebben he! Kan wel natuurlijk. Zo"n geval kost je al snel 40 euro. als je er vaak aan zit is het wel handig maar k kom persoonlijk toch wel eens in de zoveel tijd bij mijn LBS en die wil mijne wel eff oppompen. (MX COMP ETA) gaat goed hoor! 
http://www.bike2build.com/toonartikel.php?id=3390

http://www.bike2build.com/toonartikel.php?id=3390
Ik ga het maar es vragen...pompjes zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs, en ik ben niet van plan er vaak aan te zitten verder.. goed is goed.
Thanx.
Robert
btw: call me stupid/ of noem het een maandag-middag -gebrek-aan-hersenactiviteit, maareh: LBS??
Thanx.
Robert
btw: call me stupid/ of noem het een maandag-middag -gebrek-aan-hersenactiviteit, maareh: LBS??
-
- Contacteer:
LBS: Local bike shop.. Das 1 van de veelgebruikte afkortingen hier op DP

Aha!!! Ik had al zo"n vermoeden.....
Niet echt een goeie eerste indruk
, maar toch...hahaha. Ik kan de uitdrukking vanaf nu ook gebruiken hiero...da"s toch handig.
Robert

Niet echt een goeie eerste indruk

Robert
-
- Contacteer:
Dawg schreef:
Aha!!! Ik had al zo"n vermoeden.....![]()
Niet echt een goeie eerste indruk, maar toch...hahaha. Ik kan de uitdrukking vanaf nu ook gebruiken hiero...da"s toch handig.
Robert
Ik heb het nooit toegegevn maar k zat wel op een berichtje of 50 en toen pas wist ik het..... :-[ :-[ :-[
Hahaha.
Wel dapper om dat nu alsnog te zeggen. Straks gaat je msboard imago eraan. Moet je mee oppassen hoor!
Nooit aan gedacht het te vragen?
Wel dapper om dat nu alsnog te zeggen. Straks gaat je msboard imago eraan. Moet je mee oppassen hoor!

Nooit aan gedacht het te vragen?
Check wel ff wat de maximale druk is die je kan zetten, bij zocchi ETA"s komt dat nogal al eens te kort voor grote jongens...
Zet er een lekker wijf naast???
doe het niet met een gewone fietspomp
je hebt zo een speciaal pompje nodig, van Fox bv met een laag vermogen en heel precieze manometer, met gewone pomp doe je je vork kapot
je hebt zo een speciaal pompje nodig, van Fox bv met een laag vermogen en heel precieze manometer, met gewone pomp doe je je vork kapot
zeg dan nikssurfstad schreef:
Zet er een lekker wijf naast???
-
daar ben ik het dus niet mee eens. mijn zocchi luchtvork uit 2002 (met eta) gaat op zo een lage druk dat een shokpomp niet eens af te lezen is en dat je ongeveer 200 slagen moet maken om er 1 bar in te krijgen. nu ben ik niet zo een zware jongen ( 70 kg). nee, hij is niet lek. en ook nog niet stuk. ik heb er nu 1.1 bar inzitten en dat is zelfs op mijn SKS Rennkompressor moeilijk af te lezen. laat staan met een shokpomp.GT dudette schreef: doe het niet met een gewone fietspomp
mocht je trouwens een pompje gaan kopen, let op dat je er niet een van een geromeerd merk koopt want je betaald alleen maar voor de sticker die zij erop plakken. Een pomp van Fox kost ca. 70 euro terwijl een identieke pomp zonder zo een merksticker erop slechts de helft kost!